Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@20:30:27 GMT

کشف پیکر شهید جاویدالاثرجعفر نوروزی پس از ۳۰ سال

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۳۰۰۷

کشف پیکر شهید جاویدالاثرجعفر نوروزی پس از ۳۰ سال

پس از گذشت ۳۰ سال از شهادت، پیکر مطهر شهید «جعفر نوروزی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی در منطقه عملیاتی خانقین کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ شهید والامقام جعفر نوروزی متولد ۴خرداد۱۳۴۷، دوران کودکی را مانند تمام هم بازی های خود گذراند ، همیشه با روحیه شاد خود توجهات را به خود جلب می کرد، از مسائلی که شهید روی آن تاکید داشت صله رحم، رسیدگی به امورات خانواده، ورزش، نماز اول وقت، دستگیری از مستمندان، محبت به اهل بیت بود، شاید تشرف ایشان درسنین کودکی به کربلای معلی باعث شعله ور شدن عشق امام حسین (ع)در سینه اش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید بازگوار دیپلم اقتصاد خود را از دبیرستان امام علی(ع) به خاطر مصلحت کشور ناتمام رها کرد، در همان دوران بود که با شخصیت معمار کبیر انقلاب ، امام خمینی (ره ) بیشتر آشنا شد و برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داوطلب شد.

در عملیات کربلای ۲ دچار مجروحیت شد، در کربلای ۵ با اصابت ترکش خمپاره از ناحیه مچ پای راست دچار جراحت شدید شد که پس از سه دوره جراحی در بیمارستان های اهواز و شیراز و تهران بهبود یافت و بعد از بهبودی خانواده متوجه ماجرا می‌شوند، او در سال ۶۷ در عملیات مرصاد شرکت کرد و به اسارت گرفته شد که توانست پس از تحمل شکنجه‌های فراوان از حلقه اسارت فرار کند،

وی درسال ۱۳۶۷ ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند بود ، در اسفندماه سال ۱۳۶۹ راهی عملیات نیمه شعبان با هدف درگیری با منافقان کوردل می‌شود.

لازم به ذکر است عملیات نیمه شعبان در کشور عراق در استان دیاله و در شهر خانقین انجام شد.

پدر و مادر این شهید والامقام به رحمت خدا رفته اند، از این شهید والامقام یک فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله ، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی و جمعی از مسئولین استان با حضور در منزل شهید جعفر نوروزی در اراک همسر و فرزندان گرانقدر این شهید والامقام را از چشم انتظاری در آوردند.

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید والامقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ عملیات مشترک گردان‌های قسام و گردان‌های شهید جهاد جبریل

ویدئویی از هدف قرار دادن مقر فرماندهی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محور نتساریم توسط گردان‌های قسام و گردان‌های شهید جهاد جبریل را مشاهده می‌کنید.

دریافت 17 MB

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مهدی مزرئی نوده در بندرعباس
  • مادر شهیدان «جوینی» به فرزندان شهیدش پیوست
  • فیلم| کشف پیکر ۶۲ شهید در محوطه بیمارستان الشفاء
  • فیلم/ عملیات مشترک گردان‌های قسام و گردان‌های شهید جهاد جبریل
  • شناسایی پیکر شهید رحیم هژبر قشونی
  • دیدار اعضای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با خانواده شهید والامقام
  • پیکر مطهر معلم شهید «حجت‌الله یوسفیه» در ورامین تشییع شد
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • پیکر یک شهید گمنام در فاتب آرام گرفت