Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان از درخواست ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین خبر داد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۵ دی‌ماه) در جلسه پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین اظهار کرد: طول این محور در حوزه استحفاظی استان زنجان ۱۰۴ کیلومتر بوده و در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه تخصیص داده شد که این مبلغ در حساب راه‌آهن جمهوری اسلامی بوده و احتمالاً بخشی از آن به پیمانکاران پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و نیاز مالی این پروژه، یادآور شد: برای تکمیل این محور ۲۵۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۵۶ درخواست کردیم و از طرف رئیس‌جمهور نیز برای تزریق اعتبارات دستور کتبی صادر شده است، به همین خاطر نباید از نظر اعتباری برای این پروژه مشکلی به ‌وجود بیاید و پیمانکاران باید کار را تحویل دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه موضوع دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین در سفر مقام معظم رهبری به این استان به تصویب رسیده است، تصریح کرد: ما به عنوان سربازان نظام، بر خود وظیفه می‌دانیم این پروژه مهم را به نتیجه برسانیم تا مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

وی افزایش دو برابری تناژ حمل بار و کاهش یک ساعته تردد مسافران از زنجان به تهران را از جمله مزایای دو خطه کردن محور زنجان به تهران برشمرد و گفت: استان زنجان بزرگ‌ترین ظرفیت برای ایجاد مرکز لجستیک را دارد و یکی از مولفه‌های مهم برای ایجاد این مرکز، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل است.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای نیز تکمیل بزرگراه‌ها و دو بانده کردن راه‌ها، زمان حرکت در محور شمال‌غرب را یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند، عنوان کرد: فرودگاه زنجان نیز آمادگی لازم را برای پرواز هواپیماهای باری دارد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین در برهه‌هایی با رکود مواجه شد اما اکنون با تزریق اعتبارات و رفع موارد فنی، از حالت رکود درآمده و پیمانکاران در قطعات مربوطه مشغول فعالیت هستند.

علی خدایی با بیان اینکه این محور باید طبق قول‌های داده شده تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسید، تصریح کرد: با این حال برودت هوا باعث کندی کار شده است اما تلاش داریم در کم‌ترین زمان ممکن و تا پایان این دولت، پروژه مهم و ملی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه طبق بازدید امروز مقرر شده تا دو گلوگاه در مسیر برطرف شود تا مانعی در انجام پروژه نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران تهیه شده، ریل مورد نیاز تامین و بخش قابل توجهی از آن نیز حمل و در محل مستقر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان راه آهن استانی اقتصادی دو خطه کردن راه آهن زنجان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام