Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود دهبانی‌صابر ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرایی پروژه پارک فرامنطقه‌ای «ولایت» با بیان اینکه سهم این پارک در بودجه سال آینده این منطقه بسیار پررنگ و مهم دیده شده است اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های لازم بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در سال آینده برای احداث این پارک در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفظ فضای سبز و طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد اولویت ما در احداث این پارک است گفت: با استفاده از نظرات کارشناسان متخصص در این زمینه کاشت گونه‌های خاصی از گیاهان مد نظر است که مقاومت‌های لازم را داشته باشند و برای آبیاری این فضای سبز که بسیار مهم و حیاتی است نیز تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به مسیر دسترسی به این پارک گفت: به دنبال آن هستیم تا هرچه سریعتر این مسیر در حوزه خدمات شهری قرار گرفته و با تعریف بسته‌های تشویقی مورد نیاز گام مهمی در توسعه جاده دسترسی این پارک فرامنطقه‌ای به شهر داشته باشیم.

وی گفت: با احداث این پارک در سال اینده امیدواریم تا شاهد توسعه مکان‌های گردشگری و تفریحی شهر همدان باشیم و رضایتمندی شهروندان از شهر همدان را هرچه بیشتر افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه پروژه پارک فرامنطقه ای ولایت با وسعتی بیش از 100 هکتار توسط شهرداری منطقه یک در حال انجام است گفت: از ماه های پیش عملیات زیرسازی جاده دسترسی و دیواره چینی در حال انجام است که شاهد پیشرفت آنها هستیم.

حسین قراباغی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه تهیه و احداث نیازهای اولیه برای گردشگرانی است که پا به این پارک می‌گذارند و سعی بر آن است که کمترین آسیب به طبیعت وارد شود، بارگذاری‌های صورت پذیرفته به عنوان راه دسترسی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه و دیگر تاسیسات به هیچ عنوان بیش از ۵ درصد از کل فضا نخواهد بود.

وی گفت: احداث این پروژه‌ها می‌تواند باعث جهش بزرگی در سرانه فضای سبز شهروندان همدانی شود تا همشهریان بتوانند از طبیعت بکری که در این منطقه وجود دارد استفاده کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تاکنون احداث پارک‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای در شهر همدان وجود نداشته است افزود: بیشترین اقدامات در بحث احداث بوستان‌ها و پارک‌های محلی بوده و برای اولین بار است که چنین اتفاقی در شهر همدان رخ می‌دهد.

وی افزود: مطابق نظراتی که طی بازدیدهای مختلف توسط مسئولین و نمایندگان مجلس از این پارک صورت پذیرفته است جاده ورودی که از سمت شهر به طرف این پارک وجود دارد مناسب نبوده و لازم است جاده دسترسی که هم اکنون خارج از محدوده خدمات شهری هستند به شهرداری واگذار شده تا شاهد استانداردسازی این جاده نیز باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان پارک فضای سبز سرانه فضای سبز پارک فرامنطقه ای شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در کوه صفه با عنوان طرح تفریحی و گردشگری کوهِ نورِ صفه احداث شده است و در ساعت فعالیت آن بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

سعید ساکت با اشاره به اجرای طرح تفریحی و گردشگری نخستین پارک نوری موضوعی کوهِ نورِ صفه افزود: این طرح در مساحتی با بیش از  ۴۴۰۰ مترمربع از اوایل بهمن ۱۴۰۲ آغاز و در هفته نخست فروردین ۱۴۰۳ به‌طور غیررسمی به بهره‌برداری رسید.

او با بیان اینکه بیش از ۴۰ المان نوری موضوعی در این مجموعه مستقر شده ، گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۲۹ هزار نفرساعت اقدام فنی، تخصصی و عمرانی انجام شده است.

ساکت  هدف از اجرای این طرح  را ارتقای خدمات گردشگری در مجتمع گردشگری صفه دانست و گفت: احترام به محیط طبیعی صفه با انتقال پارکینگ و حذف تردد‌های آلاینده، ارتقای آرامش در محیط طبیعی صفه، حذف فضا‌های بی‌دفاع شهری و ارتقا به محیط امن و خانوادگی، توجه به الگوی تعامل اجتماعی با محور خانواده، افزایش ضریب آشنایی کودکان با موضوعات طبیعی و حیات وحش، ایجاد ارتباط مؤثر موضوعی در اجرای المان‌های نوری مطابق با فضای محیطی و طبیعی کوه صفه، اجرای نماد گردشگری جدید بدون انجام عملیات‌های عمرانی سنگین با هدف دوستی با طبیعت از دیگر اهداف این طرح است.

او ادامه داد: این طرح، بزرگترین پارک نور موضوعی کشور بوده و طراحی آن به شکلی انجام شده است که میزان استفاده از انرژی در آن به حداقل ممکن رسیده و بالاترین بازدهی را داشته باشد.

ساکت  با بیان اینکه چهار برنامه استفاده از منابع الکتریکی برای این مجموعه در نظر گرفته شده گفت: با توجه به اینکه میزان مصرف برق این مجموعه از مصرف بعضی فروشگاه‌های داخل شهر هم کمتر است، اما برای تأمین برق آن، فرایند نصب پنل‌های خورشیدی به‌منظور ایجاد نیروگاه داخلی ۵۰ کیلوواتی آغاز شده ، همچنین از ظرفیت ژنراتور تخصصی مجموعه در نیز مواقع استفاده در پیک مصرف بهره خواهیم برد، ضمن اینکه استفاده از برق شهری در مواقع غیر پیک و کمک از ظرفیت توربین بادی نیز این مجموعه را در ردیف بخش‌هایی قرار می‌دهد که به محیط زیست احترام ویژه می‌گذارد.

ساکت با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت بخش خصوصی فعال شده ، تاکید کرد: در ساعت فعالیت کوه نور صفه بیش از ۲ هزار نفر به این مجموعه مراجعه می‌کنند و ایجاد ظرفیت گردشگری و حضور شهروندان زمینه کاهش مصرف برق خانگی و توجیه‌پذیر کردن این طرح را همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • پارک آبی در اراک احداث می‌شود
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش