Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در ۴ پهنه محور توسکستان باید به مراجع قضایی جهت صدور رای معرفی شوند و اگر چنانچه رای قلع بنا و یا برائت صادر شده باید دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز استان با حضور معاونین راه و شهرسازی تصریح کرد: به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به شدت حساس هستیم و تلاش داریم با همراهی همه دستگاه ها با آن مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ویژه با ساختار ویژه در مورد روستای زیارت ظرف مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری و شهرسازی, نه با هدف افزایش رفاه سازندگان و گسترش ساخت و ساز غیرمجاز بلکه با هدف ایجاد محدودیت ارسال خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در ۴ پهنه محور توسکستان باید به مراجع قضایی جهت صدور رای معرفی شوند و اگر چنانچه رای قلع بنا و یا برائت صادر شده باید دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

حق شناس تاکید کرد: دستگاه های خدمت رسان در بستر ساخت و سازهای غیرمجاز اجازه ارائه خدمت ندارند.

وی یادآور شد: ثبت کاداستر ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تا کنون صورت گرفته و تلاش داریم تا پایان سال ثبت کاداستر تمام اراضی استان صورت گیرد که با این اقدام شک و شبهه ای برای دستگاه های اجرایی باقی نمی ماند و تعیین تکلیف می شوند.

همچنین در این جلسه دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز اظهار کرد: باید تعریف زمین خواری برای دست درازان به اراضی ملی و کسانی که تصرفاتی صورت می دهند با کشاورزی که در زمین خود به دنبال تغییر کاربری است, تفاوت داشته باشد.

کاظم پالیزدار تصریح کرد: برنامه ریزی برای روستای زیارت باید با افق ۱۵_۲۰ ساله باشد و صرفا بدنبال علاج بخشی چند ماهه نباشیم.

وی افزود:موضوع روستای زیارت پیچیدگی خاص خود را دارد اما هدف ما حمایت از روستاییان و حفظ حقوق آنان و همچنین مقابله با متصرفان اراضی ملی و مستثنیات و ممانعت از گسترش ساخت و سازهای غیر اصولی و غیرمجاز است.

وی ادامه داد: شرایط گلستان به نسبت دیگر استان های شمالی در ساخت و سازهای غیرمجاز بهتر است و ثبت کاداستر اراضی مانعی تاثیرگذار در ممانعت از دست درازی به اراضی ملی می شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با کسانی که برای تصرف منابع ملی اقدام می کنند برخورد جدی صورت می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین

مجتبی حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با تخریب و قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز بالغ بر ۷۸هزار مترمربع از اراضی کشاورزی منطقه میانچال از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی اظهار داشت: بنا‌های غیر مجاز شامل احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان قزوین، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد