Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@17:38:14 GMT

توسعه خدمات دوچرخه‌سواری در فنلاند

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۰۵۹۱

توسعه خدمات دوچرخه‌سواری در فنلاند

دولت فنلاند از تلاش‌های بیشتر خود برای افزایش خدمات دوچرخه‌سوارای به کاربران هلسینکی، پایتخت کشور خبر داده‌ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی گزارشات اخیر مقامات رسمی هلسینکی مبنی بر افزایش خدمات دوچرخه‌سواری به زودی افراد بیشتری به سمت استفاده از این نوع وسیله حمل و نقل پاک روی خواهند آورد. در واقع، در فصل جدید قرار است خدمات دوچرخه‌سواری به طور گسترده‌تری سراسر پایتخت فنلاند را در بر گیرد تا در نتیجه، این روش حمل و نقل به رویکردی پایدار در میان ساکنان شهر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بدیهی است که کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل موتوری و جایگزین کردن آن‌ها با دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی، نه تنها مزایای بسیاری برای شهرها در پی دارد، بلکه انسان‌ها را به سمت سبک زندگی سالم سوق می‌دهد. به خصوص در دوران کرونا که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مردم به یک وحشت واقعی تبدیل شده است و از سوی دیگر تمام شهروندان از خودروی شخصی بهره‌مند نیستند، دوچرخه‌سواری یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای تردد ایمن مردم محسوب می‌شود. در همین راستا، مقامات پایتخت در نظر دارند زمینه را برای ترویج هرچه بیشتر خدمات خود در این خصوص فراهم آورند و آینده‌ای پایدار برای شهر به ارمغان آورند.

شهردار هلسینکی برای رسیدن به هدف فوق، در نظر دارد تعداد ۱۰۵ ایستگاه دوچرخه احداث کند و ۱۰۵۰ دوچرخه اشتراکی جدید را نیز در اختیار مردم سراسر شهر قرار دهد. در نتیجه این اقدام، افرادی که از توانایی مالی کافی برای تهیه دوچرخه برخوردار نیستند نیز می‌توانند همچون سایرین از حمل و نقل پاک بهره برند و از آلوده شدن به ویروس کرونا در وسایل حمل و نقل عمومی نیز خود را نجات دهند.

البته جالب است بدانید که خدمات فوق به طور رایگان در اختیار مردم قرار نخواهد گرفت، با این حال، ساکنان پایتخت می‌توانند با صرف حداقل هزینه، از دوچرخه‌های اشتراکی و دیگر خدمات مربوطه استفاده کنند. مبلغی که شهروندان هلسینکی در قبال استفاده از خدمات دوچرخه‌سواری شهر پرداخت خواهند کرد، برای جبران بخشی از هزینه‌های مصرفی برای افزایش خدمات فوق به شهردار تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 468501

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهرهای جهان فنلاند دوچرخه سواری دوچرخه اشتراکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خدمات دوچرخه سواری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید

دریافت 5 MB

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: شبکه خبری قدس با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: این تنها وسیله‌ای است که این روزها در شمال غزه برای سرگرمی کودکان وجود دارد، گاری است.

آژانس آنروا با اشاره به اینکه آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر هولناک است، اعلام کرده که بیش از 13هزار کودک در میان قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده اند.

کد خبر 847816 برچسب‌ها کودکان نسل‌کشی رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد