Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:20:04 GMT

بامداد: اقتصاد آلمان پنج درصد کوچک شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۰۸۱

بامداد: اقتصاد آلمان پنج درصد کوچک شد

تحت تاثیر تبعات ناشی از کرونا، بزرگ ترین اقتصاد اروپا در سال ۲۰۲۰ حدود پنج درصد کوچک شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتد پرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در مجموع دوازد ماه سال ۲۰۲۰ به میزان پنج درصد کوچک شده که این رشد، ۰.۱ درصد بیشتر از برآوردهای قبلی محسوب می‌شود. هر چند که آلمان در ابتدای شیوع کرونا در اروپا آسیب کمتری به نسبت سایر اقتصادهای اروپایی نظیر انگلیس فرانسه متحمل شد اما در هفته های اخیر روند شیوع ویروس در این کشور شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کریستین برژسکی- مدیر بخش اقتصاد کلان در بانک آی ان جی گفت: با در نظر گرفتن شرایط فعلی و تداوم قرنطینه ها که روی فعالیت کسب و کارها سایه انداخته است احتمالا در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد شرایط دشواری در آلمان خواهیم بود. آلمان به عنوان یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان جهان، وابستگی زیادی به تجارت خارجی دارد و باید بپذیریم که تقاضا برای واردات از آلمان با سطوح قبل از آغاز بحران کرونا فاصله چشمگیری دارد.  

دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو نقدیندگی به بازارها تزریق کرده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است.   وادار شدن دولت به افزایش مخارج خود باعث شد کسری بودجه در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۸.۲ میلیارد یورو برسد تا بدین ترتیب، نخستین کسری بودجه این کشور در طول ۱۵ سال اخیر رقم بخورد.  

پیش از این بانک مرکزی آلمان در گزارشی هشدار داده بود که حتی با وجود حمایت های صورت گرفته توسط دولت، در بهترین حالت دو سال تا بازگشت میزان تولیدات به سطوح قبل از زمان بحران زمان لازم خواهد بود.

متوسط رشد اقتصادی آلمان در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد ۸.۵ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد نیز رشد منفی ۱۰.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان کرونا در جهان سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، طیب جعفری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان اظهار کرد: هفته کارگر، فرصت مناسبی است برای تجلیل از کسانی که ردای تلاش و خدمت بر قامت استوارشان، تجسمی از اراده و همت است.

وی افزود: کارگران با اراده‌ای پولادین خود در حرکت چرخ‌های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می‌دارند و عاشقانه تلاش می‌کنند تا شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می‌شود که امیدواریم با برنامه‌های این هفته بتوانیم برای قدردانی از زحمات آنها و اعتلای نام کارگر در جامعه گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی استان گفت: سهم زنجان با داشتن ۱.۳ درصد جمعیت کشور از تولید ناخالص داخلی کشور، کمتر از یک درصد بود، اما در فعالیت دولت سیزدهم این رقم روند رو به رشدی پیدا کرد و در حال رسیدن به بالای یک درصد است.

جعفری با اشاره به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور افزود: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان، ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به‌طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه‌شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

کد خبر 749412

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت