Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه با اشاره به وقف یک مدرسه‌ قدیمی در این شهرستان، گفت: اکنون از درآمد ناشی از این موقوفه، برای کمک به تحصیل مجازی دانش آموزان مدرسه در شبکه شاد و دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت استفاده می‌شود.

حجت الاسلام فریدون مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: اداره اوقاف شهرستان مراغه در راستای اجرای تمامی نیات موقوفات شهرستان در زمان مناسب و به روز تلاش می‌کند و این همت ادامه دار خواهد بود تا این‌که در پایان سال، شاهد اجرای تمامی نیات موقوفات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یک مدرسه موقوفه قدیمی در مراغه، گفت: یکی از بزرگان و عالمان بزرگ شهر مراغه به نام "میرسادات" در حدود 97 سال پیش اقدام به وقف ملک شخصی خود در راستای تحصیل دانش آموزان دختر کرده است.

وی افزود: مدرسه موقوفه "صدرالسادات" دارای سه باغ نیز بوده و درآمد ناشی از هر کدام از این باغ‌ها در خود مدرسه هزینه می‌شود و تاکنون نیز نیت این موقوفه به نحو احسن در مدرسه اجرا شده است، اما امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا و عدم حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه، همانند سال‌های گذشته احسان حضور در مدرسه در حق موقوفه و مساعدت‌های برخی از والدین به مدرسه، انجام نمی‌گیرد.

حجت الاسلام مطهری گفت: اما امسال در جهت ادای دین این وقف، برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت این مدرسه که توانایی مالی برای تهیه گوشی موبایل و ادامه تحصیل مجازی در شبکه شاد از این طریق را ندارند، اقدام به خرید 10 گوشی موبایل از محل درآمد خود موقوفه به ارزش 30 میلیون تومان و دو گوشی دیگر با تامین هزینه از سوی مدیر و معلمان عزیز مدرسه شده است.

وی افزود: هم‌چنین بسته‌های معیشتی با ارزش هر کدام 350 هزار تومان در بین این 12 دانش آموز نیز توزیع شده و روز شنبه برای 40 دانش آموز دیگر مدرسه بسته‌های معیشتی اهدا خواهد شد. 

وی با تقدیر و قدردانی از کمک خیران برای دستگیری از دانش آموزان بی بضاعت و محروم از درس شهرستان، اظهار کرد: امیدواریم که خیران و کسانی که توانایی مالی دارند، در راستای تامین گوشی موبایل و یا تبلت جهت تداوم تحصیل دانش آموزان بی بضاعت و محروم از درس در روستاها و شهرها کمک کنند؛ چه بسا دانش آموزانی در این میان باشند که با کمک خیران می‌توانند درس خود را ادامه دهد و در آینده جایگاهی را کسب کنند که منجر به پیشرفت جامعه شود.

وی در خاتمه از حمایت مسئولان شهری مراغه و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جهت همکاری و راهنمایی‌های ارائه شده تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آموزش مجازی شبکه شاد موقوفه دانش آموزان بی بضاعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین

تعدادی از دانش‌آموزان یک مدرسه در پایتخت آمریکا از مدیران مدرسه خود به علت ممانعت از برپایی مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شکایت دانش‌آموزان آمریکایی چهارشنبه ارائه شد و در آن آمده است که مدیران مدرسه با اعضای «انجمن دانش‌آموزان عرب» در این مدرسه رفتار متفاوتی دارند.

دانش‌آموزان شاکی‌ تصریح کرده‌اند: انجمن دانش‌آموزان عرب و اعضای آن در چهار ماه گذشته تلاش کردند تا فعالیت‌های معنی‌داری مانند نمایش فیلم مستند، نصب پوستر و برگزاری برنامه فرهنگی داشته باشند اما مدیریت مدرسه همواره مانع از این اقدامات شده است.

این شکایت‌، از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در دادگاه منطقه کلمبیا ارائه شده و از دادگاه خواسته است که اجازه دهد تا پیش از پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان مراسم‌های خود را برپا کنند.

در شکایت دانش‌آموزان دبیرستان «جکسون رید» عنوان شده است: آزادی بیان سرکوب شده است زیرا مدرسه اجازه نمی‌دهد که دیدگاه‌های دانش‌آموزان درباره جنگ جاری در غزه و تاثیرات آن بر مردم فلسطین شنیده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت