Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعقیل مرتضوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تامین اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل طرح علاج بخشی سد بیدواز در چند مرحله از مصوبات سفر سال قبل ریاست جمهوری به خراسان شمالی است که تا کنون ۵۸ میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
وی با اشاره به مشکل تامین اعتبار این پروژه افزود: عملیات علاج بخشی سازه سد از ابتدای امسال به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات مورد نیاز متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: به دلیل تامین نشدن اعتبار مصوب سفر دولت و طولانی شدن اختصاص آن، اکنون تکمیل طرح علاج بخشی این سد به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مرتضوی افزود: البته در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد ریال از باقی مانده اعتبار مصوب نیز، می توان پروژه علاج بخشی بیدواز را به مرحله قابل قبولی رساند و پروژه را هفت ماه پس از اختصاص اعتبارات آماده بهره برداری کرد.

سد بیدواز اسفراین سومین سد بزرگ خراسان شمالی است که در شمال شرقی این شهر بر روی رودی به همین نام بسته شده است.
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که در سال ۸۳ با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش های صنعت و کشاورزی شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.
سد بیدواز از چند سال پیش دچار مشکلات سازه ای در بدنه مخزن شده و از سال ۹۵ تاکنون عملیات علاج بخشی آن در حال اجرا است.

ظرفیت برنامه ریزی شده سد بیدواز ۳۸ میلیون متر مکعب است که به دلیل مشکلات موجود و اجرای عملیات علاج بخشی در بدنه سد، ظرفیت آبگیری آن به ۱۴ میلیون مترمکعب محدود شده است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها اسفراین شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اسفراین شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعتبارات اخبار کنکور خراسان شمالی میلیارد ریال سد بیدواز علاج بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران

افراسیاب میرزایی در گفتگو با مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ برای طرح‌های مرتبط با سدهای هراز، گلورد، زارم‌رود، سجادرود و البرز در مجموع ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته بود که این رقم در سال مالی ۱۴۰۲ به ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار افزایش یافت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای سد هراز با تعریف طرح بسته هراز که شامل سد و شبکه می‌شود در قالب فاینانس چین اعتبارات مورد نیاز را تأمین مالی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های متعدد مرتبط با آب در استان مازندران با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال اجراست و تلاش می‌شود که از منابع اعتباری مختلف و همچنین تعامل با پیمانکاران روند اجرایی هیچ کدام از طرح‌ها متوقف نشود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • تخصیص ۵۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سدهای مازندران
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان