Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@03:27:35 GMT

شرکت آبگین تهویه طراح و سازنده چیلر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۱۱۴۱

شرکت آبگین تهویه طراح و سازنده چیلر

چیلر

چیلر دستگاهی است که از طریق سیکل تبرید تراکمی یا جذبی باعث سرد شدن سیال واسط (معمولاً آب ) می‌شود، از آب سرد شده در چیلر جهت تهویه مطبوع تابستانی در تجهیزاتی مانند فن کوئل و هواساز و همین‌طور خنک کاری قالب‌ها و تجهیزات صنعتی و سرمایش‌های فرآیندی استفاده می‌شود.

چیلرها در دو نوع جذبی و تراکمی تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای شرایط و کاربری مشخصی مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از چیلرهای تراکمی به دلیل هزینه خرید و نگهداری کمتر، ضریب عملکرد و طول عمر بالا و همین‌طور ابعاد و اندازه کوچک‌تر و قابلیت کنترل ظرفیت برودتی گستره بیشتری دارد.

چیلرهای تراکمی در دو نوع هوا خنک و آب خنک طراحی و تولید می‌شوند.

از چیلرهای جذبی معمولاً در پروژه‌هایی که مشکل تأمین برق دارند یا مجهز به سیستم CHP هستند استفاده می‌شود.

در چیلرهای با کاربری تهویه مطبوع تابستانی دمای آب رفت (آب سرد تولید شده) 7 درجه سانتیگراد بوده و دمای برگشت آب به چیلر 12 درجه می‌باشد این بازه می‌تواند تا دو الی سه درجه نیز متغیر باشد.

البته در کاربری‌های خاص صنعتی و تحقیقاتی می‌توان به دماهای خیلی پایین (زیر صفری) نیز با چیلر دست یافت.

از مزایای چیلر می‌توان به به طول عمر بالا، مصرف انرژی کم، یکنواخت بودن سرمایش تولید شده در آن  اشاره کرد.

از شرکت‌های بنام خارجی تولید کننده چیلر، می‌توان به شرکت‌های کریر، یورک و ترین اشاره کرد.

 

چیلر صنعتی

یکی از کاربری‌های مهم و گسترده چیلر در صنعت می‌باشد در صنایع از چیلر جهت تهویه مطبوع سالن‌های تولید، خنک کاری قالب‌ها و تجهیزات صنعتی و سرمایش‌های فرآیندی استفاده می‌شود.

چیلرهای مورد استفاده در صنعت عمدتاً از نوع تراکمی می‌باشند دلیل این امر ضریب عملکرد و طول عمر بالای این نوع چیلر و هزینه پایین نگهداری و تعمیرات آن در مقایسه با چیلر جذبی است.

محدوده دمایی تولید شده در چیلر صنعتی می‌تواند بالای صفر و یا زیر صفر باشد.

از چیلرهای بالای صفری معمولاً در خنک کاری قالب‌ها و تجهیزات و از چیلر زیر صفری جهت سرمایش فرآیندی استفاده می‌شود تفاوت اصلی چیلر صنعتی با چیلرهای تولید شده جهت تهویه مطبوع تابستانی نوع کمپرسور و تعداد کنترلرها و حفاظت‌ها در نوع صنعتی می‌باشد.

دلیل این موضوع ساعت کاری و استهلاک بالا و نوسان دمایی در این نوع چیلر است که تولید کننده را ملزم به استفاده از کمپرسور با قابلیت تعمیر پذیر بودن و کنترلرهای متعدد می‌کند.

از چیلر صنعتی در صنایع مختلفی همچون صنایع دارویی، شیمیایی، غذایی، لبنی، تزریق پلاستیک، بهداشتی، تولید عصاره و … استفاده می‌شود.

 

مینی چیلر

مینی چیلر در واقع همان چیلر در ظرفیت‌های برودتی پایین است، بطور کلی به چیلرهای با ظرفیت برودتی بین 2 الی 20 تن مینی چیلر گفته می‌شود.

مینی چیلرها از نوع تراکمی هستند و تولید سرمایش در آن‌ها از طریق سیکل تبرید تراکمی اتفاق می‌افتد.

این واحد کوچک سرمایشی را می‌توان هم بصورت آب خنک و هم بصورت هوا خنک تولید نمود.

به دلیل مشکلات نصب و نگهداری برج خنک کننده و سیستم پمپاژ، اقبال عمومی برای استفاده از نوع هوا خنک بیشتر است از این دستگاه می‌توان هم جهت تهویه مطبوع تابستانی و هم کاربری‌های صنعتی استفاده نمود.

در نوع صنعتی معمولاً از کمپرسور سیلندر پیستونی و اواپراتور آیس بانکی یا پوسته لوله در تولید مینی چیلر لوله استفاده می‌شود و در نوع تهویه‌ای آن از کمپرسور نوع اسکرال یا روتاری به همراه اواپراتور پوسته لوله یا صفحه‌ای.

البته هیچ محدودیتی در استفاده از انواع کمپرسور یا اواپراتور در هر نوع کاربری مینی چیلر وجود ندارد.

مهم‌ترین و بیشتری محل استفاده از مینی چیلرهای آپارتمان‌ها، ویلاها مجتمع‌های اداری و تجاری است.

قیمت مینی چیلر

از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب و خرید دستگاه مینی چیلر تعیین کننده است قیمت مینی چیلر می‌باشد. در تعیین قیمت یک دستگاه موارد متعددی تعیین کننده و مؤثر هستند.

موارد اصلی که در تعیین قیمت مؤثر هستند عبارتند از کشور و برند سازنده، نوع دستگاه (هوا خنک یا آب خنک)، ظرفیت برودتی، نوع کمپرسور، نوع اواپراتور، نوع اکسپنشن ولو (شیر انبساط)، مشخصات تابلو برق، مشخصات و تعداد کنترلرها باید توجه داشت. هر یک از این موارد می‌توانند تأثیر بسیار مهم و زیادی در طول عمر دستگاه، مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و در نهایت قیمت آن داشته باشند.

صرف توجه به قیمت در هنگام خرید مینی چیلر می‌توان مسبب تحمیل هزینه‌های بسیار بالای تعمیر، تعویض قطعات و نگهداری در آینده به بهره بردار شود.

در ظرفیت برودتی یکسان قیمت مینی چیلر هوا خنک بالاتر از مینی چیلر آب خنک است اما در مقابل برای راه اندازی مینی چیلر آب خنک به تجهیزاتی از قبیل برج خنک کننده، سیستم پمپاژ و لوله کشی نیاز است که باعث افزایش قیمت راه اندازی آن می‌شود لازم به توضیح نیز می‌باشد که هزینه نگهداری و تعمیرات مینی چیلر آب خنک به مراتب بالاتر از نوع هوا خنک است.

بهترین راه برای انتخاب و خرید صحیح دستگاه مقایسه همزمان مشخصات فنی و قیمت چند شرکت سازنده می‌باشد.

بهره گیری از متخصصین امر در مقایسه صحیح کمک شایانی به انتخاب درست شما خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی جهت تهویه مطبوع استفاده می شود چیلر صنعتی تولید شده هوا خنک طول عمر آب خنک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است