Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-حمل بار قاچاق در استان کهگیلویه و بویراحمد اکثراً توسط خودروهای شوتی صورت می‌گیرد و این کار علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد داخلی باعث بروز مشکلات و تصادفات زیادی در محورهای مواصلاتی استان می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر موقعیت خاص جغرافیایی و واقع شدن در در مسیر مواصلاتی جنوب به مرکز کشور، هر روز شاهد جولان خودروهای حمل بار قاچاق از بندرهای دیلم و گنازه به سمت استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری، تهران و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

راکبان خودروهای شوتی که نوع حرکت‌شان در مسیرها با سرعت زیاد آرامش هر راننده و مسافری را برهم می‌زند، جان خود را کف دست می‌گذارند تا محموله قاچاق را به طمع سود زیاد به دست صاحبان کالا برسانند.

علاوه بر سود زیاد در حمل بار قاچاق، نبود شغل مناسب برای افراد نیز باعث گسترش این ناهنجاری شده، تا جوانان زیادی برای فرار از دست فقر دل به دریا بزنند و خطرات زیاد ناشی از این فعالیت غیر قانونی را به جان بخرند.

علاوه برحمل کالای قاچاق، برهم زدن آسایش راننده‌ها و مسافران خودروهای شوتی، در وقوع بسیاری از تصادفات جاده‌ای به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش دارند و در بسیاری از موارد بعد از وقوع تصادف، اگر سالم از حادثه بیرون بیایند، جهت حفظ بار قاچاق خود از صحنه فرار می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اکثر حمل بار قاچاق توسط خودروهای شوتی صورت می‌گیرد، و این افراد علاوه بر وارد کردن خسارت به اقتصاد داخلی، مشکلات عدیده‌ای را در محورهای مواصلاتی به وجود می‌آورند.

9 باند قاچاق کالا در لرستان متلاشی شداستاندار گیلان: قاچاق کالا تهدید جدی برای اقتصاد کشور و اشتغال جوانان است‌توقیف محموله بزرگ شیر خشک قاچاق در بلوچستان / 75 تن شیر خشک کشف شد

سردار کیقباد مصطفایی افزود: بیش از 595 میلیارد تومان کالای قاچاق در سال‌جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نیروی انتظامی استان با افراد متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

سردار مصطفایی با بیان اینکه در سال‌جاری تاکنون 915 خودروی حامل کالای قاچاق در استان توقیف شده‌است، گفت: در این رابطه دو هزار 148 نفر دستگیر، هزار و 906 فقره پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق کالا قاچاق کالا استان کهگیلویه و بویراحمد خودروهای شوتی حمل بار قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف شمش‌های قاچاق در ساری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

او گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • توقیف شمش‌های قاچاق در ساری
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی