Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین، چندی پیش، دولت در راستای تکلیف مندرج در قانون مدیریت بحران کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور، آیین‌نامه اجرایی توسعه پوشش بیمه‌ای اموال دستگاه‌های اجرایی به قیمت کارشناسی را تصویب کرد.

"میثم کرمانی"، گفت:  بیمه های اموال نقش موثری برای حفظ و نگهداری ثروت و دارایی های ملی دارد و اموال دولتی هم جزو داراییهای ملی هستند و یکی از راههای حراست از آنها بیمه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان با بیان اینکه فرهنگ بیمه یعنی اینکه اشخاص به وجود آن احساس نیاز کنند، گفت: دولت این نیاز را احساس کرده  ودیگر نگرانی از بابت فرهنگ بیمه وجود ندارد.

کرمانی ادامه داد: باتوجه به اینکه کشور در چند سال گذشته دچار بلایای طبیعی بسیاری شده و الان هم درگیر بیماری کووید 19 است، دولت نیاز به بیمه را بیش از پیش احساس کرده است.

وی تصریح کردکه دولت اولین جایگاهی است که تمام ثروت و دارایی ملی را دراختیار دارد وزمانیکه فرهنگ بیمه در اموراجرایی کشور بالا رود در سایر اقشار جامعه هم نفوذ پیدا می کند.

مدیربیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، گفت: درگذشته قانون بیمه اموال دولتی وجود داشت و بیشتر اموال دولتی بیمه هستند ولی هیچکدام نرخ کارشناسی نبودند.

کرمانی با بیان اینکه در قانون جدید به صراحت به نرخ کارشناسی اشاره شده، افزود: درحال حاضر اموال سازمان های دولتی و وابسته به دولت به ارزش دفتری و با مبالغ غیر واقعی و بسیارپایین بیمه شده اند.

وی اذعان داشت که، درقانون جدید همه سازمان ها مکلف هستند که اموال را به قیمت واقعی بیمه کنند و بیمه نامه ها تنها برای رفع تکلیف نبوده وبه واقعیت نزدیک شوند.

مدیر بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: مهمترین مسئله بیمه دربخش اموال و داراییها حفظ وحراست از آنها است و وقتی خسارتی اتفاق می افتد یکی از موارد مهم  سرشکن شدن خسارت در سطح ملی است.

کرمانی ادامه داد: ولی چون اموال دولتی و ثروت های ملی کشوررقم های بسیاربالا و قابل ملاحظه ای است دولت باید به فکر مکانیزم بیمه اتکایی و تقسیم ریسک در سطح جهانی باشد.

پربیننده ترین وضعیت سهام بانک‌ها در بازارسرمایه چگونه بود؟ مردم شهر سنندج از بیمه عمر استقبال می‌کنند کم محلی صنعت ساختمان به بیمه‌نامه تضمین کیفیت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمه اموال دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور