Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در بحبوحه تنش رو به فزونی با اتیوپی، بر قدرت ارتش سودان برای حمایت از خاک این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سفری که به استان القضارف داشت، ضمن تاکید بر توان نیروهای سودانی در حمایت از خاک این کشور و حفظ امنیت و دستاوردهای آن، خطاب به یگان‌های مستقر در داخل مرزهای این کشور گفت: نیروهای مسلح (سودان) تکیه‌گاه و بازوی مردم و حامی تحقق امیدها و آرزوهای آنها درباره ثبات، صلح و توسعه باقی خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البرهان در ادامه از حماسه‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح سودان در طول تاریخ و سابقه درخشان آنها در حمایت از کشور و امنیت و ثبات آن تقدیر کرد.

فرمانده کل نیروهای مسلح سودان در بازدیدی که از روستای اللیه داشت، ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که هدف ترور برخی گروه‌های مورد حمایت نیروهای اتیوپیایی قرار گرفته‌اند، تعهد داد شهدای این روستا از جمله شهدای نیروهای مسلح سودان قلمداد شوند.

از سوی دیگر تسفای ایالو، رئیس استقرار نیروهای دفاع ملی ارتش اتیوپی امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (اینا) اظهار کرد: چهار تن از فرماندهان جبهه آزادسازی مردم تیگرای از جمله سیوم مسفین، وزیر خارجه پیشین کشته شدند.

ایالو گفت: سه تن از فرماندهان شورای نظامی در جریان تیراندازی در نزدیکی رودخانه تیکیزی در اقلیم تیگرای کشته شدند.

این مسؤول ارتش اتیوپی افزود: در چارچوب عملیات پایانی اجرای قانون در میکیلی، مرکز این اقلیم در اواخر اکتبر گذشته، به سران شورای نظامی جبهه آزادسازی تیگرای ۴۸ ساعت فرصت داده شد خود را تسلیم کنند اما آنها نپذیرفته و تصمیم گرفتند به جنگ ادامه دهند.

او ادامه داد: کشته‌ها عبارت هستند از سیوم مسفن، وزیر خارجه پیشین اتیوپی که هدایت این جنگ را بر عهده داشت، اسملاش ولدیسلاسی، یک رهبر سیاسی بزرگ در شورای نظامی، ابای تسهای، رهبر سیاسی برجسته در این شورا و نیز سرهنگ کیروس هاجوس، چهره جدا شده از نیروی دفاع ملی اتیوپی.

همچنین خبرگزاری‌ها گزارش دادند، سودان بنا به دلایل امنیتی بر فراز ولایت مرزی القضارف هم‌مرز با اتیوپی منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالفتاح البرهان سودان اتیوپی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است

استاندار ایلام با بیان اینکه استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است گفت: با توجه به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دیدار با رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

وی از تأمین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان ایلام خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می‌کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

بهرام‌نیا با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، اضافه کرد: استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام ضرورت دارد بنابراین زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تأمین می‌شود و امید می‌رود این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان ایلام، تصریح کرد: امید می‌رود این بازدیدها منشأ خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

استاندار ایلام با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، گفت: این اقدام مایه افتخار هر ایرانی است. سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

بهرام‌نیا اضافه کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تأمین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

تأمین امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان محقق می‌شود

امیر بهمن بهمرد، جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز تاکید کرد: کنگره اربعین‌حسینی به عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا از تمام اعضای ستاد اربعین و در رأس آن استاندار ایلام که به صورت میدانی پای کار بودند قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تأمین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولان استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

کد خبر 748842

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت