Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@03:16:30 GMT

جزئیات واردات کامیون‌های دست دوم از زبان وزیر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۰۷۶۰

جزئیات واردات کامیون‌های دست دوم از زبان وزیر

خبرگزاری تسنیم: محمد اسلامی در حاشیه حضور در استان سمنان هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های زیرساختی حوزه وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های راه، مسکن و بافت‌فرسوده برشمرد و اظهار داشت: تکمیل و بهسازی مسیر فیروزکوه که مطالبه مردمی است برای ما جزو پروژه‌های مهم و اولویت‌دار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از این مسیر ۶۵ کیلومتری افتتاح می‌شود که ۱۰ کیلومتر آن در استان سمنان و ۱۰ کیلومتر آن در استان تهران است، افزود: مطالعات تکمیلی باقیمانده مسیر که ۴۴ کیلومتر است تکمیل شده و اسناد مناقصه آن در حال آماده شدن است که به زودی برای مناقصه آن فراخوان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال بعد از فراخوان، پیمانکار مناسبی انتخاب می‌شود تا این مسیر، بهسازی و ایمن‌سازی شود و برای مردمی که از آن عبور می‌کنند مسیر، راحت و ایمنی باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم اعتبار بخش باقیمانده مسیر سرخه- سمنان را در حدود ۳۰۰ میلیاردتومان عنوان و پیش‌بینی کرد تا قیمت تمام شده آن بیشتر شود.

اسلامی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا از محل ردیف بودجه و همچنین با استفاده از منابع تسهیلاتی بانک‌ها، پروژه با راندمان بالا اجرا شود.

درج آگهی قیمت مسکن موجب التهاب در جامعه می‌شود

اسلامی در بیان دلایل مخالفت خود با عدم درج آگهی فروش مسکن، گفت: این موضوع مبنای مشخصی ندارد. تقریبا چند ماهی است که آرامشی در بازار مسکن حاکم شده است. در این خصوص از دادستان خواستیم تا به موضوع درج آگهی قیمت مسکن، ورود و از این اقدام جلوگیری کند. زیرا معتقدیم، افرادی که این آگهی‌ها را درج می‌کنند مالکان نبوده، بلکه واسطه‌ها هستند که قیمت‌های غیرواقعی را آگهی می‌کنند و این موارد موجب التهاب در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با کمک مجلس و دولت به دنبال آن است تا با قوانین و مقررات مناسب، شرایطی را به وجود آورد تا پول‌های سرگردان به بازار مسکن وارد نشود.

اسلامی خاطرنشان کرد: مسکن کالای مصرفی و موردنیاز مردم است. باید سرمایه‌های سرگردان در بازار‌های دیگر برود و اجازه دخالت و ورود این سرمایه‌ها را که تنها موجب التهاب در بازار مسکن خواهد شد، نمی‌دهیم.

طرح اقدام ملی با استقبال مردم مواجه شده است

اسلامی در خصوص مراحل پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن و همچنین افزایش تسهیلات توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن با استقبال مردم روبه رو شد و با توجه به شرایط پایگاه‌های اطلاعاتی که دستگاه‌ها از جمله وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد کرد، به بانک اطلاعاتی مناسبی دست یافتیم که در پالایش‌ها کمک مناسبی خواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری که در نوبت اول و دوم برای اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند تاکنون ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط بودند که همه آن‌ها را پوشش داده و برای آن‌ها پروژه تعریف کردیم.

وی افزود: در مرحله جدید که مرحله سوم است و از پنجشنبه گذشته ۱۸ دی آغاز شده است برای ۱۸۳ شهر، ۱۳۱ هزار نفر تا ۷ صبح امروز ثبت‌نام کردند. این موضوع، نشان می‌دهد که تقاضای واقعی مسکن در حال شناسایی است. با پالایشی که انجام خواهد شد برای این تعداد نیز پروژه در نظر گرفته می‌شود و با شرایطی که برای آن‌ها در نظر گرفتیم این تعداد نیز می‌توانند صاحب خانه شوند.

اسلامی توضیح داد: شرایط، سازو کار‌ها و برنامه‌های اجرایی تعریف شده، وضعیتی را به وجودآورده که می‌تواند تولید مسکن را برای جامعه هدف در یک روند پایدار قرار دهد و مردم اطمینان داشته باشند که می‌توانند صاحب خانه شوند.

وی در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن در صلاحیت شورای پول و اعتبار است و ما این تقاضا را برای شورا، فرستادیم. ملاحظه‌ای که بانک مرکزی دارد این نکته است که مردم استطاعت بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند. این موضوع در دست بررسی است و امیدواریم که در شورای پول و اعتبار برای آن تصمیم گیری مناسبی شود.

دو برابر شدن تعداد مجتمع‌های بین راهی در دولت تدبیر و امید

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درباره مجتمع‌های بین راهی افزود: دولت تدبیر و امید با هدف ارتقای ایمنی راه‌های کشور توجه ویژه‌ای به این مساله داشته است و در پنج سال گذشته تعداد این مجتمع‌ها در کشور ۲ برابر شد و باز هم ساخت آن ادامه دارد.

وی تاکید کرد: مجتمع‌های بین راهی با فواصل استاندارد از سوی وزارت راه و شهرسازی طراحی و فراخوان شده است تا با ورود و سرمایه گذاری مردم این طرح‌ها احداث شود.

اولین قسط سرمایه تکمیل آزادراه حرم تا حرم تامین شد

این عضو کابینه دولت دوازدهم درخصوص مراحل تکمیل آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان نیز افزود: در یک سال و نیم گذشته تلاش شد تا از محل بازار سرمایه برای برخی طرح‌ها تامین سرمایه شود و در بین ۲۱ طرحی که با مجوز بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مشمول این رویکرد شد، اولین طرح آزادراه حرم تا حرم بود.

وی ادامه داد: ماه گذشته اولین قسط سرمایه برای تکمیل آزادراه حرم تا حرم تامین شد و به این شیوه احداث این آزادراه سرعت می‌گیرد تا مردم در مسیر مشهد از مسیر کوتاهتر و ایمن‌تر استفاده کنند.

نوسازی ناوگان کامیون کشور در قالب دو طرح

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح این وزارتخانه برای نوسازی ناوگان باری کشور نیز تاکید کرد: بیش از ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال سن در کشور تردد می‌کنند که ایمنی آن‌ها مساله‌دار و میزان مصرف سوخت بالاست.

وی بیان کرد: در یک الگو برای نوسازی ناوگان کامیون در کشور به این منظور ۲۰ درصد از اعتبار مورد نیاز از سوی مالکان خودروی فرسوده تامین می‌شود و طی قرارداد با سازندگان داخلی و مشارکت بانک‌ها طرح اجرا می‌شود.

اسلامی اضافه کرد: در مدل دیگری ۴۰ درصد مالک و ۶۰ درصد به صورت تسهیلات برای نوسازی کامیون‌های کشور اقدام می‌شود.

وی افزود: در خصوص واردات کامیون‌های مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به بالا ثبت نام انجام شده و واردات کنندگان در حال ترخیص خودرو‌ها از گمرک هستند که کامیون‌های باکیفیتی به کشور وارد می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن کامیون های دست دوم وزیر راه و شهرسازی آزادراه حرم تا حرم وزیر راه و شهرسازی مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پیگیری این وزارتخانه برای اجرای دستورالعمل واردات خودروی کارکرده سخن گفته، اما اسناد رسیده به «شرق»، از مخالفت این وزارتخانه با مصوبه یادشده حکایت دارد.

شرق در خبری نوشت: بر اساس این سند، معاون سابق وزیر صنعت، سال گذشته، در حین بررسی این مصوبه، رسما با واردات خودروی کارکرده مخالفت کرده و در نامه‌ای، خواستار بازنگری در این تصمیم شده است.

منوچهر منطقی، معاون سابق صنایع حمل و نقل وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی بهادری جهرمی، دبیر هیات دولت خواستار بازنگری در قانون واردات خودروهای کارکرده شد.

منطقی در این نامه به برگزاری نشست‌هایی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیات دولت اشاره کرده و تاکید کرده است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست ها واردات خودروهای کارکرده تبعاتی اقتصادی دارد که از جمله آن می‌توان به ارزبری پنهان واردات خودروهای کارکرده مانند واردات قطعات این خودروها اشاره کرد.

او در ادامه به چالش‌های تایید اصالت و سابقه این نوع خودروها و احتمال پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی و...، پرداخته و با تاکید بر اینکه: «افراد سودجو بی‌گمان به دنبال منافع خاصی مانند پولشویی، خروج ارز، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان می باشند»، خواهان بازنگری در مصوبه واردات خودروهای کارکرده شده است.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که امروز خبرگزاری صداوسیما به نقل از بهادری جهرمی، نوشته بود که «سال گذشته مجوز واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد و تجاری صادر شد و باید فرآیندهای اداری آن طی شود. هر میزانی از سایر روش‌های واردات خودروهای نو یا کارکرده که نیاز باشد با نگاه به همه جوانب موضوع، در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و تسهیل خواهد شد. واردات خودروهای کارکرده صرفا از مناطق آزاد تصویب شده است.»

علاوه بر این، دیروز، «عباس علی‌آبادی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت خانه ملت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در خصوص واردات خودروهای دست دوم گفته بود: «واردات خودرو در بودجه دیده شده و به محض ابلاغ آیین نامه واردات انجام می‌شود همینطور ارز برای واردات خودرو جانبازان بالای ۷۰ درصد تخصیص یافته و در حال انجام است و پس از آن نوبت به جانبازان ۵۰ درصد می‌رسد.»

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898856

دیگر خبرها

  • ببینید | جزئیات مهم کنکور ۱۴۰۳ از زبان وزیر علوم
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم