Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، وزیر خارجه آمریکا در واپسین روزهای کاری پیشنهاد کرد که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده جایزه صلح نوبل داده شود.

وزیر امورخارجه آمریکا در واپسین روزهای کاری پیشنهاد کرده که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایلات متحده جایزه صلح نوبل داده شود.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت که باید به پاس تلاش‌های ترامپ در برقراری صلح میان کشورهای عربی و اسرائیل، به دونالد ترامپ جایزه صلح نوبل اهدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا در حالی این سخنان را بیان کرد که جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا در حال برگزاری است.

چندی قبل واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای اعلام کردند که با وساطت ترامپ، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

پامپئو در حالی این تقاضا را کرده که شهرهای آمریکا چندی قبل در اعتراض به اظهارات نژادپرستانه دونالد ترامپ به شدت ملتهب شدند. بامداد چهارشنبه گذشته نیز هواداران ترامپ با حمله به کنگره این کشور که به مرگ پنج تن و برجای گذاشتن خسارات مالی منجر شد یک افتضاح بین المللی خلق کردند.

چندی قبل نیز یک شبکه آمریکایی ادعا کرد رئیس‌جمهور این کشور به دلیل میانجی‌گری برای حصول توافق عادی‌سازی روابط بین امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی، نامزد جایزه صلح نوبل شده است.

شبکه خبری «فاکس‌ نیوز» مدعی شد که چند هفته بعد از کمک دولت آمریکا به حصول توافق عادی‌سازی روابط بین امارات عربی متحده و رژیم اسرائیل، دونالد ترامپ نامزد جایزه صلح نوبل برای سال ۲۰۲۱ شد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مایک پمپئو عادی سازی دونالد ترامپ نوبل صلح جایزه جایزه صلح نوبل دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید