Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پنجشنبه شب مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از نخبگان  این استان، به ویژگی های بارز خطه آذربایجان اشاره و بیان کرد: درود می‌فرستیم به ارواح بزرگان خطه عالم پرور آذربایجان که با نورافشانی علم و دانش دین و فرهنگ اسلامی خدمات شایان و تاثیرگذاری را نه تنها به کشور، بلکه جهان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خطه آذربایجان با محوریت تبریز سرزمینی مملو از نیروی انسانی و فکری فاخر دانشگاهی و حوزوی است که نقش بسزایی در تاریخ ایران و اسلام داشته است، گفت: تاریخ کشور و جهان اسلام سرشار از تاثیرات عمیق و پایدار علمای آذربایجان است؛ اگر تاریخ اندیشمندان این سرزمین را نادیده بگیرد؛ با کاهش عمیق سطح در ابعاد مختلف روبرو خواهد شد؛ چرا که جهان اسلام و تاریخ سرزمین ایران شاهد درخشش علما و چهره‌های ماندگشار این سرزمین است.

وی ضمن اشاره به چهره های فاخر و علمی خطه آذربایجان به ویژه آیت الله العظمی خویی(ره) اظهار داشت: جایگاه دانش، فکر و اخلاق این سرزمین و خدمت مفاخر این دیار به کشور، جهان و عرصه بین الملل بسیار وارسته بوده، به جای جای جهان نورافشانی کرده است.

اعرافی با تاکید بر اینکه خدمات علمای آذربایجان، افتخاری بس عظیم را برای حوزه‌های علمیه ایجاد کرده است، گفت: باید این افتخار به سرمایه اجتماعی نسل جوان و جامعه تبدیل شود؛ این میراث پرافتخار پیشینه این دیار باید بازسازی شده، در عمق ضمیر نسل جوان رخنه و هویت تاریخی، دینی و اخلاقی آذربایجان را به منصه ظهور برساند.

عضو فقهای شورای نگهبان؛ بر بازسازی، بازپروری و فرهنگ‌سازی سرمایه عظیم خطه آذربایجان تاکید و ابراز کرد: باید موسوعه کاملی که در بردارنده شعاع عظیم فرهنگ، علم و اخلاق مفاخر وارسته این سرزمین است، را تدوین و ارایه کرد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است تا کمیت امروزی حوزه تبریز به کیفیت متناسب با اصالت واقعی‌اش تبدیل شود، بیان کرد: باید متناسب با توسعه کمی، نیاز به مقوله کیفیت بخشی، ناظر به عرصه‌های مختلف رسالتی، مورد توجه متولیان این امر قرار گیرد.

لزوم ارایه خروجی و محصول علمی و فکری حوزه‌های استانی از دیگر مباحث مدیر حوزه های علمیه بود که وی ضمن تاکید بر اهمیت طرح آمایش حوزه‌های کشور، گفت: طرح آمایش، ترسیم کننده طرح‌ها و راهکارهای نحوه تربیت حوزویان ناظر به کارویژه‌ها و کارکردهای حوزویان در چشم اندازهای گوناگون کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت پیش رو است.

وی بر اهمیت تدوین آمایش منطقه‌ای استان و همیاری و همکاری نهادهای همسو در این راستا تاکید و خاطرنشان کرد: فقدان نقشه واحد و راهبردهای آینده‌نگرانه سازمان‌ها و مراکز فعال دینی و فرهنگی از مغفولاتی بود که در سفرهای استانی مشاهده شد؛ نیاز است تا حوزه‌های علمیه استان‌ها در این مسیر پیشتاز بوده، طرح‌ها، برنامه‌های و راهبردها را ناظر به کارویژه های روحانیت ترسیم و هدفگذاری نماید.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های علمی تبریز بر تقویت هرچه بیشتر مدارس دینی این منطقه تاکید و تصریح کرد: همکاری و همدلی دانشگاه‌ها و حوزه‌های استانی باید روز به روز تقویت شود؛ حوزه‌ علمیه قم، همواره کمک‌کار حوزه‌های استانی در این مسیر است.

برچسب‌ها حوزه علميه آذربایجان شرقی تبریز قم شورای نگهبان علیرضا اعرافی‌ سید محمدعلی آل هاشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه آذربایجان شرقی تبریز حوزه علميه آذربایجان شرقی تبریز قم شورای نگهبان علیرضا اعرافی اخبار کنکور حوزه های علمیه خطه آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟