Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ استاندار گیلان گفت: کریدور ریلی شمال- جنوب تا خرداد‌ماه سال آینده در گیلان تکمیل شده و به‌بهره‌‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در مراسم افتتاح 18 طرح توسعه‌ای منطقه آزاد انزلی که ‌از طریق تصویری با رئیس جمهوری انجام شد اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی به‌سبب موقعیت جغرافیایی، دسترس به بازار مصرف کشور‌های همسایه شمالی و همچنین امکان صادرات تولیدات صنعتگران نقش مهمی در توسعه کشورمان و گیلان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر با وجود فشار‌های ناشی از تحریم در صادرات کشورمان نقش ممتازی داشته است افزود: منطقه آزاد انزلی با رویکرد جدی در کاهش واردات، رونق تولید و افزایش صادرات به کشورهای همسایه شمالی و البته تامین نیازهای منطقه دارای جایگاهی با ارزش است.

زارع با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد جابه‌جایی کالا و ترانزیت تا سقف 10 میلیون تن کالا در سال خواهیم بود و پیمانکاران وعده داده‌اند تا نسبت به شتاب‌بخشی به فعالیت‌ها و تکمیل طرح تا خرداد‌ماه سال آینده اقدام کنند.

دلایل حضور دانش‌آموزان در مدارس گیلان با وجود شرایط کرونایی تشریح شدامکان اشتغال برای 1727 زندانی در استان گیلان فراهم شدرئیس سازمان صمت گیلان: فضای روانی باعث پرمصرفی و احتکار خانگی شده است

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: اتصال راه‌آهن به بندر‌کاسپین در کنار اقدامات زیر‌ساختی منطقه آزاد از جمله اسکله رو- رو می‌توان حمل‌ونقل کالا را سرعت ببخشد و جایگاه ترانزیتی کشورمان را در منطقه افزایش دهد.

به گزارش تسنیم، ظهر امروز 18 طرح توسعه‌ای منطقه آزاد‌انزلی به‌ارزش سرمایه‌گذاری 8 هزار و 175 میلیارد ریال به‌دستور رئیس جمهوری و از طریق ارتباط تصویری افتتاح شد؛ بهره‌برداری از این طرح‌ها نیز زمینه اشتغال مستقیم 468 نفر و اشتغال غیرمستقیم 725 نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/618/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا عنوان کرد: مسائل حقوقی این پروژه رفع شده‌اند و در حال حاضر با توجه به اینکه این فضا سال‌ها بلااستفاده مانده است، برای بازنگری طرح مشاور گرفته شده است.

وی افزود: مشاور میزان کار باقی‌مانده و تکمیل بخش‌هایی که در گذشته نیمه کاره مانده یا حتی به مرور زمان نیاز به بازنگری دارند و به نوعی نیاز است بخش‌هایی را مجدد به صورت ویژه طراحی کنند را برآورد می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه منطقه ۷ به عنوان مجری در این پروژه نقش خواهد داشت، گفت: به احتمال بسیار قوی طی ماه‌های اخیر کار اجرای عملیاتی این پروژه را انجام خواهیم داد، بودجه‌ای هم برای این امر در نظر گرفته شده است. شهرداری منطقه ۷ نیز عملیات اجرایی پروژه را عهده‌دار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تمام بخش‌ها و شریک سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کنند، به احتمال بسیار قوی تا پایان ۱۴۰۳ می‌توانیم بخش فرهنگی و تجاری را توأمان راه‌اندازی کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: امیدوارم امسال اتفاقات خوبی را با دستور شهردار و بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای شروع قسمت پایانی و تکمیل فاز بهره‌برداری شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه