Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب تهران از اول تا ۶ بهمن‌ماه خبر داد و اظهار کرد: علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در این مدت می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه کتاب تمام کتب را با ۲۰ درصد تخفیف و به صورت مجازی خریداری کرده و درب منزل دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این نمایشگاه به صورت در فضایی محدود در تهران برگزار و از حدود ۸۰۰ ناشر داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌شد، افزود: شیوع ویروس کرونا با تمام محدودیت‌هایی که ایجاد کرد فرصت‌هایی جدیدی را نیز ایجاد کرد که برای نمونه می‌توان به آموزش‌های مجازی و برپایی نمایشگاه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حضور یک هزار و ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی در این رویداد فرهنگی بزرگ خبر داد و گفت: یکی از مزیت‌های برپایی مجازی نمایشگاه دسترسی علاقه مندان به تمام کتب ارائه شده در این نمایشگاه از محل زندگی خود است که بدون پیمودن مسافت و صرف هزینه نبست به خرید و تهیه کتب مورد نیاز اقدام کنند.

بحرالعلومی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری برپایی این نمایشگاه را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: یکی از قابلیت‌های سایت آنلاین طراحی شده برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور همزمان یک میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر در سایت است که در بیشتر سایت‌های با محدودیت حجم مواجه می‌شدیم.

وی پرداخت بن‌های خرید کتاب ویژه نویسندگان و دانشجویان در این دوره از نمایشگاه کتاب را یادآور شد و گفت: برای حمایت از نویسندگان و دانشجویان ۲۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان بن خرید کتاب بغیر از ۲۰ درصد تخفیف کلی در نظر گرفته شده است که پرداخت ۱۵ میلیارد تومان بن خرید کتاب برای دانشجویان حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هزینه پستی ارسال کتب خریداری شده تا سقف ۵۰ هزار تومان رایگان است، افزود: امیدواریم همه علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی از این فرصت به وجود آمده بهره مند شده و در اطلاع رسانی به سایر علاقه مندان اقدام کنند.

بحرالعلومی از وجود ۵۴ ناشر دارای مجوز در استان اردبیل در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰ ناشر فعال بوده و سه ناشر دانشگاه محقق اردبیلی، خط هشت و نایاب تا کنون برای حضور در نمایشگاه اعلام ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه به فرازونشیب های پیش روی صنعت چاپ و نشر نیز اشاره کرد و گفت: فعالین این حوزه در دوره‌های مختلف با چالش‌هایی روبه رو بوده اند که شیوع ویروس کرونا برخی از این چالش‌ها را بیشتر نشان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل سرانه مطالعه کتاب را رضایت بخش ندانست و افزود: در گذشته اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه و خانواده‌ها بیش از حال حاضر بود و امیدواریم به گذشته دور خود بازگردیم.

بحرالعلومی با بیان خاطراتی از خود پرداخت گفت: پدربزرگم با آنکه سواد خواندن و نوشت نداشت و آیات قرآن را از حفظ قرائت می‌کرد از من می‌خواست تا برایش کتاب بخوانم و حتی کتاب و مطلبی را با اینکه چندین بار نیز برایش خوانده بودم را مجدد از من می‌خواست تا بخوانم و این نشان دهنده علاقه مندی مردم آن زمان به کتاب بود.

وی نقش صدا و سیما و فیلم سازان را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم دانست و افزود: در فیلم‌های خارجی و حتی فیلم‌های اکشن نیز مخاطب با صحنه‌ای که بازیگران کتاب می‌خوانند را به تصویر می کشند و یا خواندن کتاب والدین برای کودکان را نشان می‌دهند که متأسفانه از این تصاویر در سینمای ایران کمتر نشان داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزایش سرانه مطالعه را مربوط به یک ارگان و نهاد خاصی ندانست و افزود: برای رسیدن به این هدف باید تمام ارکان جامعه پای کار باشند تا بتوانیم به اصالت خود که با کتاب و کتابخوانی گره خورده است بازگردیم.

بحرالعلومی بازگشت تقدس کتاب به جامعه را خواستار شد و گفت: باید با برنامه ریزی های دقیق و مشارکت تمام دغدغه مندان این حوزه اهمیت مطالعه کتاب را به جامعه و بین تمام اقشار مردم به ارمغان بیاوریم.

وی در پایان با بیان اینکه دوستداران کتاب برای حضور مجازی در این دوره از نمایشگاه می‌توانند به سایت www.ketab.ir مراجعه کنند افزود: اگر در روند مراجعه به سایت و انجام خرید به مشکل برخوردند می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند.

کد خبر 5122360

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل نمایشگاه کتاب تهران ویروس کرونا شیراز آمار کرونا گرگان کرمانشاه بوشهر آلودگی هوا شهرکرد شهرستان کرج شیوع کرونا دهه فجر لیگ برتر فوتبال ایران اراک قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل کتاب و کتابخوانی علاقه مندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین ثابتی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از پاویون استان تهران در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» در خصوص روند برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: بر اساس بازدیدهایی که از غرفه ها داشتم غرفه داران اعلام کردند که در این نمایشگاه به نسبت سال قبل اقدامات بهتری صورت گرفته و تسهیل گری ها بیشتری انجام شده است.

ثابتی به برخی گلایه ها در خصوص این نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: ایراد عمده ای که برخی حاضرین در این نمایشگاه به «ایران اکسپو ۲۰۲۴» وارد می دانستند راجع به این بود که نمایشگاه ها باید تخصصی تر برگزار شوند تا فرصت های بهتری را تامین کنند.

نماینده متخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: پس از پاسخی که ایران به اقدام رژیم صهیونیستی داد، برخی به دنبال این بودند که نشان دهند ایران جای امنی برای سرمایه گذاری نیست و در آستانه جنگ قرار دارد، اما برگزاری این نمایشگاه و حضور تجار و بازرگانان خارجی بهترین پاسخ بود که نشان دهد امنیت در کشور قابل توجه است.

وی برگزاری این نمایشگاه ها را فرصت های اقتصادی مهمی برای انجام کارهای رسانه ای، تبلیغاتی و میدانی دانست و گفت: محصولات تولید شده در داخل کشور می توانند بازارهای بسیار خوبی در خارج از کشور داشته باشند که متاسفانه سایه برخی کم توجهی ها به تولید داخل، نوعی عقب ماندگی در حوزه صادرات و عدم حضور در عرصه های خارجی را رقم زده است.

نماینده متخب مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی کشور نتایج حاصل از برگزاری این رویداد تجاری را به نفع مردم دانست.

کد خبر 6093676

دیگر خبرها

  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود