Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دویچه وله، مرگ یک جوان ۲۳ ساله در حین بازجویی موجی از خشم در بروکسل ایجاد کرد. معترضان در هجوم به پاسگاه پلیس شیشه‌ها را شکستند و به خودروها حمله کردند. وزیر دادگستری بلژیک می‌گوید چگونگی مرگ و رفتار ماموران در دست بررسی است.   

در یورش جوانان خشمگین به یک کلانتری در بروکسل، بیش از صد نفر دستگیر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان که حدود ۵۰۰ نفر بوده‌اند، چهارشنبه شب و در واکنش به مرگ پسری ۲۳ ساله به پاسگاه  هجوم آوردند. پلیس این جوان را به دلیل نقض مقررات کرونا به طور موقت بازداشت کرده بود.

بر اساس این گزارش ، مقام های قضایی بلژیک اعلام کرده‌اند که معترضان در ابراز خشم از این واقعه، سطل‌های زباله خیابان‌های اطراف کلانتری را آتش زدند، شیشه‌ها را شکستند و شش خودروی پلیس را تخریب کردند.

ماشین حامل پادشاه بلژیک نیز که در حال عبور از همان حوالی بود، از خشم مردم در امان نماند. ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که خودرو مورد اصابت سنگ قرار می‌گیرد و بعد مسیر خود را تغییر می‌دهد.

دویچه وله نوشت که ادعا شده است علت مرگ این جوان که ابراهیم نام دارد نارسایی قلبی است. پلیس بروکسل می‌گوید شنبه شب گذشته در گشت‌زنی‌هایش، به گروهی برخورد که با وجود محدودیت‌های کرونایی، دور هم جمع شده بودند. ماموران گفته‌اند که این جوان ابتدا فرار کرد اما به سرعت دستگیر شد. طبق ادعای پلیس بلژیک، او در زمان بازجویی از حال رفته و سپس در بیمارستان جان باخته است.

مرگ ناگهانی این جوان سیاهپوست، موجی از اعتراض علیه رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس بلژیک و رویکردهای‌های نژادپرستانه در این کشور به راه انداخته است.

دادگستری بلژیک اعلام کرد که تحقیقات در زمینه چگونگی این واقعه در جریان است و سوءرفتار احتمالی ماموران بررسی و پیگیری خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند

 
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ نورمحمدی فرمانده انتظامی شهرستان ملارد گفت: یک اوباش مهاجم با سلاح سرد در شهرستان ملارد با اقدام بموقع ماموران پلیس زمین‌گیر شد.

وی با اشاره به جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در ساعت ۶ و ۵۰ دقیقه عصر روز گذشته و اعلام خبر درگیری و قدرت نمایی چند نفر اراذل در پارکی جنب پاساژ گلها در ملارد و اظهار نارضایتی شهروندان از مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت از سوی آنها، ماموران انتظامی یگان امداد شهرستان ملارد در محل حضور پیدا کرده و به افراد اراذل درگیر اخطار ترک محل را دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد افزود: یکی از اراذل بنام حاضر در صحنه درگیری با چاقو به سمت ماموران انتظامی حمله ور می شود که ماموران انتظامی باهدف دفاع مشروع با صدور اخطار و رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک، اراذل مهاجم را زمین گیر می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد مهاجم و برهم زننده امنیت پارک از ناحیه ساق پای چپ مجروح شده و جهت درمان به مرکز درمانی در ملارد منتقل می شود.

سرهنگ نورمحمدی خاطرنشان کرد: متهم پس از اقدام درمانی، با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی خواهد شد و افرادی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را خدشه دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

دیگر خبرها

  • فرد مهاجم با سلاح سرد در ملارد با اقدام بموقع پلیس زمین‌گیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • کشف پراید سرقتی در جاده طبس
  • ببینید | توهین جنجالی و نژادپرستانه یک جوان مقابل یک زن سیاهپوست در آمریکا: تقلید میمون!
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • کشف پارچه قاچاق در خرمشهر
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه