Web Analytics Made Easy - Statcounter

خورشت «گوجه بادمجان» جز غذا‌های خوشمزه است که می‌توان هم با گوشت خورشتی و هم با مرغ آن را تهیه کرد. برای تهیه این غذا از بادمجان‌های خوب و بدون تخم استفاده کنید. خبرگزاری میزان _ پارسی دی نوشت: خورش گوجه بادمجان یکی از خوشمزه‌ترین خورش‌های می‌باشد و مخصوص کسایی که طعم و مزه بادمجون را دوست دارند فرقی ندارد با گوشت یا مرغ تهیه شود در هر دو صورت بسیار خوشمزه می‌باشد پس هر کدام از مواد را داشتید با آن تهیه کنید و برای چاشنی می‌توانید از دانه غوره یا آبلیمو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خورش گوجه بادمجان یکی از خورش‌های محبوب ما ایرانی‌ها می‌باشد که می‌توان گفت بعد از قرمه سبزی طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این خورش شما باید بادمجان‌های خوب و بدون تخم با پوست شفاف و سفت را تهیه کنید، زیرا در کیفیت نهایی خورش گوجه بادمجان تاثیر دارد. اگر از مرغ استفاده می‌کنید به دلخواه از هر قسمت مرغ می‌توانید استفاده کنید از سینه یا ران هیچ فرقی ندارد و اگر از گوشت استفاده می‌کنید از گوشت خورشتی استفاده کنید.    مواد لازم برای تهیه خورش گوجه بادمجان با مرغ سینه مرغ ۲ عدد بادمجان قلمی ۴ عدد پیاز ۱ عدد گوجه فرنگی ۳ عدد رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری غوره ۱/۴ پیمانه زعفران دم کرده به مقدار لازم نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و ادویه کاری به مقدار لازم طرز تهیه خورش گوجه بادمجان با مرغ مرحله اول: آماده سازی بادمجان ابتدا بادمجان‌ها را پوست بگیرید و دو برش بزنید و برای زیبایی خورش می‌توانید قسمت سر آن را جدا نکنید سپس بادمجان‌ها را بمدت ۳۰ دقیقه در محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان‌ها گرفته شود سپس آبکشی کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس داخل تابه با کمی روغن خوب سرخ کنید. مرحله دوم: آماده سازی مرغ سینه مرغ یا ران مرغ را داخل همان تابه که بادمجان‌ها را سرخ کردیم سرخ کنید تا خوب طلایی شود وقتی کمی سرخ شد می‌توانید مقداری زعفران برای خوش رنگ شدن آن اضافه کنید. مرحله سوم: پخت مرغ و تهیه سس خورش گوجه بادمجان کف قابلمه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با مقداری زردچوبه خوب تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس رب را اضافه کنید و هم بزنید تا رب خوش رنگ و بوی خامی آن از بین برود سپس کمی فلفل سیاه و کاری اضافه کنید در انتها کمی آب اضافه کنید. مرحله چهارم: پخت خورش گوجه بادمجان با مرغ وقتی سس شروع به قل زدن کردن سینه مرغ سرخ شده را داخل سس قرار دهید و حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ‌ها داخل سس پخته شوند وقتی مرغ‌ها پخته شدند در ۳۰ دقیقه انتهای پخت بادمجان‌ها سرخ شده و غوره و گوجه‌ها و کمی زعفران را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش با شعله ملایم پخته و جا بیفتد و طعم به خورد هم بروند. در پایان باید خورش غلیظی داشته باشید این خورش گوجه بادمجان با مرغ را با همراه برنج و سبزی خوردن میل کنید.   نکات کلیدی در تهیه خورش گوجه بادمجان با مرغ برای اینکه بادمجان‌ها روغن کمتری جذب کنند می‌توانید مقداری ماست روی آن‌ها بزنید سپس سرخ کنید در طعم و مزه آن هیچ تاثیری ندارد.‌ می‌توانید برای عطر و طعم بیشتر کمی دارچین به خورش اضافه کنید.   این خورش خوشمزه را می‌توانید با نان هم سرو کنید. اگر طعم سیر را دوست دارید می‌توانید ۲ حبه پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید.‌   می‌توانید ۱/۲ فلفل دلمه را نیز به این خورش اضافه کنید.   بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های تهیه دسر ژاپنی «موچی» انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: طرز تهیه غذا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرز تهیه غذا خورش گوجه بادمجان با مرغ استفاده کنید بادمجان ها اضافه کنید شود سپس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد

دریافت 45 MB

به گزارش همشهری آنلاین، درست کردن بستنی کار چندان سختی نیست و می توان آن را بدون هیچ دستگاه خاصی در منزل تهیه کرد، لذا فقط کافیست کمی حوصله به خرج دهید عجله را از سیاست خود حذف کنید تا بتوانید یک بستنی خوشمزه با انواع طعم های مختلف درست کنید.

طرز تهیه بستنی وانیلی خانگی بسیار ساده است. کافی است تمام مواد را باهم در یک ظرف بریزید، بجوشانید، هم بزنید و در فریزر بگذارید. آماده‌سازی آن کمتر از ۱۰ دقیقه وقت می‌خواهد. آماده‌سازی کلی آن هم حدودا نصف روز طول می‌کشد؛ یعنی اگر صبح دست‌به‌کار شوید، برای شب بستنی شما کاملا آماده است.

این دستور با این مواد اولیه در هر دستگاه بستنی‌سازی به‌خوبی نتیجه می‌دهد. حتی با روش‌های دیگر تهیه‌ بستنی خانگی هم می‌توانید آن را امتحان کنید و فقط مخصوص دستگاه بستنی‌ساز نیست. این مقدار مواد برای ۶ نفر مناسب است.

طرز تهیه بستنی خانگی | با ۴ روش ساده بستنی وانیلی درست کنید مواد لازم برای ۶ نفر

شکر سه‌چهارم فنجان؛
خامه یک و سه‌چهارم فنجان؛
عصاره وانیل یک قاشق غذاخوری؛
شیر کامل یک و یک‌چهارم فنجان؛
نمک دریا یک‌هشتم قاشق چای‌خوری؛
طعم‌دهنده‌های اختیاری (کوکی یا براونی خردشده ۲ فنجان).

طرز تهیه بستنی ساده در خانه

یک فنجان خامه را داخل ماهیتابه بریزید و شکر و نمک را به آن اضافه کنید. عصاره‌ وانیل یا دانه‌ وانیل را داخل این مخلوط بریزید.

ظرف را روی شعله‌ ملایم قرار دهید تا زمانی که شکر کاملا داخل خامه حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و بقیه‌ خامه را به آن اضافه کنید. شیر را هم در این مرحله به مخلوط سایر مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید و داخل یخچال بگذارید.

در این مرحله، مواد را از یخچال بیرون بیاورید و یک بار دیگر به‌خوبی هم بزنید. سپس، مواد را داخل دستگاه بستنی‌ساز بریزید. در این مرحله، باید ادامه کار را بر اساس دستورالعمل دستگاه بستنی‌ساز انجام دهید.

بعد از اتمام کار با بستنی‌ساز، بستنی را داخل ظرفی بریزید که هوا نکشد. سپس، در فریزر بگذارید تا برای سروکردن آماده شود.

نکته: می‌توانید از مرحله‌ حل‌کردن شکر در خامه روی حرارت صرف‌نظر کنید و همان ابتدا تمام مواد را باهم مخلوط کنید و بعد در دستگاه بستنی‌ساز بریزید.

بستنی وانیلی بدون ثعلب

تهیه بستنی خانگی با ثعلب همیشه راحت‌تر از بدون ثعلب است. اما اگر نمی‌خواهید از این ماده استفاده کنید، هنوز هم می‌توانید بستنی وانیلی لذیذ و کشدار را در خانه آماده کنید.

مواد اولیه

خامه
زرده تخم‌مرغ
شیر
شکر
نمک
وانیل تازه (لوبیای وانیل)
وانیل مایع

طرز تهیه بستنی وانیلی بدون ثعلب

۱- شکر، شیر و نمک را در ظرفی روی شعله حرارت قرار دهید و وقتی به جوش آمد، از روی حرارت بردارید.
۲- دانه‌های وانیل را از غلاف جدا کرده و به ظرف اضافه کنید. یک ساعت زمان دهید تا عطر وانیل پخش شود. بار دیگر ظرف را روی حرارت بگذارید.
۳- یک کاسه بزرگ بردارید و چند قالب یخ در آن بریزید.
۴- در یک کاسه کوچک‌تر مقداری خامه بریزید، آن را روی کاسه یخ‌ها بگذارید و با همزن دستی شروع کنید به هم زدن.
۵- در ظرفی دیگر زرده تخم‌مرغ را هم بزنید؛ آن را به مخلوط شیر داغ اضافه کنید و بار دیگر روی حرارت بگذارید. زمانی که غلظت مخلوط شبیه به کاسترد شد، حرارت را خاموش کنید.
۶- کاسترد را از صافی رد کنید و در ظرف خامه بریزید. مایه وانیل را هم اضافه کنید.
۷- بعد از یک شب تا صبح استراحت در فریزر، روز بعد بستنی را از فریزر درآورید و با چنگال خوب هم بزنید.
8- این عمل را ۷ الی ۹ بار و هر بار با فاصله زمانی ۲۰ دقیقه تکرار کنید.

کد خبر 848322 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت بستنی و فالوده

دیگر خبرها

  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه