Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:27:00 GMT

رویای صهیونیست ها برای عادی سازی روابط با قطر 

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۱۰۱۳

رویای صهیونیست ها برای عادی سازی روابط با قطر 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کوهن در گفت و گو با پایگاه خبری «وای نت» اسرائیل اظهار کرد که در چند ماه آینده چهار کشور دیگر توافق نامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا می کنند.

وی ادامه داد آشتی میان قطر و عربستان سعودی ،  احتمال عادی سازی روابط قطر با اسرائیل را افزایش می دهد و انتظار داریم که با عربستان سعودی، عمان، موریتانی و نیجر نیز توافق نامه آشتی امضا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران روابط میان چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۶ و به دلیل متن سخنرانی امیر قطر در یک رژه نظامی که وی پنجم خرداد ماه همان سال، جمهوری اسلامی ایران را «هژمونی»  (قدرت برتر) منطقه و دو جنبش «حزب الله» و «حماس» را نیروهای مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی خوانده بود، آغاز شد.  

این چهار کشور عربی از همان زمان با وارد کردن اتهامات فراوان به دوحه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و این کشور را به صورت زمینی، دریایی و هوایی تحت محاصره قرار دادند. دوحه نیز با رد اتهامات وارده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به تلاش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

سران شورای همکاری خلیج فارس و جبهه ضد دوحه (عربستان، امارات و بحرین) در نشست بیست و یکم خود که سه شنبه دو هفته پیش در شهر «العلا» عربستان برگزار شد با عادی سازی روابط سیاسی خود با قطر به توافق رسیدند.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی پیشتر در اظهاراتی گفته بود که پس از عادی روابط با مغرب، سودان ، امارات و بحرین انتظار می رود که در آینده توافق نامه های مشابه با ۶ یا ۷ کشور عربی و اسلامی امضا شود.

دولت قطر با وجود فشارهای واشنگتن و جبهه سازشکار عرب برای پیوستن به صفوف سازشکاران با رژیم صهیونیستی همواره اعلام کرده که متعهد به آرمان فلسطین است.

روزنامه «رای الیوم» ۲۵ آذر گذشته به نقل از یک منبع دیپلماتیک عرب با اشاره به سفر «جراد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به دوحه نوشت که وی در جریان این سفر صراحتا درخواست پیوستن قطر به صفوف سازشگران در مدت باقی مانده دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را مطرح کرده است.

منبع دیپلماتیک که رای الیوم به نام وی اشاره نکرده است، گفت: پاسخ قطر به این درخواست منفی بود و مسئولان این کشور نیز این پاسخ منفی را به کوشنر ابلاغ کردند.

وزیر امور خارجه قطر نیز اواخر آبان گذشته با تقبیح اقدام برخی دولت‌های سازشکار عرب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل یک جبهه واحد برای پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» اضافه کرد که معتقدم بهتر است یک جبهه متحد عربی برای اولویت قراردادن منافع فلسطینیان و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل تشکیل شود.  

وی که در کنفرانس امنیت جهانی از طریق ویدئو کنفرانس سخن می‌گفت، افزود: کشورهایی که با رژیم اسرائیل روابط برقرار کرده‌اند، در نهایت خود آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند بهترین تصمیم برای کشورهایشان چیست اما جدا شدن این کشورها برای تلاش های هماهنگ اعراب جهت مذاکره اسرائیلی‌ها با فلسطینی‌ها و حل اختلافات دهه‌های گذشته بین دو طرف به مصلحت نیست. 

او تاکید کرد که کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی روابط برقرار میکنند، تلاش‌ها برای تاسیس کشور فلسطین را تضعیف می کنند.

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

امارات و بحرین در ماههای گذشته با میانجیگری آمریکا و تمکین از درخواست واشنگتن، با پشت کردن به آرمان فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کردند. در پی این دو کشور سودان نیز به بهانه خروج از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا، به صف کشورهای سازشکار پیوست و با تل آویو روابط عادی برقرار نمود.

آخرین کشوری که با وعده‌های واشنگتن حاضر به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شده مغرب است که این اقدام دولت رباط با موجی از مخالفت در داخل این کشور مواجه شده است.  

برچسب‌ها قطر اسرائیل دوحه شورای همکاری خلیج فارس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر اسرائیل دوحه قطر اسرائیل دوحه شورای همکاری خلیج فارس رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، گوستاو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل به دلیل «داشتن یک دولت نسل کش» قطع می‌کند.

وی طی یک سخنرانی با بیان اینکه از دوم می (13 اردیبهشت) مراودات دیپلماتیک با اسرائیل قطع می شود، تاکید کرد: اگر فلسطین بمیرد، انسانیت هم می‌میرد.

پترو در ادامه گفت که فلسطین و غزه را معادل مقاومت می داند.

نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مغرب هم تعطیل شد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم