Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@10:39:13 GMT

راهیابی ۷۰ اثر به بخش عکس جشنواره تجسمی فجر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۵۵۲۷

راهیابی ۷۰ اثر به بخش عکس جشنواره تجسمی فجر

به گزارش خبرگزاری فارس، فرهاد فخریان روغنی ‏‏که با همراهی حسن غفاری و مهدی وثوق نیا داوری این دوره از آثار رشته عکاسی را در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ‏به عهده دارند، ‏در خصوص نتیجه نهایی داوری و آثار راه یافته به جشنواره تجسمی فجرگفت: در بخش ‏عکاسی ‏۲۳۱۵ اثر از ۹۱۱ هنرمند در ‏جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت ۵۱ تک عکس و ۱۹ مجموعه عکس به جشنواره راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره کیفیت آثار رسیده نیز بیان کرد: چند سالی بود از فضای داوری دور بودم اما گمان می کنم که پیشرفت های خوبی در زمینه تولید آثار هنری و به ویژه عکس اتفاق افتاده است.  به نظرم تمام عکس های رسیده به جشنواره را نمی توان خوب ارزیابی کرد اما میانگین کیفی آنها خوب بود. از طرفی وقتی داوری انجام می شود، معمولا اثری در نهایت انتخاب می شود که هر سه داور بر خوب بودن آن اتفاق نظر داشته باشند. بنابراین ما هم آثار را با حداکثر رای به نمایشگاه رساندیم. البته خیلی از کیفیت فنی آثار اطلاع ندارم چون ما روی پرده آنها را می دیدیم. اما کوشش کردیم که کیفیت فنی را هم در حدی که می شد در نظر بگیریم. در نهایت چیزی انتخاب شد که درک و دریافت هنری آن از حد متوسط بالاتر بود.

این عضو شورای داوری در خصوص اینکه بیشترین موضوع در آثار ارسالی حول محور مشخصی بود نیز گفت: آثار موضوعات مختلف داشتند اما دغدغه های چند سال اخیر کشور همانند سیل، آلودگی هوا، کرونا و... در بیشتر آثار دیده می شد. از طرفی باتوجه به حضور چشمگیر عکاسان در وقایع کرونایی، می توانم بگویم که محور ۳۰ درصد آثار کرونا بود.

فخریان درباره معیارهای داوری نیز بیان کرد: ما ملاک داوری را مجموع چیزهایی که« اثر خوب» را می سازد در نظر گرفتیم. البته در جشنواره حتما بهترین کار بالا نمی آید.

وی درباره مهمترین کارکرد جشنواره تجسمی فجر نیز اظهار کرد: پاسخ این سوال با مروری بر دستاوردهای آن طی این سالها مشخص می شود. به نظرم اگر بتواند این جشنواره به اعتلای هنرهای تجسمی کمک کند، یعنی قدم مثبت و موثری برداشته است. از طرفی با توجه به اینکه این جشنواره کوشش می کند تا یک کتابی از  فرآیند برگزاری و آثار برگزیدگان چاپ کند، می توان نتیجه آن را مثبت ارزیابی کرد زیرا این کتاب ها می تواند بخشی از تاریخ هنر باشد.

این عکاس در خصوص اینکه محور گفتگوی بین هنرها را در رشته عکاسی چگونه تفسیر می شود نیز گفت: این گفتگو با دانش هنر و شناخت تاریخ آن محقق می شود. با نگاه به آثار برخی از شرکت کنندگان می توان فهمید که عکاسی راه گفتگو با سایر رشته های تجسمی را یافته و به ویژه موضوع تعدادی از آثار، شرایط تبادل دیالوگ را مهیا می سازد.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‏می شود.‏

منبع: فارس

کلیدواژه: عکاسی تک عکس مجموعه عکس جشنواره تجسمی فجر تجسمی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»

به گزارش خبرگزاری مهر، فرصت ارسال آثار به جشنواره ملی «آسمون» که با هدف حمایت از تولیدات فضای مجازی نوجوانان تشکیل شده است، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

این جشنواره که با محوریت تولیدات نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در ۶ موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی) خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون (هویت اجتماعی) ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون ۳- فضامون (هویت مجازی) تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟ مثلاً تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتیامن و سالم بسازیم ۴- خاکمون (هویت ملی) تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم .۵- خدامون (هویت دینی) درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون است.

قوانین ارسال ویدیو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد. جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است.همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود.

مراسم پایانی جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

کد خبر 6097379 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد