Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام وزارت خارجه روسیه و رئیس روسی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، ادعای نخست وزیر ارمنستان درباره وضعیت قره باغ و واگذاری هفت منطقه آن به طرف آذربایجانی را رد کرده و مواضع مسکو را توضیح داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روسیه هرگز با فراموش کردن مسئله وضعیت منطقه قره باغ، فقط به خاطر بازگرداندن هفت منطقه آن به طرف آذربایجانی، اقدام به حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله در بیانیه‌ای از طرف "ایگور پاپوف" رئیس روسی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و سفیر تام الاختیار وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در رابطه با مقاله‌ای به قلم "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان با نام "ریشه‌های جنگ 44 روزه"، مورد تأکید قرار گرفته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه که روز چهارشنبه در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: در این مقاله ادعا شده که طرف روسی با فراموش کردن وضعیت منطقه قره باغ، به راحتی پیشنهاد داد که "هفت منطقه در ازای هیچ بازگردانده شود، در حالیکه چنین چیزی مغایر با واقعیت است.

این دیپلمات روس یادآور شد، طبق پیشنهادهای روسیه، که در مقاله پاشینیان هم آمده، احتمالاً طرحی برای حل و فصل مرحله به مرحله مناقشه قره باغ در نظر گرفته شده که آخرین نسخه آن در ماه ژوئن سال 2019 توسط روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به طرفین ارائه شده بود. این سند بر اساس اصول اساسی است که از جمله موضوع بازگرداندن ابتدا پنج منطقه به طرف آذربایجانی و در مرحله دوم - دو منطقه دیگر، و در کنار آن - تعیین وضعیت کلی منطقه قره باغ کوهستانی را شامل می‌شود.

پاپوف افزود: از جمله سایر عناصر مرحله نخست حل و فصل مناقشه که منافع ایروان را منعکس می‌کند، به رسمیت شناختن حقوق قره باغ کوهستانی، تضمین سازماندهی زندگی کامل برای مردم ساکن آن، شرکت نمایندگان رسمی قره باغدر جلسات سازمان امنیت و همکاری اروپا، رفع محاصره و گشودن مرزها، پذیرفتن تعهدات از سوی طرفین در خصوص عدم استفاده از زور و موارد دیگر است که مقامات باکو و ایروان از قبل موافقت خود با این موارد را اعلام کرده‌اند.

 لازم به یادآوری است که دوشنبه این هفته، به ابتکارعمل "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه، نشست سران سه جانبه رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان در کاخ کرملین برای گفت‌وگو درباره اقدامات بعدی برای حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی برگزار شد. این مذاکرات تقریباً چهار ساعت به طول انجامید.

 نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان آمادگی ایروان برای مذاکرات درباره  تعیین وضعیت منطقه قره باغ را اعلام کرد. الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان نیز تأیید کرد که توافق نامه سه جانبه امضا شده در تاریخ 9 نوامبر (19 آبان ماه) بین طرفین درباره برقراری آتش بس در قره باغ به طور موثر  در حال اجرا است و هیچ دلیل جدی برای نگرانی در خصوص روند اجرای آن وجود ندارد.

پوتین: امیدوارم توافقات انجام شده همه مشکلات در قره باغ را حل کندلاوروف: عملیات حفاظت از صلح روسیه در منطقه قره باغ با موفقیت ادامه داردکشته شدن نظامی روس در هنگام عملیات پاکسازی مین در قره باغ

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه سازمان امنیت و همکاری اروپا قره باغ کوهستانی منطقه قره باغ حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است