Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری که به مناسبت بزرگداشت شورا‌های آموزش و پرورش در کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه قوانین شورا‌های آموزش و پرورش با وجود ضمیمه‌ها و پیوست‌ها نیاز به یک بازنگری جامع دارد اظهار داشت: برخی موارد قانونی در این شورا‌ها با قوانین برنامه توسعه پنج ساله کشور مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شورای آموزش و پرورش یک نهاد فرابخشی است و برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا بدون همکاری و مشارکت نهاد‌ها و مردم محقق نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

مدارس زیر ۵۰ نفر در مناطق آبی چهارمحال و بختیاری بازگشایی می‌شود

قائدامینی اضافه کرد: براساس بند «د» تصبره بودجه سال ۹۹ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده شده است که برای ساماندهی و بهینه سازی بخشی از املاک آموزشی و تربیتی بنا بر مصوبه عالی شهرسازی اقدام کند، اما امکان تغییر کاربری این املاک با توجه به اینکه فضای آموزشی جزو سرانه آموزشی است و امکان تغییر کابری وجود ندارد و این مسئله مغایر با مصوبات عالی شهرسازی است.

او با اشاره به ماده ۱۲ قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی در خصوص رهن و اجاره املاک مازاد آموزش و پرورش به موسسان مدارس غیردولتی ادامه داد: ۹۰ درصد مالکان این مدارس فرهنگیان هستند و طبق قانون منع مداخله کارکنان دولت، امکان واگذاری به این اشخاص وجود ندارد، از همین رو نیاز است فرهنگیان از این بخش که مرتبط با فعالیت تخصصی آن‌ها است، مستثنی شوند.

قائدامینی گفت: براساس ماده ۷ قانون وصول درآمد دولت به آموزش و پرورش استان‌ها اجازه داده شده که برای وصول برخی درآمد‌ها اماکن و مکان‌های آموزشی خود را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌کنند جهت بهره برداری آموزشی به‌صورت موقت اجاره دهند، نیاز است این قید فعالیت‌های آموزشی برداشته شود تا بتوان از این مصوبه استفاده بهینه‌تری کرد.

او افزود: ساختار شورای آموزش و پرورش در سطح منطقه ای، استانی سبب می‌شود تا مشارکت فکری و امکانات محلی و منطقه‌ای و استانی در جهت حل مسائل و مشکلات در حوزه تعلیم و تربیت به کار گرفته شود و تمرکز زدایی و بهره گیری خرد جمعی قابلیت استانی و شهرستانی برای گسترش فعالیت‌ها و ماموریت اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

قائدامینی به موضوع بازگشایی پایه اول و دوم ابتدایی و همچنین مدارس زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز در مناطق زرد و آبی از ابتدای بهمن ماه اشاره و اضافه کرد: در بحث هنرجویان هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز درس‌های عملی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و تعداد دانش آموزان در کلاس درس از ۱۰ نفر بیشتر نخواهد بود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شورا های آموزش و پرورش سرانه آموزشی مدارس غیردولتی آموزش و پرورش شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان در حال احداث بودن ۱۷۳۴ کلاس درس در سطح استان گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا ابراهیمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگیان ایثارگر آذربایجان‌غربی گفت: توجه به زیرساخت‌های آموزشی و موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش مورد توجه جدی دولت سیزدهم است.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان یک سند بالادستی ناظر بر همه فعالیت‌ها و برنامه‌های نظام تعلیم و تربیت است و باید تأکید بیشتری بر اجرای بهتر این سند صورت پذیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تحقق اجرای صحیح و دقیق سند تحول بنیادین دانش‌آموزانِ در تراز انقلاب اسلامی را تحویل جامعه خواهد داد.

ابراهیمی ادامه داد: استان آذربایجان‌غربی در موضوع فضای آموزشی مدارس دچار عقب‌ماندگی تاریخی بود که با آغاز دولت سیزدهم و توجه جدی استاندار به موضوع زیرساخت‌های آموزشی و سایر موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش، در دو سال اخیر یک هزار و ٣٤ کلاس درس تحویل شده و هزار و ٧٣٤ کلاس درس نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی و توجه و پیگیری جدی موضوعات مرتبط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از دیگر اولویت‌های مقام عالی استان در شورای آموزش و پرورش است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه این شورا، همه فرمانداران و مسئولان دستگاه‌ها مکلف به همکاری با آموزش و پرورش در موضوع شناسایی و سپس جذب بازماندگان از تحصیل هستند.

کد خبر 751190

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر