Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ساخت شناور مقطعی نیست و به شکل مستمر در حال انجام است و انواع شناور در نیروی دریایی و مجموعه وزارت دفاع در حال ساخت است، به محض انجام آزمایشات میدانی به بدنه نیرو‌های مسلح الحاق خواهد شد. امیر دریادار مجید مقصودی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به صنعت پهپاد در بدنه دفاعی کشور، گفت: استفاده از تجهیزات هوشمند بدون سرنشین در تمام حوزه‌ها در حال توسعه است، حذف نیروی انسانی و هزینه‌های پائین از جمله قابلیت‌های ویژه آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش افزود: حوزه دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران از قاعده استفاده از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین «پهپاد»ها خارج نیست.

مقصودی با اشاره به جایگاه «پهپاد» در محصولات دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: نیروی دریایی هم در این ارتباط از چهار، پنج دهه اخیر از پهپادها، همان پرنده‌های بدون سرنشین در حوزه مختلف دفاعی در دریا استفاده می‌کند.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با تأکید بر محدودیت وجود باند برای هواپیماهای سنگین در دریا بخاطر گستره خاص دریا و اقیانوس‌ها، به نقش مهم پهپادها در حوزه‌های شناسایی و رزمی در دریا اشاره کرد و افزود: پهپادها محصولات دفاعی مهمی در تحقق این مأموریت‌ها در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسبلامی ایران است.

وی بکارگیری تخصص متخصصین نیروی دریایی ارتش را در کنار بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، زیربنای موفقیت در حوزه ساخت پهپاد و سایر محصولات دفاعی در این نیرو برشمرد و اضافه کرد: پهپاد عمود پرواز «پلیکان»، مهمترین دستاورد پهپادی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و از تمام ظرفیت‌های کشور در این راستا استفاده کردیم.     بیشتربخوانید: ساخت مجموعه‌ای از آرایه‌ها، سامانه‌های دفاعی، انواع شناور‌ها و ناو‌های رزمی در نیروی دریایی ارتش   مقصودی در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده شاهد الحاقاتی به بدنه محصولات دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود؟، از موج مُستمر ساخت شناورهای رزمی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد: این محصولات دفاعی، پس از طی مراحل ساخت و اجرای آزمایش‌های لازم به نیروی دریایی الحاق می‌شود و شناورهای جدیدی به مجموعه نیروی دریایی اضافه خواهد شد و خبرهای خوبی در این رابطه خواهید شنید.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: برنامه ساخت شناور مقطعی نیست و به شکل مستمر در حال انجام است و انواع شناور در نیروی دریایی و مجموعه وزارت دفاع در حال ساخت است، به محض انجام آزمایشات میدانی به بدنه نیروهای مسلح الحاق خواهد شد.   بیشتربخوانید: هواخواهی «مُکران» از ناوگروه‌ها در آب‌های بین‌المللی/ بزرگترین شناور نظامی کشور در مسیر دریا تجهیز نیروی دریایی ارتش به سامانه‌های عملیاتی متناسب با تهدیدات  

انتهای پیام/

برچسب ها: مقصودی ارتش پهپاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مقصودی ارتش پهپاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی محصولات دفاعی انواع شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید