Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@01:16:00 GMT

ترامپ حمله به کنگره را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۱۳۴۴

صراط: این ویدیو ساعاتی پس از آن منتشر شد که مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح او رای مثبت داد و ترامپ را اولین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا کرد که دو بار استیضاح می‌شود. ترامپ با تهدید‌های حقوقی و احتمال محکومیت در سنا بابت اقداماتش در رابطه با آشوب‌های شش ژانویه در کنگره مواجه است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری آمریکا در این پیام پنج دقیقه‌ای که از قبل ضبط شده و داخل کاخ سفید بود، هیچ اشاره‌ای به رای استیضاح نکرد، اما گفت "بی، چون و چرا" آشوب در کنگره آمریکا را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ تاکید کرد: خشونت جمعیت، بر خلاف تمام باور‌های من و ارزش‌هایی است که جنبش ما روی آن استوار است. هیچ‌کدام از حامیان واقعی من حقیقتا خشونت سیاسی را تایید نمی‌کنند. هیچ‌کدام از هواداران واقعی من هرگز نمی‌توانند به قانون یا پرچم آمریکای با عظمت ما بی‌احترامی کنند. هیچ‌یک از حامیان واقعی هرگز نمی‌توانند دیگر آمریکایی‌ها را تهدید یا مورد آزار قرار دهند. اگر شما مرتکب هر یک از این کار‌ها شوید، از جنبش ما حمایت نمی‌کنید بلکه شما در حال حمله به آن و کشور ما هستید.

در روز اغتشاشات، ترامپ با تاخیر خواستار برقراری آرامش شد و بعدا به آشوبگران گفت "به خانه بروید. ما عاشق شما هستیم. " با این حال، او پنج‌شنبه گذشته به اجبار ویدیویی منتشر و این خشونت‌ها را محکوم کرد، اما برای انتشار پیام تندتر و قاطع‌تری که آنچه رخ داده شدیدا محکوم کند، تحت فشار قرار گرفت.

ترامپ در ویدیوی جدید خود اصلا ابراز تاسف نکرد که اقداماتش باعث بروز این خشونت شد و همچنین به اینکه جو بایدن برنده واقعی انتخابات ریاست جمهوری است، اذعان نکرد. یک روز پیش از آن، او گفت که اظهاراتش "کاملا مناسب" بوده است.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا اظهارات او را قابل استیضاح دانستند و به نظر می‌رسد که دست‌کم ۶۷ سناتور در سنا با آن موافقت کنند که آستانه رای لازم برای محکومیت است. میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا جزو جمهوری‌خواهانی است که گفته از رای استیضاح حمایت می‌کند. مک‌کانل پنج‌شنبه گفت که به استدلال‌های حقوقی گوش خواهد داد.

دونالد ترامپ همچنین در این ویدیو تلاش کرد تا خشونت، خرابکاری و قانون‌شکنی را سست کند و گفت که گزارش امنیتی دریافت کرده است. او گفت که به آژانس‌های فدرال دستور داده تا از تمام منابع ضروری برای حفظ نظم و تضمین اینکه یک گذار قدرت "با ایمنی و بدون بروز حادثه" انجام می‌شود، اطمینان حاصل کنند.

او افزود: امروز من از تمام آمریکایی‌ها می‌خواهم تا به احساساست لحظه‌ای غلبه کرده و با یکدیگر به عنوان مردم واحد آمریکا بپیوندند. بیایید حرکت به سمت اتحاد را برای سلامت خانواده، جوامع‌مان و کشور خودمان انتخاب کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آمریکا ترامپ رئیس جمهوری آمریکا استیضاح صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از دانشجویان دانشکده فنی حرفه‌ای قزوین ظهر شنبه با برگزاری تجمعی از مردم مظلوم غزه حمایت کرده و نسل کشی بی رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع دانشجویان قزوینی حمایت خود را از دانشجویان ازادی خواه آمریکا اعلام کرده و برخورد خشن پلیس با اعتراض این دانشجویان را محکوم کردند.

گفتنی است در این تجمع فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «شرارت اسرائیل، زیره سره آمریکاست» از سوی دانشجویان سر داده شد.

همچنین خبرها حاکی است در روزهای پیش رو دانشجویان دیگر دانشگاه‌های استان قزوین نیز تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد.

کد خبر 6090184

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی