Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته این کارشناس اقتصادی، باید نگاه واقع بینانه و شفاف به فروش نفت و دیگر روش‌های تامین ارز داشت تا بتوان مدیریت درستی از وضعیت داشت. به طور کلی باید تجدید نظر اساسی در سیستم ارزی مملکت صورت گیرد نه اینکه فعالان اقتصادی را به آینده و عملکرد صادرکنندگان حواله کنند. به گزارش پول نیوز،مدیریت ارزی دولت در سال آینده یکی از حساس‌ترین اموری است که باید دقیق و حساب شده باشد چرا که امسال درآمد ارزی مناسبی نداشتیم و کرونا نیز مزید بر علت شد تا اقتصاد بیش از پیش با چالش‌های متعدد درگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حال به گفته کارشناسان، باید برای سال آینده در مدیریت ارزی واقع بینانه و شفاف عمل کرد و از همه مهم‌تر اینکه در تخصیص ارز برای تامین نیاز‌های کشور اولویت بندی شود. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز از خواسته‌های جدی بخش خصوصی و برخی مقامات دولتی است که برای جلوگیری از هدررفت ارز و همچنین رانت و فساد باید محقق شود.

در همین باره سیدحسین سلیمی یک فعال و کارشناس اقتصادی نیز با تاکید بر اینکه باید هر آنچه که باعث رانت در اقتصاد می‌شود را از میان برداشت، گفت: سال آینده سال بسیار حساس و سرنوشت سازی برای اقتصاد ایران خواهد بود و موضوع مدیریت ارزی بسیار سخت. در همین راستا بخش خصوصی همواره با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف است. این در حالی است که اکثر مقامات دولتی نیز به این موضوع واقف هستند و در نتیجه این نرخ ارز باید در سال آینده از اقتصاد کشور حذف شود.

وی تصریح کرد: ما در شرایط تحریمی قرار داریم و با مشکل نقل و انتقال پول مواجه هستیم؛ بنابراین کار برگشت ارز برای صادرکنندگان بسیار سخت است و عموما با تاخیر انجام می‌گیرد. فروش نفت به شدت کاهش یافته و بنابراین باید مدیریت درستی از مصارف ارزی تعریف کرد.   بیشتر بخوانید: تاثیر ریزش و کاهش قیمت ارز بر بورس چیست؟
این کارشناس با بیان اینکه تامین نیاز‌های ارزی فقط مشمول کالا‌های اساسی و ضروری نمی‌شود، تاکید کرد: تولیدکننده نمی‌تواند منتظر بماند تا صادرکننده ارز خود را بیاورد.   به گفته این کارشناس اقتصادی، باید نگاه واقع بینانه و شفاف به فروش نفت و دیگر روش‌های تامین ارز داشت تا بتوان مدیریت درستی از وضعیت داشت. به طور کلی باید تجدید نظر اساسی در سیستم ارزی مملکت صورت گیرد نه اینکه فعالان اقتصادی را به آینده و عملکرد صادرکنندگان حواله کنند.

سلیمی گفت: بانک مرکزی باید یکبار برای همیشه برای نیاز‌های ارزی چاره اندیشی کند که نه فقط در محدوده کالا‌های اساسی خلاصه می‌شود، بلکه رشد اقتصادی به قطعات و ماشین آلات هم نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده باید تخصیص ارز اولویت بندی درستی شود، تصریح کرد: فعالان اقتصادی به برجام و رییس جمهور جدید آمریکا امیدوار هستند و تعیین تکلیف این موضوعات و البته فروش نفت ایران بسیاری از شرایط مشخص خواهد شد. متاسفانه در حال حاضر در مضیقه ارزی قرار داریم و باید از روش‌های بهینه برای حل این مشکل استفاده کنیم که یکی از آن‌ها واردات در مقابل صادرات است که به درستی تصمیم گیری و اجرا شد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی سیستم بانکی شبکه بانکی اقتصاد ایران بورس اوراق بهادار سال آینده فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • فریدمن: اسرائیل باید بین رفح و ریاض یکی را انتخاب کند
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • پیش‌بینی قیمت ارز و نرخ تورم در سال ۱۴۰۳ | وضعیت رشد اقتصادی به کدام سو؟
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات