Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:51:30 GMT

نقش متابولیسم در بروز اختلال افسردگی عودکننده

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۹۶۹۰

نقش متابولیسم در بروز اختلال افسردگی عودکننده

به گزارش خبرنگار مهر، «رابرت ناویوکس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما برای اولین بار پتانسیل استفاده از نشانگرهای متابولیکی را به عنوان شاخص‌های بالینی پیش بینی کننده بیماران با بیشترین خطر دوره‌های عودکننده علائم عمده افسردگی نشان می‌دهد.»

اختلال افسردگی عودکننده، نوعی اختلال خلقی است که با علائم متعددی به صورت ترکیبی مشخص می‌شود: احساس غم یا ناامیدی، عصبانیت یا سرخوردگی، بی علاقگی، اختلالات خواب، اضطراب، کندی یا دشواری در تفکر، افکار خودکشی و مشکلات جسمی غیرقابل توضیح مانند کمر درد یا سردرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه ۶۸ نفر مبتلا به افسردگی عودکننده که در بهبودی بدون افسردگی بودند، انتخاب شدند. پس از جمع آوری خون از بیمارانی که در دوره بهبودی بودند، به مدت ۲.۵ سال تحت نظر بودند.

نتایج نشان داد که یک علامت متابولیکی در هنگام بهبودی بیماران وجود دارد که می‌تواند پیش بینی کند که کدام بیماران احتمالاً تا دو سال و نیم آینده بیماری شأن عود می‌کند. دقت این پیش بینی بیش از ۹۰ درصد بود.

تجزیه و تحلیل مواد شیمیایی نشان داد که انواع خاصی از لیپیدها (چربی‌هایی که شامل ایکوزانوئیدها و اسفنگولیپیدها هستند) و پورین‌ها از فاکتورهای خوب پیش بینی کننده هستند.

محققان دریافتند که در افراد مبتلا به افسردگی عودکننده، تغییر در متابولیت های خاص در شش مسیر متابولیکی مشخص شده منجر به تغییرات اساسی در فعالیت‌های مهم سلولی می‌شود.

کد خبر 5121781

منبع: مهر

کلیدواژه: متابولیسم افسردگی چربی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آلودگی هوا علیرضا زالی سیما سادات لاری پروتکل های بهداشتی سلامت روان سرطان سینه شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان بیمه سلامت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو

هادی زند ضمن عذرخواهی و قدردانی از سعه صدر مسافران به علت حذف قطار‌های تندرو خط پنج در روز‌های اخیر به علت مشکل فنی، گفت: از صبح امروز با پایان عملیات رفع اختلال سیستم علائم خط پنج، اعزام قطار‌های تندرو نیز طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

اعزام قطار‌های تندرو در خط پنج مترو تهران و حومه از صبح روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه به علت اختلال در سیستم علائم تا امروز متوقف شده بود که با رفع این اختلال، اعزام قطار‌های تندرو طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • ماته؛ چای گیاهی محبوب فوتبالیست‌ها که لاغرتان می‌کند!
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • ضایعه نخاعی به متابولیسم بدن آسیب می رساند
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید