Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان گفت: مردم نیکوکار گیلان، طی ۱۰ ماه نخست امسال بیش از ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

 عباس اهرابی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در استان گیلان پرداخت زکات مستحب است، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته ۲۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به میزان ۱۷۴ درصدی تحقق برنامه پیش‌بینی شده جمع آوری زکات در استان، افزود: این مقدار در ایام مشابه سال گذشته ۱۵۸ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است.

وی با تاکید بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان، گفت: بخشی از مبالغ زکات جمع آوری شده، در بخش‌های مسکن، جهیزیه، معیشت و هزینه‌های درمان و تحصیل مددجویان تحت پوشش هزینه می‌شود و مابقی توسط شورای زکات در همان محل جمع آوری شده، بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد: تشکیل ۱۵۰۰ شورای زکات استان، آموزش عاملین زکات، نشست و دیدار با مدیران کارخانه‌های برنج، بهره‌گیری از ۲۵۰ مبلغ افتخاری از مجموعه اقداماتی است که در استان باعث افزایش پرداخت زکات شده است.

اهرابی، با اشاره به مشخص بودن و مجوز افراد و متولیان جمع‌آوری زکات، گفت: افراد، گروه‌ها و موسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود.

به گزارش ایسنا؛ سال گذشته در مجموع ۱۷۹ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زکات کمیته امداد امام خمینی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان