Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم انتقالی بایدن اعلام کردند که سرویس مخفی آمریکا گزارش خود درباره تهدیدات احتمالی امنیتی در آستانه مراسم تحلیف را به اطلاع رئیس جمهور منتخب رساندند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، تیم انتقالی جو بایدن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مقام‌های فدرال و سرویس مخفی روز چهارشنبه نگرانی‌های امنیتی در خصوص برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری را به اطلاع بایدن رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

تیم بایدن افزود: رئیس جمهور منتخب آمریکا گزارش خلاصه‌ای از سوی مقام‌های ارشد اف‌بی‌آی، سرویس مخفی و اعضای مهم تیم امنیت ملی دریافت کرده است. این تیم در حال همکاری با دولت فعلی برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره تهدیدات احتمالی است و قصد دارد آمادگی‌های لازم را برای مقابله با هرگونه خشونت یا حمله احتمالی داشته باشد.

تیم انتقالی بایدن خواستار تایید سریع صلاحیت مقام‌های امنیت ملی شدبایدن: آمریکا درگیر یک ویروس مرگبار و یک اقتصاد تضعیف شده است

 

تیم انتقالی بایدن حاضر به ارائه جزئیاتی درباره این گزارش امنیتی نشده است. تیم بایدن انتظار دارد که گزارش‌های روزانه‌ای درباره وضعیت امنیتی و آمادگی‌های لازم برای برگزاری مراسم تحلیف دریافت کند.

نگرانی‌ها درباره اوضاع امنیتی شهر واشنگتن در آستانه مراسم تحلیف بایدن پس از آن تشدید شده است که هفته گذشته طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند.

تیم انتقالی جو بایدن ضمن اشاره به تهدیدات مداوم خشونت آمیز در آستانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری در هفته آینده، خواستار برگزاری سریع نشست‌های استماع و تایید صلاحیت گزینه‌های مورد نظر برای احراز سمت های مهم و حساس امنیت ملی شده است.

درخواست تیم انتقالی بایدن برای برگزاری سریع نشست‌های استماع و تایید صلاحیت نامزدهای معرفی شده برای پست‌های حساس و مهم امنیت ملی در حالی است که قرار است بیش از 20 هزار نیروی گارد ملی برای برقراری امنیت و نظم در آستانه مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن دی سی مستقر شوند.

این تدابیر امنیتی پس از حمله و یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره اتخاذ شده است.

پنتاگون پیش از این درباره خطر احتمالی اعتراضات مسلحانه در آستانه مراسم تحلیف بایدن هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بایدن بایدن آستانه مراسم تحلیف تیم انتقالی بایدن امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش زمینی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام آمریکایی درباره عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به وبگاه آکسیوس گفته است که ما معتقدیم که عملیات اسرائیل برای کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز تعیین شده توسط بایدن عبور نکرده است.

آکسیوس به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داده است که بایدن و نتانیاهو روز گذشته در جریان تماس خود درباره عملیات اسرائیل در گذرگاه رفح گفتگو کردند، اما بایدن در تماس خود با نتانیاهو به عملیات کنترل گذرگاه رفح توسط اسرائیل اعتراض نکرده است.

این در حالی است که براساس اظهارات این مقام آمریکایی، اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که می‌خواهد گذرگاه رفح را برای تحت فشار قرار دادن السنوار (رهبر حماس در غزه) در مذاکرات تصرف کند.

در عین حال در این گزارش افزوده شده است که مقامات آمریکایی تاکید دارند که واشنگتن در حال بررسی تعلیق ارسال تسلیحات به اسرائیل یا محدود کردن استفاده از آن در صورت آغاز عملیات بزرگ نظامی اسرائیل در رفح است.

گزارش آکسیوس در حالی به پشت پرده گفتگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو اشاره کرده که پیشتر وبگاه کاخ سفید تائید کرده بود که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره رفح گفتگو کردند. در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است: رئیس جمهور بایدن امروز با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کرد. رئیس جمهور بایدن نخست وزیر را در مورد تلاش‌ها برای تضمین توافق اسیران، از جمله از طریق گفتگوهای جاری امروز در دوحه قطر مطلع کرد.

بیانیه مذکور بدون اشاره به جزئیات بیشتر اضافه کرد: رئیس جمهور موضع صریح خود در مورد رفح را تکرار کرد.

از طرف دیگر، حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی علیه رفح با واکنش اتحادیه اروپا روبرو شده است. در این ارتباط، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: «عملیات زمینی در رفح پیامدهای انسانی فاجعه بار و غیرقابل قبول را تشدید خواهد کرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین خواستار برقراری آتش بس و آزادی بدون قید و شرط گروگان‌ها شد.

علاوه بر این، «مارتین گریفیتس»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در واکنش به تحولات غزه و هجوم زمینی رژیم صهیونیستی به آنجا اعلام کرد: «دستور تخلیه اسرائیل در رفح و عملیات زمینی منجر به مرگ و آوارگی بیشتر خواهد شد.»

گریفیتس تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح از ورود سوخت جلوگیری می‌کند و حرکت کمک‌ها و پرسنل را به داخل غزه و خارج از غزه محدود می‌کند.

این مقام سازمان ملل همچنین افزود که تیم‌های ما هنوز در رفح حضور دارند و در آنجا بیش از یک میلیون نفر از جمله ۶۰۰ هزار کودک هنوز زندگی می‌کنند.

از سوی دیگر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در واکنش به تجاوز اشغالگران قدس به مردم مظلوم رفح در سخنانی اعلام کرد: شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح در نوار غزه، آزادی اسیران و توقف تهاجم به رفح یک تراژدی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص ادامه داد: ادامه عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح باعث نگرانی است؛ تهاجم گسترده منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

آنتونیو گوترش در ادامه افزود: بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم تأثیر مخربی بر وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه دارد و این گذرگاه‌ها باید فوراً بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: اسرائیل تشدید تنش‌ها را متوقف کند و در تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه مشارکت سازنده داشته باشد. من از فعالیت مجدد نظامی در رفح توسط نیروهای اسرائیل ناراحت و مضطرب هستم.

کد خبر 6099943

دیگر خبرها

  • پشت پرده گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش زمینی به رفح
  • پوتین در مراسم تحلیف: روسیه از گفتگو با کشور‌های غربی امتناع نمی‌کند
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • فیلم برپایی مراسم تحلیف و رژه نظامی برای ولادیمیر پوتین
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!