Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، مناظرات یادشده که تحت عنوان «بحث آزاد» در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی ضبط و از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در برگیرنده مناظره مرحوم آیت الله علامه محمدتقی مصباح‌یزدی و عبدالکریم سروش با احسان طبری نماینده حزب توده و فرخ نگهدار نماینده و عضو شورای مرکزی سازمان فداییان خلق (اکثریت) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه از سخنان در برنامه ای به نام "بحث آزاد" از رادیو گفت‌و‌گو پخش می‌شود.
 
موضوع اصلی مناظرات «مقایسه جهان‌بینی مادی و الهی» است و طی آن دیدگاه‌های دو نماینده جریان‌های الحادی و مارکسیستی به چالش کشیده شده است. در ذیل موضوع یاد شده، موضوعاتی چون «تضاد، دیالکتیک، اصل تاثیر و تاثر، مساله حرکت، رابطه حرکت و تضاد، عامیت و علت حرکت، نفی در نفی- گذار از کمیت به کیفیت» در هفت نشست ،هدف بحث و نظر قرار گرفته است.
 
باز پخش این مناظرات، از رادیو گفت‌و‌گو، به انگیزه درگذشت و تکریم مقام و مجاهدت علمی آیت‌الله علامه مصباح یزدی، آشنایی بیشتر مخاطبان با دیدگاههای آن فیلسوف برجسته و نیز درک بهتر منطق و استدلال قوی و متقن اسلام در برابر جریانها و نحله‌های الحادی و مادی و در نهایت؛ حصول شناخت و درکی عمیق و بنیادین از گفتمان و مکتب انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.
 
مناظرات که در هفت شب متوالی از رادیو گفت‌و‌گو پخش خواهد شد بدون جرح و تعدیل روی آنتن خواهد رفت. برای رعایت امانت، از حذف کلمه بینندگان نیز پرهیز شده است تا اصالت مناظرات حفظ شود.
 
یکی از دلایل اهمیت مناظرات یاد شده، این است که احسان طبری نماینده حزب توده که روزگاری به عنوان بزرگترین نظریه‌پردار مکتب مارکسیسم در ایران شناخته می‌شد، سال‌ها پس از مناظره، کتاب«کژراه» را می‌نویسد و در آن به صراحت به باطل بودن نظریه‌های مارکسیستی و مادری اعتراف می‌کند.
 
برنامه «بحث آزاد» ویژه پخش مناظرات آیت‌الله علامه محمدتقی مصباح‌یزدی با نمایندگان جریان‌های الحادی- مارکسیستی از چهارشنبه 24 دی به مدت 7 شب  و در 120 دقیقه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.
 
مخاطبان می‌توانند از طریق موج اف‌ام ردیف 103.5 مگاهرتز، این برنامه را پیگیری کنند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های حزب الله لبنان امروز جمعه در ادامه حمایت‌های خود از مردم غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، مواضع این رژیم را در مناطق مرزی فلسطین اشغالی در هم کوبید.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که در جریان حملات سنگین موشکی حزب الله، آژیر‌های خطر در شمال ارتفاعات «میرون» واقع در منطقه «الجلیل» (شمال فلسطین اشغالی) به صدا درآمده است.
این منابع خبر دادند که در جریان این حملات، صدای چند انفجار مهیب شنیده شده است. شبکه ۱۴ اسرائیل می‌گوید که در جریان این حملات، دستکم ۱۸ موشک از لبنان شلیک شده است.
این رسانه‌ها همچنین اذعان کردند که یک انفجار مهیب در منطقه «الجلیل الاعلی» شنیده شده، ولی هنوز علت این انفجار مشخص نیست.
جنبش حزب الله هم با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که ساعت ۱۴ و ۳۵ دقیقه به وقت محلی، محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در منطقه مقابل شهرک «یارون» هدف حمله موشکی قرار داده است.
نیرو‌های مقاومت لبنان ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه هم، دستگاه‌های جاسوسی واقع در مقر «رویسات العلم» واقع در ارتفاعات اشغالی «کفرشوبا» را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا