Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از دریافت شکایت از سوی حوزه هنری به عنوان مالک فیلم «دیدن این فیلم جرم است»، در خصوص انتشار غیرقانونی آن، ساترا، رسانه‌ها و کانال‌های منتشرکننده غیرمجاز این فیلم را مسدود کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ساترا، در روزهای اخیر اخباری در خصوص انتشار غیرقانونی و بدون رعایت حق مالکیت فکری فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در برخی رسانه‌ها مطرح شد، به همین منظور پس از ارائه درخواست کتبی از سوی حوزه هنری، ساترا با هماهنگی دستگاه قضایی اقدام به شناسایی و مسدودسازی رسانه‌های متخلف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص یک رسانه پس از دریافت اخطار، اقدام به حذف محتوای ناقض مالکیت فکری کرد، ۱۵ لینک از رسانه‌ها، یک کانال تلگرامی و یک صفحه در اینستاگرام خارج از روال اداری مسدود شدند.

با افزایش استقبال عمومی از مشاهده فیلم‌های سینمایی در رسانه‌های صوت و تصویر در فضای مجازی، ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر این حوزه، اقدامات پایشی و قضایی خود را در راستای حفاظت از حقوق مالکیت فکری تولیدکنندگان و پخش‌کنندگان آثار هنری، به عنوان ارکان ضروری برای شکل دادن به بازار قانونی و شفاف در صنعت صوت و تصویر، ادامه خواهد داد.

صاحبان حقوق مالکیت فکری محتوای صوتی و تصویری می‌توانند با مراجعه به ساترا، از فرآیندهای ساده‌تر و سریع‌تری نسبت به احقاق حقوق خود و برخورد با رسانه‌های غیرمجاز بهره‌مند شوند.

پیش از این ساترا با رسانه‌های منتشرکننده غیرمجاز فیلم‌های «خروج»، «طلا» و سریال «آقازاده» برخورد کرده بود.

کد خبر 468510

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دیدن این فیلم جرم است حوزه هنری سازمان سینمایی کشور سینما سینما ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مالکیت فکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد

ایسنا/گیلان با اجرای گشت مشترک یگان های حفاظت محیط زیست استان گیلان، برخورد موثر با تخلفات صید آبزیان در رودخانه سفیدرود آغاز شد.

رامین زراعتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با ایسنا در تاریخ ۱۳ اردیبهشت با اشاره به اجرای گشت مشترک یگان های حفاظت محیط زیست استان گیلان و برخورد موثر با تخلفات صید آبزیان در رودخانه سفیدرود گفت: بر اساس قانون شکار و صید و مشخصا بندهای «ب» و «ج» ماده ۱۱ این قانون، مبادرت به شکار و صید در مناطق ممنوعه، جرم تلقی می شود.

وی افزود: بند «ب» ماده ۱۲ همین قانون به روشنی، صید غیر مجاز در رودخانه های حفاظت شده را ممنوع اعلام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت استان خاطر نشان کرد که ماده ۱۴ قانون شکار و صید این اختیار را به ضابطین و مامورین یگان حفاظت محیط زیست داده است تا وسایل و ادوات صید اعم از هرگونه قلاب ماهیگیری و تور آلات و ... را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: سفیدرود جزو رودخانه های حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و به دلیل اهمیت بسیار بالای زیستگاهی آن برای انواع زیستمندان، به عنوان یکی از اصلی ترین زیست بوم‌های جنوب دریای کاسپین به شمار می آید.

زراعتی گفت: یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان های آستانه اشرفیه، پارک ملی بوجاق، رشت و لاهیجان با پشتیبانی یگان حفاظت استان از امروز طی گشت مشترکی، نسبت به پاکسازی رودخانه سفیدرود از ادوات غیر مجاز صید، جمع آوری سازه های غیر مجاز و برخورد با متخلفین صید اقدام کردند و این روند تا برقراری آرامش و امنیت زیستی برای زیستمندان این رودخانه با ارزش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • مهران مدیری هنوز برای تولید سریالش مجوز نگرفته است
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود