Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی مرتضی بانک ظهر امروز در آئین افتتاحیه طرح‌های سرمایه‌گذاری تولیدی، زیرساخت بندری و گردشگری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه ۱۳ اقدام راه‌بردی در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و تجاری کشور در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: گسترش واحد الکترونیکی و‌ خدمات، ایجاد و توسعه شبکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری، تسهیل در فرآیند اخذ مجوزها، افرایش ظریب نفوذ نوآوری و فناوری و توسعه راهکارهای تامین مالی و مبادلاتی ارزی ازجمله اقدامات انجام‌شده در مناطق آزاد و تجاری کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند مناطق آزاد و تجاری کشور در سال جاری گفت: علی‌رغم مشکلات ارزی، گمرکی، مالیاتی و کرونا در ۹ ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته با رشد ۵۷ درصدی سرمایه‌گذاری جذب شده در مناطق آزاد و تجاری مواجه شده که این روند تداوم دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور میزان سرمایه‌گذاری داخلی محقق‌شده از سال ۹۲ تاکنون را بسیار خوب دانست و بیان کرد: از سال ۹۲ تاکنون  ۱۰۸ هزار میلیارد تومان به اظافه ۲۸/۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داخلی و ۵/۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد انجام، محقق و از پروژه‌های آن‌بهره‌برداری شده است.

بانک از مثبت بودن ۹۲ میلیارد دلاری طراز تجاری در کشور خبر داد و افزود: میزان صادرات به خارج از کشور از سال ۹۲ تاکنون ۱۳۹ میلیارد دلار در کنار آن ۴۰ میلیارد دلار از نیازهای سرزمین اصلی از طریق تولیدات این کشورها تأمین و واردات کالا از خارج کشور تنها ۴۷ میلیارد دلار بوده است.

وی با اذعان اینکه مناطق آزاد و تجاری کشور از ابتدای تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با رشد مثبت مواجه بوده‌اند، تصریح کرد: در ابتدای سال ۹۲ هزار واحد تولیدی در کشور فعال ولی اکنون با رشد ۱۳۰ درصدی تعداد واحدهای تولیدی یک دو هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی افزایش و ۶۸۰ واحد نوآور و فناور در مناطق آزاد جذب شده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تأکید بر مهترین اقدام صورت‌گرفته در مناطق آزاد کشور در طی‌این‌مدت بیان کرد: افزوده شدن سامانه سرمایه‌گذاری به پنجره واحد خدمات الکتدونیکی مناطق است که از این طریق شفافیت و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران با پیشرفت مواجه می‌شود.

بانک با اشاره به اهداف توسعه پنجره واحدهای الکترونیک مناطق آزاد گفت: ایجاد زیرساخت اطلاعات مشترک، تسهیل و تسریع در فرآیندها، ارتباط ساختارمند با سایر دستگاه‌ها، بهبود محیط کسب‌وکار، افزایش شفایت عملکرد از طریق پایش لحظه‌ای اطلاعات مهم‌ترین هدف از توسعه واحد‌های الکترونیک مناطق آزاد بوده است.

وی با تأکید بر طرف شدن ۷۰ درصدی زنجیره نیازمندی‌های فعالان اقتصادی در مناطق آزاد بیان کرد: اعم از نیازمندی‌های فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در کشور مثل ثبت شرکت سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت، فرهنگی و گردشگری و صنایع خلاق و دانش‌بنیان در چارچوب پنجره واحد پوشش داده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با ارائه گزارشی از تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور تصریح کرد: امروز ۶۰ پروژه سرمایه‌گذاری سه‌هزار میلیارد تومان، ۲۴۱ میلیون دلار، ۱۳ میلیون یورو و جمعاً به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم برای سه‌هزار و ۳۲۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مناطق آزاد سرمایه گذاری گردشگری دلار مناطق آزاد و تجاری کشور مناطق آزاد کشور میلیارد تومان مناطق آزاد سرمایه گذاری میلیارد دلار سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی

محمود رشیدی اقدم مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان که در زمینه موادغذایی هستند، گفت : در یکی از این طرح‌ها قرار است سرمایه‌گذار خارجی در زمینه فرآوری سیب‌زمینی و تولید چیپس در استان فعالیت کند.

وی رقم این سرمایه‌گذاری که با مشارکت یک سرمایه‌گذار عراقی انجام شده را حدود ۲.۵ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این پروژه در شهرک صنعتی دالاهو آغاز شده، سوله واحد ساخته شده و اکنون در مرحله ورود تجهیزات و ماشین‌آلات است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه مشکلی پیش‌روی ورود تجهیزات و ماشین‌آلات نباشد، این واحد تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۳۵ نفر نیز اشتغالزایی به همراه دارد.

به گفته رشیدی اقدم، تولیدات این واحد صادرات محور بوده و عمدتا با رویکرد صادرات به کشور‌های دیگر از جمله عراق است.

وی یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه صنایع غذایی که در کرمانشاه در دست اقدام است را تولید ماکارونی با مشارکت یک سرمایه‌گذار ایرانی که مقیم انگلیس است اعلام کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری این واحد نیز چهار میلیون دلار برآورد شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه این واحد قرار است در شهرک صنعتی قصرشیرین احداث شود و زمین آن نیز واگذار شده، تاکید کرد: این طرح اکنون در مرحله اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی می‌باشد و بنا به گفته سرمایه‌گذار تجهیزات آن نیز خریداری شده است.

رشیدی اقدم تاکید کرد: به محض اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی، کار‌های این واحد نیز آغاز خواهد شد و زمانی که به بهره‌برداری برسد، ۱۲۰ نفر در آن مشغول به کار خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • تشریح آخرین وضعیت دو پروژه سرمایه‌گذاری خارجی
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است