Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:31:24 GMT

از کارخانه تولید پارچه چادر در قم چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۶۱۱۳

از کارخانه تولید پارچه چادر در قم چه خبر؟

گروه استان‌ها_ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: احداث کارخانه تولید پارچه چادر در قم با سرمایه ۲۵ میلیون یورویی، گرفتار محدودیت‌های زمین و آب است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سه بخش احیا و ایجاد و اتمام دنبال می‌شود و در این راستا تلاش خوبی در احیای واحدهای بزرگ راکد انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: بسیاری از این واحدهای راکد مشکلات نقدینگی دارند و ازجمله واحدهای مهم در تولید مواد اولیه و فرآوری هستند، ازاین‌رو احیای این واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و رفع موانع، واحدهایی را به‌طور کامل به چرخه تولید رساندیم که برخی به لحاظ تولید و اشتغال دارای ظرفیت‌های خوبی هستند و حتی از 50 تا 90 نفر اشتغال در هر یک از واحدها ایجادشده است.

طرح تحولی مدارس خوانا در 59 آموزشگاه قم اجرا می‌شودنیروگاه حرارتی پایه ثابت آلودگی قمپروژه‌های اقتصادی قم تا پایان دولت به نتیجه می‌رسد

سیجانی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیز از دیگر اولویت‌هاست و در جهت تأمین زیرساخت‌ها به‌خصوص آب و برق، موانعی وجود دارد که در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: احداث کارخانه تولید پارچه چادر در قم با سرمایه 25 میلیون یورویی، گرفتار محدودیت‌های زمین و آب است که دراین‌باره رایزنی‌هایی در واگذاری زمین مناسب و رفع کمبود آب در دست اقدام است.

قم در تولید آهک و منگنز بسیار شاخص است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: ازجمله ظرفیت‌های اقتصادی قم مواد معدنی است و قم در تولید آهک و منگنز بسیار شاخص است که در جهت فرآوری آهک و منگنز در قم و خروج از خام فروشی، هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی گفت: لذا پیش‌بینی‌شده است دو واحد فرآوری آهک و منگنز احداث شود و در جهت شناسایی سرمایه‌گذار نیز اولویت باکسی است که معدن دار باشد، در این خصوص  سه گزینه سلفچگان و کوه سفید و منطقه نیزار جانمایی شده که البته با مشکلاتی مواجه هستیم.

سیجانی افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین معدن خاورمیانه در تولید منگنز در قم است که در حال خام فروشی به ذوب‌آهن اصفهان است و می‌توان اقتصاد خوبی را در مسیر فرآوری به وجود آورد.

در این جلسه محسن بهشتی معاون استاندار قم از پیگیری لازم در جهت رفع مشکلات در تأمین آب خبر داد و عنوان کرد: پروژه‌های در انتقال آب به مجموعه‌های صنعتی در دست اقدام است تا بتوان ظرفیت‌های اقتصادی خوبی را مهیا کرد.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • چگونه گوشت و پوست میلیون‌ها کروکودیل در کارخانه فرآوری می‌شود؟ (فیلم)
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است