Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر محمد کریمی نیا جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور در گفتگو با برنامه رویای آندلس گروه سیاسی رادیو ایران درباره چرایی ممنوعیت استفاده از واکسن کرونای شرکت فایزر عنوان کرد: این واکسن بر مبنای فناوری MRNA(فرایند تزریق ژنومی)  ساخته شده است که گرچه فرایندی پیشرفته به حساب می آید اما باید بازه‌ی حداقل ۱۰ ساله را پشت سر گذاشته تا  داشتن یا نداشتن تاثیرات سوء آن مشخص گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که این واکسن بر پایه چنین فناوری هنوز دوره کلینیکال ترایال خود را سپری نکرده است.

وی تایید سازمان بهداشت جهانی یا سازمان غذا و داروی آمریکا را برای بهره گیری از یک واکسن ناکافی دانست و تصریح کرد: تایید یک دارو یا یک واکسن به وسیله fda یا سازمان بهداشت جهانی به معنی ارزیابی کردن آن به وسیله مراجع داخلی نیست و اگر بخواهیم از واکسن های تولید کننده‌ای خارجی استفاده کنیم باید خودمان به این نتیجه برسیم که کدام نوع واکسن برای ما مناسب است.

 چرا دیگر داروها را به ما نمی‌دهند؟!

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور در بخش دیگر از صحبت های خود با یادآوری تحریم بسیاری از داروها به وسیله امریکا خاطرنشان کرد: بسیارخوب!  ما واکسن فایل را هم کنیم. اکنون سوال این است که چرا امریکا و همین شرکت فایزر بسیاری از داروهای بیماران خاص همچون سرطانی ها یا برخی داروهای بسیار ساده تر و پیش پا افتاده تر از واکسن کرونا را در اختیار ما قرار نمی دهد؟ همین موضوع دلیلی برای بدبینی به نیت آنها به حساب می آید.

 کریمی‌نیا واکسیناسیون را روشی منطقی برای مصون سازی کشور در برابر بیماری های واگیردار دانست و در عین حال افزود: اگر در زمینه مصون سازی جامعه به جای استفاده از الگوهای مطمئن و نیز بهره‌گیری از سرمایه‌های علمی و نخبگانی داخلی خود را وابسته به دیگران بکنیم این کار مانند آن است که کشوری ارتش خود را منحل کرده و بگوید در زمان خطر ارتش کشور همسایه از من دفاع  می‌کند.

وی در عین حال واردات واکسن را ضروری دانست اما تاکید کرد:  اگر لازم باشد باید واکسن را وارد هم بکنیم اما این امر باید بر اساس تایید مراجع داخلی ما و  از جاهایی باشد که مورد تایید متخصصان خودمان قرار گیرد.

واکسن مشترک با کوبا ؛ خوب یا بد؟

دکتر کریمی نیا در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه رویای آندلس درباره شبهات مطرح شده پیرامون تولید واکسن کرونا با کشور کوبا تصریح کرد: کوبا (برخلاف ادعاهای مطرح شده) کشوری پیشرو در حوزه سلامت و  تولید واکسن بوده و ما پیشتر هم در زمینه تولید واکسنهای گوناگون  همچون هپاتیت b تجربه موفقی در تولید مشترک با کشورهایی چون کوبا و هند را داریم. این  روش راهیست که دستیابی ما به واکسن  کرونا را کوتاه تر می کند.

 ضمن آنکه کوبا به دلیل داشتن زیرساخت‌های مناسب جزو کشورهایی است که مراحل تحقیق تا تولید واکسن کووید ۱۹ را در بازه‌ای کوتاه تر پیموده است.

وی در عین حال یادآور شد:  با این همه اگر هم بنا بر تولید مشترک واکسن با هر کشوری را داشته باشیم باید فناوری تولید آن به کشور منتقل گردد. ضمن آن که فراموش نکنیم کرونا بیماری‌ایست که حدود یک سال بیشتر از ظهور و  شیوع آن نمی گذرد. بنابراین کشورهای پیشرو در این عرصه همچون کوبا خیلی از ما جلوتر نیستند.

** نوروزی عادی تر البته با شرط و شروط

بخش پایانی گفتگوی جانشین قرارگاه پدافند زیستی سازمان پدافند غیرعامل کشور با برنامه رویای آندلس به موضوع نوروز ۱۴۰۰ اختصاص یافت.

 دکتر کریمی نیا در این باره گفت: با توجه به کاهش نسبی آمار های کرونایی که نتیجه همکاری خوب مردم با نظام سلامت است در صورت تداوم آن می‌توان امیدوار بود که امسال نوروزی آرامتر و عادی تر را داشته باشیم.
 وی در پایان یادآور شد:  البته این بدان معنا نیست که بیماری پایان یافته باشد اما  در صورت تداوم همکاری مردم و ادامه روند نزولی آمارها  امکان آن خواهد بود تا دید و بازدیدهای در چهارچوب شیوه نامه های بهداشتی برای نوروز امسال انجام گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند