Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمودی گفت: وقتی ولایت و رهبری موضوعی را از جایگاه رهبری خود تبیین می کنند در اینجا آن کسی که به معنای واقعی اهل سیاست و تابع حضرت زهرا (س) باشد، تابع اطاعت محض و بی چون و چرا است و این همان توصیه امروز به زنان و مردان اهل سیاست است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: حضرت زهرا (س) تنها دخت گرامی پیامبر اسلام است که همواره مشی و سیره این بانوی مکرم اسلام در وقایعی مانند موضوع فدک ، پیروی و تابعیت محض از ولایت و امامت پس از سالها در تاریخ اسلام همچنان می درخشد و می تواند در سیره اخلاقی و رفتاری مردان و زنان به خصوص در حوزه سیاست و مدیریت در جامعه امروز مورد بهره برداری قرار بگیرد در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «سید محسن محمودی»، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیا حضرت زهرا(س) تنها الگوی زنان و بانوان مسلمان است؟

حضرت زهرا (س) نه تنها الگوی تمام عیار برای بانوان و زنان است بلکه همه مردم نه تنها مسلمانان ، حتی تمام آزادگان و شیفتگان فضیلت و کمال فارغ از هرگونه مذهب و مرام می تواند زندگی حضرت زهرا (س) را سرلوحه خود قرار دهند. زندگی این بانوی بزرگ اسلام برگرفته از وحی و پرورش یافته مکتب نبوت است و برای تمام طالبان حقیقت و کمال می تواند الگوی خوبی باشد.

 

 

حضرت زهرا(س) در چه حوزه هایی ممتاز بودند؟

با توجه به ترویج فرهنگ مبتذل غرب مردان و زنان به انحرافات اخلاقی در زندگی ها مبتلا شدند و به ویژه غربی ها در نگاه به زن به عنوان یک وسیله و کالا برای تبلیغ و عیش و نوش همواره پیشرفت داشته اند. در شرایطی که نگاه به انسان در پرتوی فرهنگ مبتذل غرب نگاه حیوانی است و نه بشری و انسانی یکی از الگوهای تمام عیاری که می تواند برای مردان و زنان سرلوحه قرار بگیرد، وجود مبارک حضرت زهرا (س) است که در تمام حوزه ها ممتاز هستند. حضرت زهرا (س) در تمام حوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی همواره ممتاز بودند.

 

مهمترین اصل در فعالیتهای اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا(س) چیست؟

حضرت زهرا (س) در حوزه های سیاسی و اجتماعی به یکی از اصول بسیار توجه داشته است و آن موضوع حجاب است که باید هر زن مسلمان به حجاب خود پایبند باشد. این بانو با تمام تقیدات نسبت به حجاب و مواجهه با نامحرم اما وقتی می بیند که اسلام و آرمان های رسول گرامی خدا و جایگاه امامت و ولایت مورد خدشه و حمله قرار می گیرد و کسی برای دفاع از آن نیست در اینجا حضرت زهرا (س) با تمام ملاحظات به میدان مبارزه می آیند و برای دفاع از امامت و ولایت تمام هستی خود را در طبق اخلاص می گذارد و این همان محوریت امامت و ولایت در تمام شئون زندگی است.

 

بزرگترین درس سیاسی زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه امروز توضیح بفرمایید؟

بانویی مانند حضرت زهرا (س) با عظمت و کمالاتی که تعدادی از آیات قرآن در شان او نازل شده است خود را فدای ولایت و امامت می کند و این یعنی همان محوریت امامت و ولایت که بزرگترین درس سیاسی زندگی این بانوی بزرگ اسلام است و امروز جهان اسلام به خصوص ما در جامعه شیعی و ایران اسلامی نیازمند بازخوانی رفتار و تعالی حضرت زهرا (س) هستیم تا بدانیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتوی ایثارگری های شهدا و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب و حرکت آن ریشه در کجا دارد؟

 

پیروی از مکتب حضرت زهرا(س) چه نتایجی را دارد و چه افرادی را تربیت می کند؟

پیروی از مکتب حضرت زهرا (س) افرادی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی را پرورش می دهد. وقتی این شهدا برای دفاع از حریم ولایت به سوریه سفر می کنند آنها از همین مشی حضرت زهرا (س) در سپر قرار دادن خود برای حمایت از ولایت درس گرفته اند. امروز نیز سربازان تربیت یافته در این مکتب و شیعیان خالص اسلام از مکتب امامت و ولایت حمایت می کنند.

 

نسخه شفابخش ، حیات بخش و کارآمدی نظام اسلامی چیست؟

امروز بیش از هر زمان دیگری ما نیازمند مرور زندگی این درس از زندگی حضرت زهرا (س) هستیم و با توجه به تمام تخریب ها و بی تقوایی هایی که با کمال تاسف صورت می گیرد و اعمالی که توسط نفوذی ها، فتنه گرها، وابستگان به داعش و خارج شکل می گیرد، بدانیم که نسخه شفابخش و حیات بخش زندگی و کارآمدی نظام اسلامی همان است که حضرت زهرا (س) به ما یاد داده است و به آن عمل داشته اند یعنی تسلیم و تابع ولایت بودن و دفاع از جایگاه ولایت و امامت. اگر به همین یک درس بپردازیم و زنان و مردان جامعه ما این الگو را از زندگی حضرت زهرا (س) بگیرند، قطعا بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت و بسیاری از تهدیدها و دشمنی های دشمنان را پشت سر می گذاریم.

 

چه توصیه ای را در انطباق رفتاری و اخلاقی مردان و زنان اهل سیاست در جامعه امروز با زندگی حضرت زهرا (س) دارید؟

آن چیزی که در حوزه سیاست می توانیم به مردان و زنان اهل آن بگوییم، این است که ما همه ممکن است دارای اختلاف سلیقه سیاسی باشیم و حتی ممکن است فردی برداشت سیاسی اش حتی با برداشت سیاسی رهبر انقلاب متفاوت باشد و بارها شاهد بوده ایم که احزاب و گروه های سیاسی مختلف اختلافات سیاسی با یکدیگر داشته اند اما آنچه می توانیم و باید از حضرت زهرا (س) یاد بگیریم، این است که وقتی ولایت و رهبری موضوعی را از جایگاه رهبری خود تبیین کرد در اینجا آن کسی که به معنای واقعی اهل سیاست  و تابع حضرت زهرا (س) باشد، تابع اطاعت محض و بی چون و چرا است یعنی اگر تا دیروز نقطه نظری داشت که به نوعی با تفکر دیگران زاویه داشت، اکنون که رهبر انقلاب موضع درستی را تبیین کرده اند، باید در پیروی از سیره اهل بیت (ع) با برگرفتن روش سیاسی خود از خاندان نبوت تبعیت محض داشته باشد. اگر ما این توصیه را جدی بگیریم هیچ خطری نظام اسلامی و کشور ما را تهدید نمی کند.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: تابعیت شهادت حضرت فاطمه زهرا س سیاسی ولایت زندگی حضرت زهرا ولایت و امامت امامت و ولایت مردان و زنان حضرت زهرا س اهل سیاست حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری با ابلاغ استاندار سمنان منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور ابلاغی «فرج الله شوشتری» را بعنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  منصوب کرد.

در ابلاغ شوشتری  آمده است: جناب آقای فرج الله شوشتری، نظر به مراتب تعهد تخصص و توانمندی جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ پست سازمانی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند منان تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با پیروی از منویات و فرامین مقام معظم رهبری و با اهتمام به برنامه‌های دولت مردمی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی با تأکید بر شاخص‌های، عدالت‌محوری، انقلابی‌گری، مردمداری، پاکدستی، فسادستیزی، قانون‌مداری و تعامل سازنده با دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید.                        

گفتنی است فرج اله شوشتری؛ فرزند شهید نورعلی شوشتری(شهید وحدت)، متولد اردیبهشت ماه 1356، اهل خراسان و دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دانشجوی دکترای مسائل ایران است و تا کنون مسئولیت‌هایی همچون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره تأمین سرمایه بانک مسکن، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی، را عهده‌دار بوده است.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است