Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده است اظهار داشت: تکمیل زنجیره  نوغانداری در سطح استان در راستای ساخت ساختمان نوغانداری شامل سالن پرورش،  سالن پیله خشک کنی، انبار،  اتاق تفریق و سایر موارد است.

وی افزود: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی نیز ۲ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات برای زنجیره تولید نوغان داری در استان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: میانگین تولید پیله تر کرم ابریشم در استان ۴۴ کیلوگرم و در کشور ۳۴ کیلوگرم است که این میانگین در برخی نقاط استان حتی تا ۶۲ کیلوگرم نیز می رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تولید پیله ‌تر کرم ابریشم در این استان نسبت به پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

محمدزاده اظهار داشت: علاوه بر افزایش تولید پیله تر در استان، سطح توتستان های منطقه نیز اکنون در مقایسه با سال ۹۲، ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: امسال ۲۳۵ تن پیله تر کرم ابریشم در این استان تولید شد که این رقم در سال ۹۲ تنها ۸۲ تن بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان توزیع شده بود.

وی اظهار داشت: حرفه نوغانداری در شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان رونق دارد و اکنون چهار هزار و ۱۳۳ هزار خانوار به کار پرورش کرم ابریشم اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به حمایت های دولتی از خانواده های نوغاندار اشاره کرد و افزود: برای حمایت از نوغانداران، امسال تخم نوغان مورد نیاز آنان به صورت یارانه ای و با قیمت سال های گذشته یعنی ۷۵ هزار ریال تامین شد.

سنتی بودن فرایند تولید پیله تر و کمبود نهالستان توت در استان از جمله مشکلات این بخش است که باید به تدریج برطرف شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

برچسب‌ها بجنورد کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کشاورزی خراسان شمالی بجنورد کشاورزی خراسان شمالی اخبار کنکور کشاورزی خراسان شمالی جهاد کشاورزی تولید پیله کرم ابریشم پیله تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 

سید عباس عباس پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برات الکترونیکی هم مانند اوراق گام و... یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید بدون مشکلات سایر ابزار‌ها فراهم می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: برات الکترونیکی ابزاری است که مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند، قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی، امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره، تامین مالی زنجیره تولید بدون دشواری و امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته بنگاه خریدار از دیگر مزایای این ابزار است در نهایت برات الکترونیک ابزاری برای تسهیل تامین مالی است.

او همچنین گفت: هر کدام از ابزار‌های زنجیره تأمین مالی دارای مزیت‌های مختلف هستند که متقاضیان با توجه به نیاز‌های خود می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند و توسعه این ابزار‌ها بسیار ضروری است.

گفتنی است، شنبه ۸ اردیبهشت ماه از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی رونمایی شد برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی