Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@01:15:53 GMT

قدیمی‌ترین غارنگاره جهان در اندونزی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۲۵۴۷

صراط: بر پایه توصیف‌های باستان‌شناسان درباره یافته‌ جدیدشان که روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) در مجله «ساینس ادونسیز» منتشر شد، این تصویر همچنین نخستین شواهد سکونت انسان در منطقه مورد کاوش را نشان می‌دهد.

به گزارش آفتاب نیوز، نقاشی یافت شده در غار «لئانگ تدونگنگه» در دره‌ای دور افتاده در جزیره «سولاوسی» اندونزی واقع شده که صخره‌هایی از جنس سنگ آهک کاملاً آن را محصور کرده‌اند و از نزدیک‌ترین جاده به این غار تا خود غار دست کم یک ساعت پیاده راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این غار که باستان‌شناسان غربی تا پیش از این هرگز از وجود آن خبرنداشتند، تنها در خارج از فصل بارندگی دسترسی‌پذیر است و در فصل بارندگی به دلیل جاری شدن سیل نمی‌توان به آن نزدیک شد.

غارنگاره یافت شده نقش یک خوک از سرده خوک‌های وحشی زگیل‌دار سولاوسی به اندازه ۱۳۶ در ۵۴ سانتی متر است که با استفاده از رنگدانه‌های تیره و اخرایی خاک سرخ رسم شده است. یک لایه موی کوتاه روی بدن و نیز یک جفت زائده زگیل‌مانند روی صورتش دیده می‌شود که نشان می‌دهد این حیوان یک نر بالغ است.

در بالای قسمت پشتی خوک دو دست انسان و رو به روی او بخشی از بدن دو خوک دیگر دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که این صحنه یک روایت تصویری باشد.

یکی از باستان‌شناسان استرالیایی درباره این تصویر نوشته است: «به نظر می‌رسد که این خوک در حال مشاهده یک درگیری یا تعامل اجتماعی بین دو خوک زگیل‌دار دیگر است.»

انسان‌ها ده‌ها هزار سال است که خوک‌های زگیل‌دار سولاوسی را شکار می‌کنند و این ویژگی اصلی آثار هنری پیشاتاریخی منطقه، به ویژه در عصر یخبندان است.

دانشمند دیگری به نام آبرت که سن این غارنگاره را از روی کلسیت موجود در دیواره غار تخمین زده، می‌گوید ممکن است قدمت نقاشی از این که ما حدس می‌زنیم بیشتر باشد. او گفته است: «افرادی كه این نقاشی را به وجود آورده‌اند كاملاً مدرن و دقیقاً مانند ما بوده‌اند. آنها از تمام ظرفیت و ابزار لازم برای انجام هر تصویری كه دوست داشتند برخوردار بوده‌اند.»

پیش از کشف خوک سولاوسی، قدیمی‌ترین نقاشی جهان نیز توسط همین تیم باستان‌شناسی در همین منطقه پیدا شده بود. آن تصویر که قدمتش به ۴۳ هزار و ۹۰۰ سال پیش می‌رسد، تعدادی چهره‌ نیمه‌انسان و نیمه‌حیوان را در حال شکار پستانداران نشان می‌دهد.

نقاشی‌های کهن درون غارها به پر کردن خلاء‌های علمی و درک ما از مهاجرت‌های اولیه انسان کمک می‌کند. دانشمندان تا کنون دریافته‌اند که انسان‌ها در ۶۵ هزار سال پیش به استرالیا رسیده‌اند و برای رسیدن به آنجا از جزایر اندونزی گذشته‌اند. باستان‌شناسان امیدوارند در درون غارنگاره‌ها به شواهد دیگری از جمله آثار احتمالی بزاق دهان و در نتیجه دی‌ان‌ای انسانی دست یابند تا بتوانند انسان گذشته را بهتر بشناسند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: باستان شناسی غارنگاره اندونزی نقاشی صراط باستان شناسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی

برخی پناهجویان افعان در «جاکارتا» نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان در «جاکارتا» پایتخت اندونزی با برپایی تجمع در برابر دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نسبت به سرگردانی و بلاتکلیفی چندساله‌شان در این کشور، دست به اعتراض زدند و خواستار حمایت این نهاد برای اسکان در کشورهای دیگر شدند.

خیابان‌های شهرهای مختلف اندونزی در سال‌های اخیر شاهد تجمعات و اعتراضات بسیاری از سوی پناهجویان افغان بوده است.

بسیاری از پناهجویان افغانستانی، بیش از 10 سال است که به اندونزی آمده‌اند با این حال پس از گذشت این مدت، جز سرگردانی و بلاتکلیفی چیزی عایدشان نشده است.

گفته می‌شود بیشتر این پناهجویان خواستار ورود نهادهای بین‌المللی به موضوع و کمک به انتقال آنها به کشور ثالث هستند.

ضرب و شتم پناهجویان افغان در اندونزیرنج بسیار پناهجویان افغانستانی در ترکیه و اندونزیجان باختن صدها پناهجوی افغان در مسیر مهاجرت به دیگر کشورها

براساس آمارها، حدود 14 هزار پناهجو در اندونزی حضور دارند که حدود نیمی از آنها را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند.

این پناهجویان به امید رسیدن به استرالیا راهی اندونزی شده‌اند اما به دلیل برخی سیاست‌های دولت کانبرا، راهی برای ورود ندارند و با حالت سرگردانی و بلاتکلیفی در اندونزی متوقف مانده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • پرچمداران قدیمی ترین مسابقه خودروهای اسپرت جهان (فیلم)
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • معروفترین نقاشی جهان اتاق دار می‌شود
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • آیا می‌دانید قدیمی‌ترین مقابر صخره‌ای ایران کجاست؟
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • (تصاویر) عکس‌های خیره کننده و جذاب کیت وینسلت
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو