Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوید دانایی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بخش اسکوپی بیمارستان کوثر سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در صورت لزوم از اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان پیش از افتتاح برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

وی با اشاره به بخش اسکوپی، بخش تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری‌های ریه و گوارشی است گفت: پیش از این، اقدامات تشخیصی و درمانی استان سمنان در این دو گروه عمده بیماری‌های داخلی محدود بود و امروز با افتتاح این بخش اقدامات تشخیصی و درمانی استان سمنان تکمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانایی گفت: پیش از این در حوزه گوارش فقط خدمات تشخیصی آندوسکوپی، و کلونوسکوپی ارایه می شد و در بخش ریه برونکوسکوپی انجام می‌شد و امروز در این بخش خدمات گسترده‌تری هم در تشخیص و هم در درمان بیماری‌های ریه و گوارشی ارایه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ۲ دستگاه جدید آندوسکوپی به بیمارستان افزوده شد و دستگاه سونوگرافی جدید با امکانات تشخیصی بالا نیز در این بخش فعال می‌شود و به این ترتیب امکان انجام اندوسکوپی و سونوگرافی در این روش به طور هم‌زمان فراهم می‌شود.

وی افزود: تجهیزاتی به منظور افزایش قدرت تشخیص بیماری‌ها و اختلالات شدید ریه در این بخش افزوده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه هزینه‌های بخش اسکوپی بیمارستان کوثر سمنان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری خیران حوزه سلامت تامین شد گفت: در تجهیزات و بهسازی این بخش ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شد.

امکان ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی به سمنان و موج جدید کرونا 

وی افزود: با توجه به اینکه استان‌های همجوار سمنان به ویژه مازندران و گلستان به شدت درگیر ویروس کرونا هستند و رفت و آمد به این استان‌ها انجام می‌شود،احتمال شیوع موج جدید کرونا در استان سمنان نیز وجود دارد.

دانایی گفت: همچنین ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی هنوز وارد استان سمنان نشده و در صورت ورود این ویروس به استان ممکن است شاهد موج جدیدی در استان باشیم.

وی افزود: در حال حاضر بیماریابی گسترده در طرح شهید سلیمانی و با همکاری پایگاه های بسیج انجام می‌شود ولی برای جلوگیری از اوج دوباره ویروس کرونا، لازم است مردم با رعایت شدید و سختگیرانه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای همکاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ویروس کرونای انگلیسی سرعت سرایت بیشتری دارد و از نظر شدت بیماری ایجاد شده تفاوتی با ویروس اولیه ندارد ولی به دلیل سرعت سرایت بالاتر، بدیهی است که تعداد بیماران و فوتی‌ها را افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها سلامت سمنان اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت سمنان اختصاصی ایرنا سلامت سمنان اختصاصی ایرنا دانشگاه های علوم پزشکی بهداشت و سلامت دهه فجر اخبار کنکور بیمارستان کوثر سمنان درمانی استان سمنان علوم پزشکی بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد، مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا با حضور جراح و متخصص گوش حلق و بینی خدمات جراحی لوزه برای اطفال و بزرگسالان را به بیماران ارائه می کند.

 با هدف کاهش هزینه های بیماران و درراستای سیاست های حمایتی دولت خدمات جراحی لوزه با پذیرش همه بیمه های درمانی و با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد.

بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت جراحی اطفال زیر ۷ سال رایگان است.

 شهروندان جهت اخذ نوبت می توانند در تمام ساعات شبانه روز از طریق شماره ۳۷۱۴۰ و سامانه nobat.muq.ac.ir اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد