Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار اخباری مبنی بر افزایش مصرف گاز و محدودیت نیروگاه ها در تامین سوخت مصرفی، زمزمه خاموشی پراکنده در برخی از مناطق به گوش رسید، در این میان به تازگی اعلام شده است که استخراج غیرقانونی رمزارز هم در افزایش مصرف برق دخیل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، پس از آن که اعلام شد به دلیل افزایش شدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، تحویل گاز به نیروگاه ها با محدودیت مواجه و به ناچار در نیروگاه ها، سوخت مایع جایگزین گاز شده، امکان وقوع خاموشی های پراکنده دور از انتظار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این میان عنوان شد حدود ۷۰ درصد  گاز کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود که با توجه به شرایط کرونایی، آلودگی هوا و محدودیت‌های تنفسی و برای تامین برق پایدار، مصرف انرژی کشور باید کاهش یابد.

علاوه بر این زمزمه های استخراج غیرمجاز یا غیرقانونی رمزارز نیز به عنوان یکی دیگر از دلایل افزایش مصرف انرژی الکتریکی بود که زمینه را برای خاموشی های پراکنده فراهم می کرد.
 
بر این اساس در استخراج غیرقانونی رمزارز از برق با تعرفه ای به غیر از تعرفه رمزارز (مانند تعرفه خانگی، کشاورزی، صنعتی و ...) استفاده می شود.

وزارت نیرو اعلام کرده است ضمن حمایت از فعالیت استخراج قانونی رمزارز، با آن دسته از افراد که به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمزارزها می نمایند به شدت برخورد می کند.

در این راستا، در صورت کشف فعالیت غیرقانونی استخراج رمزارزها، جریان برق مشترک مربوطه قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی با تعرفه رمزارز و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می شود.

جریمه ادارات و صنایع پرمصرف
 
علیرضا پرنده مطلق، مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: به دلیل شرایط سخت امسال، صنایعی که بیش از دیماند خریداری شده برق مصرف کنند، ابتدا تذکر دریافت می‌کنند و در صورت تکرار، جریمه و برقشان قطع خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافته که بخش عمده آن در بخش صنایع و بخشی نیز در حوزه خانگی و تجاری بوده است و میزان تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی افزایش یافته و میزان مصرف آب در این نیروگاه‌ها برای حفظ پایداری در شبکه برق تا ۷۴ درصد رشد داشته است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: در بخش اداری کنترل ها به صورت مستمر انجام می شود و اداراتی که پس از پایان کار، دستگاه‌های گرمایشی را خاموش نکرده باشند ابتدا تذکر دریافت کرده و در صورت تکرار، مدیر مربوطه باید  در خصوص دلایل آن پاسخگو باشد.
 
مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز جمع آوری می شود
 
مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق، سبب تخریب شبکه می شوند، نسبت به کشف و جمع آوری این مراکز اقدام خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: افرادی که مراکز غیرمجاز رمز ارز را معرفی کنند، تا 10 میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد که این کار از طریق سایت و سامانه ۱۲۱ امکان پذیر است و البته نام این افراد محرمانه خواهد ماند.

کشف 150 دستگاه ماینر در زاهدان

خلیل عوض زاده مدیرعامل توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۶ مرکز استخراج پول مجازی بیت کوین طی هفته اخیر در زاهدان شناسایی که از این مراکز ۱۵۰ دستگاه ماینر کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه این تعداد مرکز توسط نیروهای امور توزیع برق ناحیه یک زاهدان شناسایی و کشف شده است افزود: همراهی مدیران و کارکنان ادارات دولتی، سازمان‌های اجرایی و مردم نقش مهمی می‌تواند در کشف و جلوگیری از فراگیر شدن استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های مذکور داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: تولید کنندگان رمز ارز می‌توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از ادارات و سازمان‌های ذیربط نسبت به دریافت انشعاب قانونی اقدام و از حمایت قانونی نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استخراج رمز نیروگاه ها رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر