Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود پل مه، گفت: توقیف کشتی کره ای به هیچ وجه یک اقدام سیاسی نبوده و ربطی به مناسبات سیاسی بین دو کشور ندارد و کاملاً یک موضوع زیست محیطی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، مسعود پل مه دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران صبح پنجشنبه در جریان بازدید از مجتمع بندری آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی کشور مسئول حفاظت محیط زیست دریایی است و به عنوان یک مجری بین المللی با پیگیری موضوع و دریافت خسارت کوتاه نخواهد آمد، اظهار کرد: علت توقیف شناور کره ای آلودگی زیست محیطی و نقض پیاپی قوانین زیست محیطی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این کشتی کره ای که از بندر عربستان عازم امارات بود، بدون توجه به کنوانسیون های بین المللی آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را آلوده و خسارت زیست محیطی به منطقه وارد کرد، گفت: کشتی کره ای تخلف داشته است و باید خسارت وارد شده به محیط زیست را کامل بپردازد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدامی از طرف مالک کشتی کره ای برای پرداخت خسارت آن انجام نشده است، افزود: توقیف کشتی کره ای به هیچ وجه یک اقدام سیاسی نبوده و ربطی به مناسبات سیاسی بین دو کشور ندارد و کاملاً یک موضوع زیست محیطی است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه ممتاز بندر آستارا، اظهار کرد: شاهد مشارکت بسیار خوب دولت و بخش خصوصی در بندر آستارا هستیم.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، گفت: بندر آستارا در فازهای توسعه ای خود که تا چند سال آینده به خود خواهد دید، اسکله های خود را تا ۵ پست افزایش خواهد داد و باعث خواهد شد ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۲.۵ میلیون تن برسد.

پل مه به حمل و نقل کالا توسط کشتی و همچنین حمل کانتینری و یخچالی مورد نیاز کشورهای CIS و روسیه از بندر آستارا اشاره کرد و افزود: در سال جاری بالغ بر ۱۵۰ هزار تن کالا از این بندر حمل شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بندر آستارا کشتی کره ای زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج

حمیدرضا نامداری در حاشیه بازدید از پروژه انتقال فاضلاب خط چهار حصار کرج افزود: با توجه به اهمیت زیست محیطی بستر و حریم رودخانه کرج تا خرداد ماه سال جاری شبکه جمع آوری فاضلاب خط چهار حصار کرج تکمیل می شود.

وی بیان کرد: به منظور رفع مشکلات زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب، این پروژه به طول حدودسه هزارو ۵۰۰ متر در دست اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز در ادامه تاکید کرد: با تکمیل این شبکه جمع آوری فاضلاب ، ۶۰۰ انشعاب فاضلاب به ساختمان های منطقه حصار کرج با جمعیتی حدودهفت هزارو۵۰۰ نفر واگذار می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده