Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع گسترده نوع جهش‌یافته ویروس کرونا هشدار داد. کارشناسان این نهاد بین‌المللی نگران این هستند که دومین سال شیوع کرونا از سال اول سخت‌تر باشد.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، به دلیل شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا که به طور محسوسی مسری‌تر از نوع قبلی این ویروس است، سازمان جهانی بهداشت نشست کمیته اضطراری‌اش را دو هفته جلو انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای این کمیته امروز پنج‌شنبه ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) در ژنو گرد هم می‌آیند تا درباره وضعیت جدید پاندمی رایزنی کنند.

دو نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در هفته‌های اخیر در بریتانیا و آفریقای جنوبی مشاهده شده که قدرت سرایت آنها مشخصا از نوع قبلی بیشتر است. ویروس‌های جهش‌یافته در حدود ۵۰ کشور در سراسر جهان گسترش یافته‌اند.

همچنین ژاپن روز یکشنبه گذشته از کشف یک ویروس جهش‌یافته دیگر خبر داد که ظاهرا از منطقه آمازون در برزیل منشأ گرفته است. این نوع جدید ویروس کرونا در حال حاضر تحت بررسی و آزمایش است.

معاون ریاست سازمان جهانی بهداشت گفته است، علیرغم تولید اولین واکسن‌ها هنوز راه درازی تا غلبه بر پاندمی کرونا در پیش است. مایک رایان تصریح کرد، «با توجه به جنبه‌های مختلف شیوع ویروس سال دوم پاندمی ممکن است از سال اول سخت‌تر باشد».

این ویروس‌شناس در سازمان جهانی بهداشت هماهنگ‌کننده مبارزه با پاندمی کرونا است که مشخصا بر نیم‌کره شمالی متمرکز است، چرا که تا کنون در این بخش نوع جهش‌یافته و مسری‌تر ویروس بیشتر شایع شده است.

ماریا فن کرکهوف، ویروس‌شناس دیگر سازمان جهانی بهداشت با اشاره به تعطیلات اخیر کریسمس و سال نوی میلادی گفت، بعد از این تعطیلات در برخی کشورها وضعیت به جای اینکه بهتر شود بدتر شده است.

ورود کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ووهان

بعد از چندین روز تأخیر بالاخره ماموریت سازمان جهانی بهداشت برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونا در چین آغاز شده است. تیم ۱۰ نفره کارشناسان این نهاد بین‌المللی روز پنج‌شنبه ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) وارد کلان‌شهر ووهان شدند؛ جایی که در سال ۲۰۱۹ اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده بود.

ورود کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ووهان

این تحقیقات قرار بود هفته گذشته آغاز شود اما تاخیر در صدور مجوز از طرف دولت چین آن را به تعویق انداخت.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به دلیل مقررات سختگیرانه دولت چین باید دو هفته در قرنطینه بمانند.

برچسب هاسازمان بهداشت جهانی (WHO) کرونا ووهان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی WHO کرونا ووهان آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو سازمان جهانی بهداشت نوع جهش یافته ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب تروجان

ویروس رایانه‌ای به نام استاکس‌نت محصول مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان ۰۰۸۲ رژیم صهیونیستی است که هدف از ساخت این ویروس آلوده کردن رایانه‌های مراکز مهم ایران می‌باشد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081670 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ