Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دانشگاه فردوسی مشهد، منصور غلامی  در این پیام خطاب به رییس دانشگاه فردوسی مشهد آورده است: درگذشت آن استاد برجسته را که نمونه تمام عیار مدیر دلسوز و متعهد بود به جنابعالی، همکاران دانشگاه فردوسی و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند سبحان رحمت واسعه برای ایشان مسئلت دارم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز درگذشت این استاد را خلاء در جامعه علمی استان دانست و گفت: امیدوارم این خلاء به همت تلاشگران علمی، پر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد علم الهدی همچنین پس از اقامه نماز بر پیکر این استاد فقید افزود: در دهه ۶۰ که او رییس دانشگاه فردوسی بود در سمینار روسای دانشگاه ها در دانشگاه خاوران با وی در ارتباط بودم و او را فردی متعبد و پابرجا شناختم.

دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز طی پیامی خطاب به دکتر محمد کافی نوشت: دانشگاه فردوسی مشهد نمونه‌های کم‌نظیر از مدیران خوشنام و متعهد را به جامعه دانشگاهی کشور عرضه داشته است که بی‌شک جایگاه مرحوم استاد ارجمند دکتر حسین اشتیاق حسینی در آن میان برجسته و زبانزد است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز در پیام خود به این مناسبت آورده است: رحلت استاد ولایتمدار و اندیشمند فرزانه، شادروان دکتر حسین اشتیاق حسینی استاد شیمی دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه علمی و دانشگاهی را در ماتمی اندوهناک فرو برد.

سید مهدی حسینی مطلق در این پیام افزود: مصیبت فقدان این استاد و محقق توانا را که عمر پربرکت خود را در راه گسترش علم و فناوری، کمک به توسعه علمی کشور و تربیت شاگردان برجسته سپری کرد به جامعه علمی، شاگردان و به ویژه خانواده ایشان تسلیت میگویم و از خداوند بزرگ برای آن فقید، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم.

سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی نیز در پیامی ضمن اظهار تاسف از فقدان این استاد برجسته نوشت: درگذشت شیمیدان برجسته کشور و  رییس اسبق دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد، دکتر حسین اشتیاق حسینی بعد از عمری  مجاهدت و خدمات موثر علمی و تربیت شاگردان موفق باعث اندوه و تألم  فراوان گردید.

در ادامه این پیام آمده است: فعالیت‌های برجسته علمی و مدیریتی این استاد انقلابی و با اخلاص وی را از نقش آفرینی های موثر اجتماعی به ویژه راه اندازی مدارس دانشوران در مناطق محروم شهر و تجهیز مراکز علمی برای گسترش علم و فناوری و کمک های خیرخواهانه ایشان به محرومان و نیازمندان باز نداشت.  

این پیام می‌افزاید: وی از همان ابتدای تأسیس بسیج اساتید در کشور از همراهان و حامیان این شجره طیبه بود و تا ماه های پایانی عمر پربرکت خود به عنوان عضو هیات اندیشه ورز بسیج اساتید دانشگاه های خراسان رضوی، مشاوری امین و دلسوز و در پیشاهنگی برنامه ها موثر بود.  

مرحوم دکتر حسین اشتیاق حسینی در سال ۱۳۲۶ در شهر تبریز چشم به جهان گشود. وی دانشگاه فردوسی مشهد را برای کار و تدریس انتخاب کرد و از سال ۱۳۵۸ در این دانشگاه استخدام شد.

مرحوم اشتیاق حسینی مدت کوتاهی پس از تدریس و انقلاب فرهنگی بعد از بازگشایی دانشگاهها یک سال مسوولیت دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.

وی سپس چهار سال معاونت آموزشی دانشگاه را مدیریت کرد و عضو هیات رییسه دانشگاه فردوسی مشهد بود. آن مرحوم از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز به مدت پنج سال ریاست دانشگاه فردوسی مشهد را بر عهده داشت.

برچسب‌ها مشهد سید احمد علم الهدی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری دانشگاه فردوسی مشهد منصور غلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سید احمد علم الهدی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری مشهد سید احمد علم الهدی وزیر علوم تحقیقات و فن آوری دانشگاه فردوسی مشهد منصور غلامی اخبار کنکور دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد