Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام محمد محسنی، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی جنوب شرق نزاجا در دیدار با حجت الاسلام اکبر سلطانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت: اهمیت و ضرورت توسعه وترویج فعالیت‌های فرهنگی در میان افراد جامعه به ویژه سربازان اصلی انکار ناپذیر و قابل تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای ارتقاء زندگی جامعه هدف، باید بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خودرا معطوف به فرهنگ سازی و اصلاح باور‌ها کرد چراکه دوران سربازی زمان مناسبی برای یادگیری بسیاری از مفاهیم اخلاقی، بعد معنوی و جنبه‌های دیگر آموزشی است که باید ازاین زمان استفاده مفید کرد.

حجت الاسلام محسنی تصریح کرد: کارگروه فرهنگی با هدف ارزیابی و سنجش نیاز‌های فرهنگی جامعه هدف سربازان وظیفه، تدوین برنامه ها، سیاست‌ها وخط مشی‌ها متناسب با نیاز‌های سربازان وظیفه هماهنگی و ساماندهی امور فرهنگی سازمان در تعامل با معاونت‌های تخصصی فعالیت‌های خود را با جدیت انجام می‌دهد.

او گفت: ساماندهی و نهادینه کردن فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، پیش شرط توسعه فرهنگی ، لوازم ومقدمات ضروری آن است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی آماد و پشتیبانی نزاجا گفت:این ظرفیت یک بستر مناسبی است که سربازان را با موضوعات مورد نیاز دینی، فرهنگی و قرآنی آشنا کند و این امر می‌تواند نقش سازنده‌ای در زندگی آنان ایفا کند.

دراین دیدار بر تعامل و هماهنگی‌های بیشتر در برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و آموزشی تاکید و عقد تفاهم نامه اخذ گواهینامه برای طرح‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه صورت گرفت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران سربازان وظیفه فعالیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش متمرکز توجیهی آموزشی حجاج استان قم امروز جمعه(14 اردیبهشت) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این همایش با اشاره به روند  تشرف به حج در سال های اخیر، خطاب به حاضران گفت: شما از بین میلیونها نفر که آرزوی تشرف به سرزمین وحی را دارند توفیق حضور در بیت الله الحرام و مسجدالنبی را خواهید یافت و باید شکرگزاراین لطف خدا باشید. 

وی افزود: شکرگزاری این نعمت هم در آن است که قدر لحظات این سفر معنوی و مکان های شریف و مقدسی را که در آن حضور می یابید ، بدانید و از تمام لحظه های سفر به خوبی استفاده کنید.

وی به زائران کسب آمادگی های لازم پیش از سفر را توصیه کرد و از آنان خواست در بعد معنوی نسبت به گذشته ی خود تأمل کرده وتصمیم بگیرند که ازاین سفربرای تغییر جدی در زندگی خود بهره ببرند. ارتباطات کاری و امور غیرضروری را به حداقل برسانند و بر استفاده ازفضای معنوی سفر تمرکز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اجر و پاداش بسیار بالای نماز شب و ختم قرآن در شهرهای مکه و مدینه به همه ی حجاج توصیه کرد که تلاش کنند در زمان حضور در این دو شهر ختم قرآن را در برنامه معنوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بر لزوم تسلط به احکام و مناسک حج تاکید کرد و گفت: هر کاروان را یک روحانی مسلط به احکام و مناسک حج همراهی می کند و اگرچه جلسات آموزش مناسک حج برای زائران برگزار می شود اما لازم است که حجاج مطالعات تکمیلی هم داشته باشند و برای گرفتن پاسخ های خود به روحانیون مراجعه کنند.

در ادامه این همایش، آقای سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از ابعاد مختلف حج پیش رو اظهار داشت: خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی از بالاترین سطح در بین کشورهای دیگر برخوردار است و این مهم با برنامه ریزی های مختلف صورت گرفته است و هرسال تلاش می شود که کیفیت خدمات ارائه شده ارتقاء یابد.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته حج 1403 از جهت هزینه بیش از 300  دلار نسبت به سال گذشته کمتر شده و علت افزایش قیمت ریالی حج امسال افزایش قیمت ارز در کشور است.

آقای حسینی در ادامه درباره خدمات پزشکی، حمل و نقل و تغذیه در حج پیش رو توضیحاتی داد و انتقال زائران از مدینه به مکه توسط قطار سریع السیر را اتفاق مهم امسال دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر با تلاش خدمتگزاران زائران وهمکاری حجاج به بهترین شکل صورت پذیرد.

در پایان این همایش که زائران اعزامی به حج تمتع از قم شرکت داشتند ، توسط حجت الاسلام محمدهادی فلاح زاده ازروحانیون با سابقه بعثه مقام معظم رهبری آموزش مناسک حج با همکاری زائرین به صورت نمادین اجرا شد. 

گفتنی است امسال 4200 نفر در قالب 18 کاروان از استان قم به حج تمتع اعزام خواهند شد. اعزام حجاج ایرانی از 24 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • رئیس قوه قضاییه: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم