Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به ملت آمریکا گفت: دولت‌های آن‌ها منابعشان را در نقاط مختلف جهان دور می‌ریزند، برای این که به نوعی خیمه استکباری خودشان را در برخی کشورهای منطقه برقرار کنند که البته رو به افول است چرا که در عمق خاک خودشان هیمنه آن‌ها در حال فرو ریختن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، با اشاره به اینکه منطقه ماموریتی نیروی دریایی گسترده است، گفت: عمده شناورهای تجاری ما در دریا در حال تردد هستند، اگر بنا باشد شناورهای ما ۵ الی ۶ هزار کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی کشور فعالیت انجام دهند لازم است که خدمات خوبی را در دریا دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر بنا باشد در آن فاصله عمل کنند نیاز به خدمات دارند، اگر خدمات نباشد ناچاریم که این ۶ هزار کیلومتر را پس از صرف زمانی به بندر برگردد، ناوبندر خاک به عنوان یک شناور همه ظرفیت‌های لازم را دارد.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

* ساخت ناوبندر مکران برای پشتیبانی و عدم بازگشت ۵ تا ۶ هزار کیلومتری ناوگان دریایی به بنادر امن برای تامین اقلام مورد نیاز ساخته شده است.

* ناوبندر مکران قدرت تهاجمی نیروی دریایی را به شکل قابل توجهی، افزایش داده است. این شناور می‌تواند ۲ تا ۳ ناوشکن را همراه خود به هر اقیانوسی جا به جا و پشتیبانی کند و می‌تواند چندین بار دور کره زمین را طی کند و ماه‌ها در اقیانوس‌ها برای تحکیم صلح و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی مرتبط با تجارت جهانی باقی بماند و به صورت مستقل فعالیت کند و نیاز ندارد زیر پرچم ائتلافی قرار گیرد.

*{خانزادی درباره سلاح‌های قابل حمل توسط شناور زره}: موشک دوربرد قادر و غدیر را با خود حمل می‌کند، توپخانه ۷۶ و ۴۰ میلی متری کاملاً اتوماتیک که با سامانه‌های کنترل آتش اپتیکی و الکترونیکی هدایت می‌شوند هم از تجهیزات این شناور است و همچنین مجموعه راداری و امکانات رادیویی خیلی خوبی را در اختیار دارد که با خدمه کمتر و دریابانی مناسب، این توان را دارد که امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت را برقرار کند.

*ناوشکن دنا که مجموعه وزارت دفاع کار ساخت آن را به انتها رسانده و آزمایش دریایی خود را انجام می‌دهد در راه است و احتمالاً در بهمن ماه شاهد الحاق ناوشکن دنا خواهیم بود، لذا ناوشکن دنا شناور بسیار خوبیست که کاملاً مجهز است و تمام سیستم‌های مورد نیاز را در اختیار دارد که به محض الحاق به دریای سرخ اعزام می‌شود.

*{ درباره ناوشکن نگین}: از سال ۱۴۰۰ کار ساخت آن شروع می‌شود که تمام طراحی‌های مفهومی و جزء آن انجام شده است و بخشی از فناوری‌های جدیدی که در ناوشکن نگین مانند موتورهای الکتریکی به کار گرفته شده در حال ساخت است و همچنین به لحاظ سامانه رانش هیچ محدودیتی وجود ندارد، سیستم موشکی آن در حال حاضر در صنایع وزارت دفاع موجود است و به محض این که کار ساخت آن پیش برود تمام تسلیحات و تجهیزات بر آن نصب خواهد شد.

*{ با اشاره به اینکه رزمایش دریایی اقتدار یک رزمایش موشکی است، البته در کنار آن سایر تمرینات تاکتیکی دیگر هم انجام شد}: زیردریایی فاتح برای دومین بار در رزمایش شرکت کرد، لذا در رزمایش قبلی پیش بینی پرتاب اژدر نشده بود که در این رزمایش این پرتاب را هم انجام داده است و در این فاصله زیردریایی فاتح تمام تمرینات غوص خودش را با دقت انجام داد و تمام عملیات‌ها را با درستی پشت سر گذاشت و در اعماق مختلف، این زیردریایی غوص و همچنین اژدر مشقی پرتاب کرده است.

*{ درباره ارتباط این رزمایش با حضور آمریکایی‌ها در منطقه}: ما یک نیروی نظامی هستیم و یک نیروی نظامی همیشه این را با خود تکرار می‌کند که امشب؛ شب حمله است، البته در منطقه صلح و امنیت پایداری برقرار است و ما بسیار پرقدرت و توانمند در منطقه هستیم و همچنین مجموعه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ مجموعه نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران؛ اعم از ارتش و سپاه بسیار قدرتمند و آماده است بنابراین ارتباط معناداری با حضور آن‌ها ندارد، ولی حتماً دشمنان ما وقتی این توانمندی و آمادگی را که پی در پی تکرار می‌شود شاهد هستند قطعاً دشمنان ما از این رزمایش خشنود نخواهند شد و همه رویکرد این رزمایش؛ صلح و امنیت پایدار در منطقه است.

*{ با اشاره به اینکه پیام این رزمایش‌ها به مستکبران و زورگویان این است که ما قدرتمند ایستاده ایم و اجازه نمی‌دهیم کسی در این منطقه حق جمهوری اسلامی ایران را پایمال کند}: دریاهای آزاد متعلق به همه کشورهاست، جمهوری اسلامی ایران یک کشور دریایی بسیار قدرتمند و حق ملت ایران است که در هر نقطه از دریاهای آزاد با اراده، قدرت دریایی خود را اعم از ناوگان تجاری ونظامی در حمایت ازناوگان تجاری به نمایش بگذارد، لذا زمانی که یک ناوشکن در دریا نمایش قدرت می‌دهد، این نمایش قدرت ملت ایران، صنعتگران و دانشمندان ایرانی است.

* زمانی که ترامپ برخی از کشورهای عرب منطقه را به عنوان گاوهای شیرده مثال زد بنابراین، گاوهای شیرده یک سگ چوپان هم از نگاه آمریکایی‌ها نیاز دارد و آمریکایی‌ها برای چوپانی کشورهای هدف خودشان در این منطقه حضور دارد، حتماً حضور آمریکایی‌ها را جدی می‌گیریم.

* ناو هواپیمابر، زیردریایی و هر شناور دیگر نظامی که در این منطقه است؛ حضور آن را جدی می‌گیریم و برای هر صحنه و وضعی برای آن‌ها طرح و آمادگی داریم، ما در مجموعه ناوگان نیروی دریایی، هر شناور دشمن را لحظه‌ای رصد می‌کنیم.

*{ خطاب به ملت آمریکا}: دولت‌های آن‌ها منابعشان را در نقاط مختلف جهان دور می‌ریزند، برای این که به نوعی خیمه استکباری خودشان را در برخی کشورهای منطقه برقرار کنند که البته رو به افول است چرا که در عمق خاک خودشان هیمنه آن‌ها در حال فرو ریختن است.

* حتماً حضور آن‌ها را جدی می‌گیریم و مراقب هستیم تا خطایی از آن‌ها سر نزند و پاسخ هر خطای آن‌ها را به صورت قاطع خواهیم داد و امروز رویکرد ما صرفاً پدافندی نیست بلکه برای هر آفندی آماده هستیم.

لینک کوتاه: asriran.com/003D60

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید

به گزارش خبرآنلاین ناوچه هلندی «ترومپ» پس از گذران یک ماه در دریای سرخ، این منطقه را ترک کرد و وارد بندر بمبئی در هند شد.

به نوشته روزنامه ایندین اکسپرس، این ناوچه هلندی برای چهار روز در آب‌های هند لنگر انداخت و در ۲۸ آوریل به سمت شرق آسیا روانه شد.

به نقل از ایسنا «ترومپ» یک ناوچه فرماندهی و دفاع هوایی است که توسط نیروی دریایی سلطنتی هلند مستقر شده و هدف آن «ارائه مسیری امن برای کشتی‌های باری که از منطقه دریای سرخ عبور می‌کنند» اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و همچنین درگیری میان نیروی دریایی یمن و کشتی‌های جنگی ائتلاف آمریکا و اروپا در منطقه شدت گرفته است.

پیش از هلند، فرانسه و آلمان نیز کشتی‌های جنگی خود را از منطقه خارج کرده بودند.

روز جمعه هم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

دریاسالار «اچ.اچ.هرولد» این ناوچه هلندی گفت: «هلند یک کشور تجاری است و ما به تجارت آزاد برای رفاه کشور خود وابسته هستیم. تا به امروز، ۷۰ درصد از تجارت ما از طریق منطقه هند-پاسیفیک انجام می‌شود برای همین حفظ آزادی حمل‌ونقل بین‌المللی در مسیرهای تجاری بی طرف در دریا، بسیار مهم است.»

گفته شده این ناوچه مجهز به تسلیحات مدرن و سیستم‌های سنسور مانند سیستم پرتاب عمودی، نیزه، پرتابه‌های اژدر و سیستم پرتاب طعمه است که در آوریل ۲۰۰۱ وارد نیروی دریایی سلطنتی هلند شد و در مارس ۲۰۰۳ به ماموریت رفت.

افسر فرماندهی این ناوچه نیز گفت «تهدید حوثی‌ها (انصارالله) از دریای سرخ آغاز می‌شود و تا خلیج عدن ادامه دارد که دریا را با اقیانوس هند متصل می‌کند».

وی افزود: «ما برای یک ماه در دریای سرخ بودیم و تهدید حوثی‌ها از دریای سرخ تا خلیج عدن است. حوثی‌ها غیرقابل پیش‌بینی هستند و علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل عملیات انجام می‌دهند.»

این ناوچه به سنگاپور، هاوایی و جزایر کارائیب می‌رود و بعد از طریق کانال پاناما به هلند بازمی‌گردد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901750

دیگر خبرها

  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن