Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، احمدحسین فلاحی رئیس فراکسیون در گفتگویی در خصوص نشست بررسی ظرفیت‌های اقتصادی عراق و سوریه چالش‌ها و فرصت‌ها، اظهار داشت: این جلسه با موضوع بررسی ظرفیت‌های اقتصادی محور مقاومت به ویژه دو کشور عراق وسوریه و با حضور دبیر ستاد روابط اقتصادی ایران و سوریه و عراق، رئیس سازمان توسعه و تجارت، مدیر کل اداره خلیج فارس وزارت خارجه، مدیر عامل گروه مپنا و اعضای اتاق بازرگانی ایران و عراق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه تبادلات اقتصادی گسترده و وسیعی از دیرباز با یکدیگر داشتند اما کشور سوریه با وجود امکانات و بستر مناسب و نیازهای فراوان به دلایل مختلف من‌جمله نبود ثبات و در سال‌های اخیر ناامنی‌های ناشی از جنگ هنوز نتوانسته است هدف مناسبی به عنوان یک کشور شریک تجاری برای بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته تلاش‌های فراوانی از سوی هر دو کشور برای بهبود شرایط و حل مشکلات صورت گرفته و در سال‌های اخیر نیز تغییرات مثبتی در این حوزه انجام شده است اما هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله زیادی وجود دارد لذا باید همه فعالان اقتصادی و مسئولین دولتی و همچنین وزارت محترم خارجه تلاش ویژه‌ای را برای به کارگیری ظرفیت‌های مطلوب تجاری در سوریه انجام دهند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز پیشنهاد شد پارلمان‌های کشورهای حوزه مقاومت برای پیشرفت و توسعه اقتصاد محور مقاومت فعالیت بیشتری انجام دهند و همچنین مقرر شد پیمان اقتصادی کشورهای حوزه مقاومت برای ایجاد یک قطب اقتصادی با توجه به ظرفیت‌های بالا و امکانات بالقوه موجود در این کشورها تدوین و تصویب شود تا مبادلات تجاری کشورهای عضو با سهولت بیشتری انجام گیرد.

کد خبر 5122229 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: احمدحسین فلاحی فامنین خانه ملت مجلس شورای اسلامی اتاق بازرگانی ایران عراق سوریه مجلس شورای اسلامی صحن مجلس محمد باقر قالیباف ایالات متحده امریکا اسحاق جهانگیری برجام حجت الاسلام حسن روحانی سعید خطیب زاده لایحه بودجه ۱۴۰۰ شورای نگهبان کمیسیون تلفیق رحیم زارع هیئت دولت وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

در این اجلاس سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به همراه اثیر داوود سلیمان الغریری وزیر تجارت عراق و هیئت همراه با اشاره به پیشرفت روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و عراق بر تدوام رفع موانع از جمله در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، مبادلات مالی و ارزی و تسریع در ساخت پروژه‌های جاده‌ای و راه آهن تاکید کرد، گفت: روابط تجاری ایران و عراق موجب پیوند دو ملت ایران و عراق بوده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ایران همواره خواهان عراقی یکپارچه و پیشرفته است و در این راستا حمایت های لازم را انجام می دهد.

خاندوزی تاکید کرد: ما برای کشور عراق، خواستار کشوری موفق و مستقل هستیم؛ با این وجود برخی کشور‌های ثالث در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند، اما گسترش روابط تجاری میان و عراق برای ما از اهمیتی بالا برخوردار است.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: با توجه به دستاورد‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری فرصت‌های بالایی به ویژه در بخش انرژی و ساختمان برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی به وجود مشکلاتی مانند معوقات پیمانکاران ایرانی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این مشکلات نیازمند پیش‌بینی راهکار‌هایی برای حل‌و فصل این مشکلات است.

وی افزود: کمیته‌های متعددی به دلیل اهمیت موضوعات مشترک برای دو کشور تشکیل شده است تا کار را در زمینه‌های متعددی شامل انرژی مناطق آزاد و بانکی و مالی به صورت تخصصی پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • مخبر: ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی