Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:00:44 GMT

ادبیات می‌تواند منجر به آشتی مردم با سیاست شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۰۹۳۳

ادبیات می‌تواند منجر به آشتی مردم با سیاست شود

ایسنا/یزد شاعر جوان یزدی بر لزوم استفاده ادبیات برای آشتی مردم با سیاست تاکید کرد و گفت: ناخودآگاه با وجود زندگی در موقعیت جغرافیایی خاورمیانه، نمی‌توان از سیاست فاصله گرفت و شعر می‌توان بصیرت جامعه از سیاست را ارتقا داد.

«زهرا خوش‌اندام» در حاشیه مراسم رونمایی از اثر «رفتن» که در هتل مشیرالممالک و با حضور مسئولان استان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: سبک اشعار من در این کتاب، سپید با مضامین عاشقانه و اجتماعی است ولی درون‌مایه‌ی این اشعار غمی درونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از چاپ کتاب دیگری در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: کتاب شعر بعدی را آغشته به ادبیات و سیاست می‌نویسم تا این دو مقوله را به هم پیوند داده و آشتی بدهم.

این شاعر جوان یزدی با بیان این که شناخت مردم و معرفی این اشعار به جامعه با مرور زمان میسر خواهد شد، گفت: در این جامعه سیاست‌زده، ناخودآگاه با زندگی در موقعیت جغرافیایی خاورمیانه آلوده به مسائل سیاسی می‌شویم و نمی‌توان از سیاست فاصله گرفت.

وی افزود: زندگی در خاورمیانه به این معناست که ممکن است با حرف یک سیاست‌مدار دچار تغییر و تحول زیادی شد لذا باید با اطلاعات و درک بالای سیاسی، بهتر در قبال مسائل جامعه بایست مواجهه داشته باشیم.

این شاعر 25 ساله و محصل رشته علوم سیاسی و دکتری روابط بین‌الملل با بیان این که ادبیات می‌تواند منجر به آشتی مردم با سیاست در جامعه سیاست زده امروز شود، گفت: ادبیات می‌تواند یاری کننده این مقوله باشد و واژگان سخت سیاست را در قالب داستان و شعر به گوش مخاطب برساند.

وی از پیشینه علاقه خود به شعر از دوران کودکی یاد کرد و در مورد فرایند چاپ کتاب اخیرش گفت: در وهله اول، تامین هزینه بالای چاپ کتاب و در وهله دوم حمایت از ناشران در چاپ اثری با اشعار سپید لازم بود که خوشبختانه موسسه ادبی و فرهنگی «یادداشت نو» در این باره همراهی کرد.

خوش‌اندام در پایان با تاکید بر ضرورت مطالعه شعر در جامعه، تصریح کرد: جوانان نباید صرفاً به دنیای مجازی بسنده کنند بلکه باید بدانند هیچ فضایی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود و لازم است با خرید کتاب شعرای مختلف، ضمن حمایت از آن‌ها با کاغذ و کتاب آشتی کنند.

در این مراسم که با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد برگزار شد، «محمود الهام بخش» استاد زبان و ادبیات فارسی سخنانی پیرامون مقوله شعر و ادبیات ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری شاعر ادبيات سیاست خاورميانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز ماما را تبریک گفت و از تلاش‌های جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت قدردانی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، متن پیام دکتر بهرام عین اللهی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روز جهانی ماما، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت و پاسداشت حرفه‌ای مقدس و موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام بهداشتی و درمانی کشور است.


قشری سختکوش و صبور که خدمات آنان، ایران اسلامی را به پرچمدار ترویج فرهنگ خانواده محور در دنیا تبدیل کرده است.


اینجانب با تبریک این روز ارزشمند و با شعار
"هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت"؛ ضمن اهتمام مجدانه در راستای ارتقاءکرامت این عزیزان، جایگاه والای جامعه‌ی پرتلاش مامایی در اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان حکمرانی سلامت، که ضامن حیات و توسعه نهاد اصیل خانواده بوده است، را ارج می‌نهم.

دیگر خبرها

  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند