Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه فایننشنال تایمز در گزارشی اعلام کرد، نزدیکی میان عربستان و قطر تنها یک توافق تاکتیکی بوده و به معنای آشتی میان رقبا نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای درباره نتیجه اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» عربستان سعودی نوشت، اتفاقی که در این نشست بین عربستان و قطر افتاد یک توافق تاکتیکی بود و نه آشتی بین رقبا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در ادامه این مقاله آمده است محاصره قطر توسط عربستان، مصر، امارات و بحرین از همان ابتدا یک تهدید بود که توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا حمایت می شد. همچنین در آن زمان به نظر می‌رسید که عربستان قصد دارد به قطر حمله کند؛ اما پس از آنکه پنتاگون به ترامپ یادآوری کرد که قطر میزبان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است سعودی‌ها از این تصمیم عقب‌نشینی کردند.

فایننشال تایمز: عربستان و امارات بازنده تحریم قطر شدند

فایننشنال تایمز افزود، در عوض کشورهای محاصره کننده قطر با یک بسته شروط غیر واقعی به سمت این کشور آمدند: مسدود کردن شبکه الجزیره، متوقف کردن حمایت از اخوان المسلمین،کاهش روابط با ایران و از بین بردن اتحاد با ترکیه که یک پایگاه نظامی در قطر ایجاد کرده است.

به گزارش روزنامه مذکور، هنگام امضای توافق مصالحه میان کشورهای تحریم کننده قطر و دوحه به هیچ یک از این شروط اشاره نشد. به نظر می رسد که قطر تنها موافقت کرده تا پرونده‌های شکایت علیه چهار کشور مذکور را متوقف کند و طرفین تلاش کردند تا از طریق رسانه ها تا حدودی تنش‌ها میان خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین سنگین و تاکتیکی پرسپولیس برای جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان ایران، تمرین امروز را از ساعت ۱۵ و ۳۰ آغاز کردند. این تمرین برنامه‌ای سنگین و تاکتیکی به مدت ۷۵ دقیقه بود.

پاس‌کاری تحت فشار در فضای کم، اجرای برنامه‌های حمله به دروازه و بازی فوتبال، بخش‌هایی از این تمرین بود.

در جریان این تمرین امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند زیر نظر کادر پزشکی کار کردند، ولی بیرانوند در بخش‌هایی از تمرینات دروازه‌بانی هم حاضر بود. حنانوف هم حضور کاملی در تمام بخش‌های تمرین داشت.

حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه، نیز از نزدیک نظاره‌گر این تمرین بود. پرسپولیس خود را آماده مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برابر آلومینیوم در اراک می‌کند.

دیگر خبرها

  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ابوالفضل و خاص‌ترین گل لیگ ایران!
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تمرین سنگین و تاکتیکی پرسپولیس برای جام حذفی