Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@19:49:46 GMT

از دلار واقعی تا دولت غیرواقعی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۰۹۹۷

از دلار واقعی تا دولت غیرواقعی

جناب حجت‌الاسلام روحانی، در دنیایی که قانون جنگل در آن حاکم باشد، دیپلماسی خنده و ذلت جواب نمی‌دهد و باید با همان قانون جنگل با آن‌ها برخورد کنید تا بتوانید حق ملت خود را بازستانید!

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسین اکبریان؛ اگر الان من به رئیس بانک مرکزیم بگم ... بدانید در عرض ۲ هفته قیمت ارز میفتد به قیمت پارسال .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. “(حسن روحانی، صحن علنی مجلس، شهریور ۹۷)

حدود ۷۰ روز پیش و درست در روزهایی که زمزمه پیروزی جوبایدن در داخل کشور و در میان کدخداپرستان داخلی قوت گرفته بود، با بازنشر این حرف جناب پرزیدنت روحانی گفته بودم که اگر دیدید بعد از اعلام قطعی نتایج انتخابات آمریکا نرخ ارز در کشور افزایش یا کاهش پیدا کرد تعجب نکنید! چرا که شخص خود رئیس جمهور در شهریور ۹۷ علنا در صحن مجلس اعلام کرده بود که اگر بخواهد میتواند ۲هفته‌ای نرخ ارز را کاهش دهد! [ با این حساب تعیین نرخ ارز بدون هیچ واسطه‌ای در اختیار شخص رئیس جمهور و دولت است . ]

 

حال امروز و در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ روحانی در جلسه هیئت دولت میگوید: “ قیمت دلار واقعی نیست. اگر منابع ( اشاره میکند به ۷ میلیارد دلار بلوکه شده در کره جنوبی ) در اختیار بانک مرکزی قرار بگیرد، فردا صبح قیمت دلار از ۲۵هزار تومان به ۱۵ هزار تومان می‌رسد.”

 

۱- الحمدالله که زمان لازم برای کاهش نرخ دلار از ۲ هفته به کمتر از ۲۴ ساعت رسید!

 

۲- بیچاره مردم که با وعده دلار ۳ هزار تومنی و هراس از دلار ۵-۶ هزار تومنی رای دادند و امروز باید از شنیدن وعده دلار ۱۵ هزارتومنی سرمست و شاد بشوند!

 

۳- لطفا بخاطر منافع و دعواهای سیاسی، معیشت مردم را گروگان نگیرید و‌ بگذارید وضعیت معیشت مردم بهتر بشود.

 

۴- امیدواریم که اگر بناست نرخ دلار کاهش یابد از همین لحظه تغییرات در آن اعمال شود؛ نه بصورت رابین هودی و در روزهای نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری و در حمایت از امیرکبیر عصر [امیرکبیر : به نقل از آفتاب] !

 

۵- آن کشوری که در نظق امروزتان به آن اشاره کردید کره جنوبی است که بخاطر سیاست‌های غلط و غرب‌زده و پوپولیستی شما طی این مدت حتی به فکر بازگرداندن پول ایران هم نبود ولی امروز بعد از مواجهه شدن با سیاست قدرتمندانه سپاه در توقیف نفتکشش مجاب می‌شود که به فکر بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران بیفتد!

 

جناب حجت‌الاسلام، در دنیایی که قانون جنگل در آن حاکم باشد، دیپلماسی خنده و ذلت جواب نمی‌دهد و باید با همان قانون جنگل با آن‌ها برخورد کنید تا بتوانید حق ملت خود را بازستانید!

 

امیرحسین اکبریان - دبیر شورا تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان سمنان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت روحانی گرانی معیشت مردم یادداشت دانشجویی قانون جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود 2300 دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 2301 دلار و 26 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به 2309 دلار و 60 سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف 2 درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم 0.23 پایین آمده و به 105.39 رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 0.47 درصد افزایش به 26 دلار و 96 سنت رسید. پلاتین هم با 0.40 درصد افزایش 958 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/63

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • دلار باز هم نزولی شد
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴