Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاحیه طرح‌های توسعه ای توسط رییس جمهور گفت :علی رغم تحریم و کرونا هجده پروژه زیرساختی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۱۷۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدار تولید و خدمات قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر محمد ولی روزبهان،رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان در مراسم افتتاحیه طرح‌های زیرساختی و تولیدی این منطقه که از سوی دکتر حسن روحانی رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه علی رغم تحریم های ظالمانه و مشکلات ناشی از کرونا ۱۸ پروژه زیرساختی و تولیدی با حجم سرمایه‌گذاری ۸۱۷۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در مدار تولید و خدمات قرار می گیرند،اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی با موقعیت ژئوپلتیک، و دو بندر بزرگ انزلی و کاسپین و زیرساختهای صنعتی ، گردشگری و تجاری ؛ نقش محوری در مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد و کریدورهای عبوری از این منطقه همچون کریدور چین–قزاقستان–انزلی و کریدور شمال–جنوب، نقش هاب توسعه هرچه بیشتر صادرات مجدد و تأمین کالاهای اساسی کشور را برای این منطقه به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سازمان متبوع او در سال جهش تولید علیرغم فشار گسترده تحریمهای ظالمانه، شیوع بیماری کووید ۱۹؛علاوه بر فعالسازی برخی از واحدهای راکد،عملیات اجرایی طرح عظیم شهرک صنعتی شماره ۳ با ظرفیت بیش از دویست واحد صنعتی و با برآورد اشتغالزایی بیش از ۴ هزار نفر را نیز آغاز نماید،افزود:با سومین شهرک صنعتی،ظرفیت صنعتی منطقه دو برابر می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه در نه ماهه نخست سال جاری حدود ۱۵۰ میلیون دلار و با افزایش ۷درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته اعلام کرد و گفت: در همین مدت میزان سرمایه گذاری داخلی محقق شده با رشد ۶۸درصدی از مرز ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال گذشته و سرمایه گذاری خارجی تحقق یافته نیز با رشد ۳۱درصدی به ۵۳ میلیون دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: همه ۱۸ طرح سرمایه گذاری که افتتاح می شوند با ظرفیت بخش خصوصی و میزان سرمایه ای بیش از ۸۱۷۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم برای ۴۶۸ نفر در بخشهای بندری،صنعتی،مسکونی و گردشگری با دستور شما به بهره برداری می رسند.

روزبهان با اشاره دستور رییس جمهور مبنی بر تکمیل مجتمع بندری کاسپین و اتصال راه آهن سراسری،در جریان بازدید از منطقه آزاد تجاری–صنعتی انزلی به عنوان دو برنامه محوری این منطقه، اضافه کرد:پروژه اصلی برنامه افتتاحیه امروز در راستای تکمیل زیرساختهای بنادر منطقه مربوط به بهره برداری از پست اسکله شماره ۱۳ مجتمع بندری کاسپین و امکانات پسکرانه مشتمل انبارهای سرپوشیده و روباز، به مساحت ۱۵ هزار مترمربع،مخزن روغن ۷ هزار تنی اختصاص یافته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: با بهره برداری از این اسکله، تعداد اسکله‌های فعال مجتمع بندری کاسپین به ۴ پست افزایش یافته و این درحالی است که هم اکنون ساخت ۳ پست اسکله دیگر نیز در دست اقدام می باشد.

وی با اشاره به افتتاح مخازن روغن ۶ هزار تن در مجتمع بندری انزلی تصریح کرد:علاوه بر این،از ۱۰ واحد تولیدی در حوزه صنایع الکترونیک،نساجی، پوشاک، کاغذ،پلاستیک و .... نیز در مدار تولید قرار می گیرند و سه مجتمع مسکونی و اقامتی با ظرفیت ۲۸۵ واحد به همراه فاز اول یک مجتمع تجاری–خدماتی به بهره برداری خواهند رسید.

گفتنی است در این مراسم استاندار گیلان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس جمهور سازمان منطقه آزاد انزلی پروژه زیرساختی و تولیدی زیرساختی و تولیدی منطقه آزاد انزلی مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری مجتمع بندری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی