Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا شیخ الاسلامی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان قزوین، درباره جزییات طرح "هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار" و اجرای آن در روستای شیزند تاکستان اظهار داشت: یکی از استراتژی های اساسی در صندوق امید، بحث هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه و دومین استراتژی روستای بدون بیکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در روستای شیزند شهرستان تاکستان بحث تولید پوشاک وجود دارد که در حال حاضر ۳۰ کارگاه خانگی شناسایی شده که در مرحله توسعه و یا راه اندازی هستند، با اقدامات خوبی که در حال شکل گیری است در ایام الله دهه فجر شاهد رونمایی از این طرح به طور رسمی خواهیم بود.

وی در مورد میزان تسهیلات ارائه شده گفت: با توجه به نیاز کارگاه ها، از جمله امکانات و سرمایه در گردش، ۵۰ تا ۳۰۰میلیون تومان درخواست تسهیلات وجود دارد و ظرفیت اشتغال هر کارگاه هم  حداقل ۴نفر است.

شیخ الاسلامی با اشاره به اجرای این طرح در روستاهای دیگر استان گفت: اولین اقدام برای این طرح در روستای اردلان شهرستان آوج بود البته با توجه به شرایط کرونایی و نوسانات ارزی کمی تاخیر وجود داشت، در دانسفهان بحث تولید کفش با  ۱۵۰ کارگاه فعال را داریم که نیاز به مساعدت است، این کارگاه ها شناسایی شده اند و ظرف چند روز آینده اتفاقات خوبی در دانسفهان رخ می دهد. 

مدیر صندوق کارآفرینی امید با بیان این که محدودیت هایی در زمینه اعطای سرمایه در گردش وجود دارد، گفت: به دلیل این که سرمایه در گردش بازگشتش باید سریع باشد ممکن است برای روستاییان دشوار باشد لذا برای گروه هدف ما در شهرستان آوج تامین بخشی از  مواد اولیه و بخشی از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز، مد نظر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین طرح هر روستا یک محصول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر